Najnovšie štúdie potvrdzujú, že firemné blogovanie je stále veľmi populárne. Tvoríte články na vlastnú päsť? Ak ste ich písanie nezverili profesionálnemu copywriterovi, vyhnite sa základným chybám. Odstránite tak bežné nedostatky a váš blog bude čítať viac ľudí.
Ktoré chyby to sú?
1. Nepíšete pre ľudí
Píšte pre čitateľov. Nie pre vyhľadávače. Kľúčové slová sú síce dôležité, ale text musí pôsobiť prirodzene. Ľudia si vždy vyberú pestrosť pred strojenosťou.
Nevnímajte blog len ako nástroj, ktorý vám prinesie vyššiu návštevnosť cez Google. Sústreďte sa na svojich čitateľov. Zamyslite sa, ako by si článok predstavovali oni.
Písať pre ľudí znamená hovoriť ich jazykom. Vyhnite sa odborným výrazom v nadmernom množstve. Netvorte text len pre špecialistov. Článok by mal pochopiť aj laik.
Odbornosťou sa snažíme ukázať vlastný prehľad a skúsenosti. Niektoré témy si to vyžadujú. Aj takéto témy však môžete podať jednoduchšie. Je vhodné, aby si váš text pred publikovaním prečítal niekto nezainteresovaný. Opýtajte sa ho na dojem.
2. Tvoríte pridlhé alebo prikrátke články
O rozsahu článkov sa dlhodobo vedú polemiky. Nakoniec to vždy ostane na posúdení autora. Dokonalý rozsah neexistuje. V každej oblasti sú iné požiadavky a očakávania. Preto hľadajte zlatý stred.
Články s pár vetami nemajú význam. Ale netreba to ani preháňať. Záleží aj na vašej cieľovej skupine. Ľudia neradi čítajú dlhé texty, keď sa v téme ešte neorientujú. Pátrajú skôr po stručných a užitočných informáciách.
Ale ak cielite na pokročilých, môžete si dovoliť aj dlhší článok. Veď najvyššie pozície v prirodzených výsledkoch vyhľadávania dosahujú články v rozsahu 2 000 až 2 500 slov.
3. Text sa ťažko číta
Na internete denne čítame obrovské množstvo textov. Aby v tomto labyrinte písmen a znakov vynikol práve váš článok, uľahčite ľuďom čítanie.
Dbajte na formálnu úpravu textu. Dôležité je formátovanie, členenie na krátke odseky či používanie podnadpisov. Hlavné myšlienky v texte zvýraznite.
Špeciálny pozor si dajte na font. Niektoré síce vyzerajú pekne, ale nesprávne zobrazujú písmená ď, ť, ň, ľ, š, č, ž (a ďalšie). Ich použitím zbytočne odvrátite pozornosť od obsahu k neupravenej forme.
4. Gramatické chyby bijú do očí
Rád poukazujem na jazykovú stránku textov. Gramatika, pravopis a štylistika majú veľa tmavých zákutí. Je dosť náročné ovládať všetky pravidlá. Niektoré z nich sa dokonca priebežne menia.
Maximálne opatrní buďte hlavne vtedy, keď pri výkone služieb pracujete s písaným textom. Chyby v článkoch na blogu vám totiž veľmi znižujú dôveryhodnosť. Môžu odradiť až 59 % vašich čitateľov.
K jazykovým otázkam však občas treba pristupovať individuálne.
5. Podceňujete silu webdizajnu
Napísali ste naozaj kvalitné články. A ľudia ich často ani nedočítajú do konca?
Problém môže byť v dizajne vášho webu. V tomto smere víťazí jednoduchosť. Na plnej čiare. Zbavte sa všetkého, čo môže odpútať pozornosť čitateľa.
Píšte tmavý text na svetlom pozadí. Neotravujte ľudí zbytočnými vyskakovacími oknami a reklamami. Dbajte na čo najrýchlejšie načítanie stránky.
Ale pozor. Základom dobrého blogu sú pútavé a čitateľné články. S užitočnými informáciami. Web je len nástroj na ich prezentáciu.
Najnovšia aktualizácia článku: 21. január 2019
Odoberajte novinky zdarma
Najnovšie rady a tipy na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články