Ešte sa v konverziách nevyznáte?
Prečítajte si, prečo je sledovanie konverzií v Google AdWords dôležité. A ako ho nastavíte v 5 jednoduchých krokoch.
V článku som spomenul, že meranie konverzií je občas nepresné. Pozrime sa na konkrétne prípady.
Ktoré konverzie Google AdWords neodhalí?
1. Kliknem na reklamu a objednám telefonicky
UPDATE: Google už rozšíril možnosti sledovania telefonických konverzií.
Asi najčastejší prípad. Používateľa zaujme reklama a preklikne sa na váš web. Ale nevyplní kontaktný formulár.
Vyberie si rýchlejšiu možnosť. Zavolá vám. A objedná si produkt či službu cez telefón.
Inzerujete v mobiloch? Nastavte si rozšírenie reklamy o telefonické funkcie. Čiastočne sa vyhnete nepresnému počtu konverzií.
V mobilnom inzeráte sa objaví ikona Volať. Používateľ tak nemusí kliknúť na váš web. Môže vám rovno zavolať. A to už AdWords ráta.

2. Kliknem na reklamu v mobile a objednám na notebooku
Používate Google viac na notebooku alebo na mobile? Mobilné vyhľadávanie je stále rastúcim trendom.
Kontaktný formulár vyplníte ľahko aj v mobile. Ale nákup v e-shope je praktickejší na notebooku.
Nájde vás používateľ cez mobil, ale tovar si objedná na notebooku? AdWords to nezaráta ako konverziu.
3. Kliknem na reklamu na notebooku v práci a objednám na notebooku doma
Niektorí majú čas (a povolenie) venovať sa v práci aj iným veciam. Ale je pohodlnejšie vykonať objednávku z domu.
4. Kliknem na reklamu vo Firefoxe a objednám v Chrome
Internetové prehliadače nie sú vždy spoľahlivé. Hlavne, keď ich neaktualizujete. Môžu sa zaseknúť alebo svojvoľne vypnúť. A rôzne prehliadače nezobrazujú všetky stránky rovnako.
To sú možné dôvody, prečo ľudia zmenia prehliadač počas objednávky.
Klikli ste na reklamu vo Firefoxe, ale niečo sa pokazilo? Objednávku dokončíte v Chrome. AdWords ju však nezachytí ako konverziu.

5. Kliknem na reklamu raz, ale objednávať budem pravidelne
Dlhodobí zákazníci sú doslova spása pre mnohých obchodníkov.
Objavia váš web vďaka PPC reklame, ale potom už objednávajú bez nej. Ich pravidelné nákupy sa započítajú iba ako jedna konverzia. Tá prvá.
6. Kliknem na reklamu, ale objednám až o mesiac
Používateľa osloví reklama a vyberie si z ponuky vášho e-shopu. Ale Vianoce sú až o mesiac.
Uloží si váš web do záložiek v prehliadači a nakúpi neskôr. Je to konverzia?
Určite áno. Ale Google AdWords ju nezachytí.
7. Kliknem na reklamu, ale nepovolil som cookies
Na záver jedna technická poznámka. Ak váš zákazník nepovolil cookies v prehliadači, AdWords nezaznamená jeho konverziu.
Odrádzajú vás tieto prípady od merania konverzií?
Sledovanie konverzií v Google AdWords si poctivo nastavte aj napriek nepresnostiam. Pravidelne vyhodnocujte výsledky. A optimalizujte.
Len táto cesta vedie k úplnej kontrole rozpočtu a návratnosti investícií.
Najnovšia aktualizácia článku: 20. marec 2018
Prvá pomoc s Google Ads
Venujte nám 15 minút a poradíme vám.
Získajte 15-minútovú konzultáciu zdarma.
K ničomu vás nezaväzuje.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články