5 chýb pri tvorbe firemného blogu. Robíte ich aj vy?

SEO copywriting | Martin Sobek | 20. 9. 2015

Vyhýbajte sa chybám pri písaní firemného blogu.

Blog sa stal pevnou súčasťou firemnej prezentácie. Je to silný nástroj, ale pri jeho tvorbe sa často dopúšťame zbytočných chýb.

Najnovšie štúdie potvrdzujú, že firemné blogovanie je stále veľmi populárne. Tvoríte články na vlastnú päsť? Ak ste ich písanie nezverili profesionálnemu copywriterovi, vyhnite sa základným chybám. Odstránite tak bežné nedostatky a váš blog bude čítať viac ľudí.

 

Ktoré chyby to sú?

1. Nepíšete pre ľudí

Píšte pre čitateľov. Nie pre vyhľadávače. Kľúčové slová sú síce dôležité, ale text musí pôsobiť prirodzene. Ľudia si vždy vyberú pestrosť pred strojenosťou.

 

Nevnímajte blog len ako nástroj, ktorý vám prinesie vyššiu návštevnosť cez Google. Sústreďte sa na svojich čitateľov. Zamyslite sa, ako by si článok predstavovali oni.

 

Písať pre ľudí znamená hovoriť ich jazykom. Vyhnite sa odborným výrazom v nadmernom množstve. Netvorte text len pre špecialistov. Článok by mal pochopiť aj laik.

 

Odbornosťou sa snažíme ukázať vlastný prehľad a skúsenosti. Niektoré témy si to vyžadujú. Aj takéto témy však môžete podať jednoduchšie. Je vhodné, aby si váš text pred publikovaním prečítal niekto nezainteresovaný. Opýtajte sa ho na dojem.

 

Píšte jednoducho a pestro.

2. Tvoríte pridlhé alebo prikrátke články

rozsahu článkov sa dlhodobo vedú polemiky. Nakoniec to vždy ostane na posúdení autora. Dokonalý rozsah neexistuje. V každej oblasti sú iné požiadavky a očakávania. Preto hľadajte zlatý stred.

 

Články s pár vetami nemajú význam. Ale netreba to ani preháňať. Záleží aj na vašej cieľovej skupine. Ľudia neradi čítajú dlhé texty, keď sa v téme ešte neorientujú. Pátrajú skôr po stručných a užitočných informáciách.

 

Ale ak cielite na pokročilých, môžete si dovoliť aj dlhší článok. Veď najvyššie pozície v prirodzených výsledkoch vyhľadávania dosahujú články v rozsahu 2 000 až 2 500 slov.

3. Text sa ťažko číta

Na internete denne čítame obrovské množstvo textov. Aby v tomto labyrinte písmen a znakov vynikol práve váš článok, uľahčite ľuďom čítanie.

 

Dbajte na formálnu úpravu textu. Dôležité je formátovanie, členenie na krátke odseky či používanie podnadpisov. Hlavné myšlienky v texte zvýraznite.

 

Špeciálny pozor si dajte na font. Niektoré síce vyzerajú pekne, ale nesprávne zobrazujú písmená ď, ť, ň, ľ, š, č, ž (a ďalšie). Ich použitím zbytočne odvrátite pozornosť od obsahu k neupravenej forme.

 

Dajte si pozor na čitateľnosť textu.

4. Gramatické chyby bijú do očí

Rád poukazujem na jazykovú stránku textov. Gramatika, pravopis a štylistika majú veľa tmavých zákutí. Je dosť náročné ovládať všetky pravidlá. Niektoré z nich sa dokonca priebežne menia.

 

Maximálne opatrní buďte hlavne vtedy, keď pri výkone služieb pracujete s písaným textom. Chyby v článkoch na blogu vám totiž veľmi znižujú dôveryhodnosť. Môžu odradiť až 59 % vašich čitateľov.

 

K jazykovým otázkam však občas treba pristupovať individuálne.

5. Podceňujete silu webdizajnu

Napísali ste naozaj kvalitné články. A ľudia ich často ani nedočítajú do konca?

 

Problém môže byť v dizajne vášho webu. V tomto smere víťazí jednoduchosť. Na plnej čiare. Zbavte sa všetkého, čo môže odpútať pozornosť čitateľa.

 

Píšte tmavý text na svetlom pozadí. Neotravujte ľudí zbytočnými vyskakovacími oknami a reklamami. Dbajte na čo najrýchlejšie načítanie stránky.

 

Ale pozor. Základom dobrého blogu sú pútavé a čitateľné články. S užitočnými informáciami. Web je len nástroj na ich prezentáciu.

Najnovšia aktualizácia článku: 21. január 2019

Odoberajte novinky zdarma

Najnovšie rady a tipy na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články