Aj vy predávate produkty na webe? Potom je fajn, keď vás ľudia nájdu cez internetové vyhľadávače. Preto je veľmi dôležité, aby vás tieto vyhľadávače poznali. Špeciálne Google.
Získať vysoké pozície vo vyhľadávaní je často problém. Hlavne pri vysoko konkurenčnom tovare ako elektro, oblečenie či šperky.
Ako si zbytočne nezhoršiť situáciu?
Zamerajte sa na kvalitný obsah. Jeho absencia sa netýka len e-shopov, ale pri prezentácii tovaru je skutočne veľkou chybou.
Texty určite nesmú chýbať v popisoch produktov. Je veľa e-shopov, ktoré pri produktoch nemajú žiadne informácie. A takto ľahkovážne prichádzajú o zákazníkov.
Aký je to unikátny obsah?
- Nenachádza sa nikde inde na internete.
- Čitateľom prináša nové alebo užitočné informácie.
E-shopy by sa mali zamerať na unikátne popisy produktov. Vhodné sú aj rôzne rady a tipy. Napríklad vo forme blogu o relevantných a zaujímavých témach.
Prečo je dôležité mať v e-shope originálne texty?
1. Zákazníci sa dozvedia viac o produktoch
Začnime návštevníkmi e-shopu. Chcete z nich mať zákazníkov, preto sú pre váš online biznis najdôležitejší. Ak sa dostanú na váš web, chýbajúce popisy produktov ich od nákupu odradia.
Kúpite si zimnú bundu, keď neviete, či je nepremokavá? Alebo notebook s neznámymi parametrami? Nezaujme vás ani doplnok výživy bez uvedených účinkov, zloženia a dávkovania.
A to je len zlomok reálne existujúcich príkladov.
Uľahčite návštevníkom e-shopu cestu k nákupu. Poctivo ich informujte o produktoch, ktoré ponúkate. Napíšte k nim pravdivé a užitočné popisy.
2. Texty potrebujete kvôli kľúčovým slovám
Chcete, aby sa vaše produkty umiestnili vysoko vo výsledkoch vyhľadávania? Bez kvalitných textov to nepôjde. Kľúčové slová v názve produktu nestačia.
Na stránku s konkrétnym tovarom pridajte základné produktové informácie, parametre, recenzie či diskusiu. A táto stránka sa vo vyhľadávači zobrazí po zadaní desiatok kľúčových slov.
Pri tvorbe textov nepoužívajte len nízky počet úzko vymedzených kľúčových slov. Nezabudnite na synonymá a longtailové výrazy. Trend je taký, že používatelia Googlu vyhľadávajú viacslovné kľúčové slová.
Je dôležité, aby ste na stránke mali skutočný text. Nie text vo forme animácií a obrázkov. Vyhľadávače ich nedokážu prečítať.
3. Vyhnete sa penalizácii od Googlu
Penalizácie od Googlu môžu byť automatické alebo manuálne. Aj keď samotný Google tie automatické nepovažuje za penalizácie v pravom zmysle. Tak či onak, postarajú sa o pokles vašich stránok vo výsledkoch vyhľadávania.
Dôvod je jednoduchý. Google pravidelne aktualizuje svoj vyhľadávač. Prečo? Aby skvalitnil výsledky vyhľadávania. A priniesol relevantnejšie odpovede na hľadané výrazy.
E-shop bez kvalitného obsahu nie je užitočný pre používateľov. Google ho môže označiť za bezvýznamný a penalizovať.
Problémom je aj duplicitný obsah. Kopírovať texty a popisy z konkurenčných e-shopov vôbec neodporúčam. Nestačí mať ani jeden univerzálny popis pre viac produktov. Aj keby šlo o veľmi podobný tovar, ktorý sa líši len farbou.
Máte v e-shope 500 produktov? Napíšte k nim 500 originálnych popisov.
Najnovšia aktualizácia článku: 10. júl 2017
Odoberajte novinky zdarma
Najnovšie rady a tipy na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články