Ako postupovať pri tvorbe hlavnej stránky? Najväčšiu chybu spravíte, keď sa najprv sústredíte na jej dizajn.
Webdizajnéri so mnou možno nesúhlasia, ale na webe predáva obsah. Ideálne taký, ktorý má zmysluplnú štruktúru. Nikto od vás nenakúpi len preto, že máte pekný dizajn stránky. Aj keď ten tiež plní svoju funkciu.
Základné pravidlá úspešnej hlavnej stránky
Funkčnosť je základ. Úvodnú stránku prepojte s obsahom a štruktúrou celého webu. Používatelia sa z nej dostanú na relevantnejšie podstránky. Už tu sa začína ich cesta ku konverzii.
Hlavná stránka môže vyzerať aj úplne jednoducho. Často je prispôsobená len jedinej akcii. Napríklad vo forme obrázku, krátkej výzvy na akciu a výrazného CTA tlačidla.
Na homepage sa obrázky vyskytujú často, ale veľa stránok si nesprávne vysvetľuje ich úlohu. Pribúdajú weby s veľkou fotkou alebo sliderom na šírku obrazovky. Zaberajú celý priestor, ktorý vidíte bez scrollovania. A to väčšinou nefunguje.
Priestor, ktorý sa zobrazí ihneď po načítaní úvodnej stránky, využite efektívnejšie. Zaujmite pútavým nadpisom alebo krátkym úderným textom.
Jasné, obrázky a fotky nemusíte hneď zavrhnúť. Ale pracujte s nimi tak, aby presvedčili. Veľmi dobre funguje fotka, ktorá zobrazuje osobu. Pokojne ňou môžete byť vy alebo spokojný zákazník. A úsmev to ešte vylepší.
Ako zistíte, či sa vaša úvodná stránka ľuďom páči? Pomôže vám Google Analytics. Sledujte, koľko času trávia na homepage a ako často ju opúšťajú bez prekliknutia. Zaujíma vás aj to, kam sa z nej prekliknú. Či vykonajú akciu, ktorú požadujete. To všetko porovnajte so svojimi cieľmi.
Na rovnaký účel slúžia aj iné analytické nástroje. Napríklad Hotjar alebo mYx. Mapujú správanie používateľov na vašom webe.
Pri tvorbe vstupnej stránky myslite aj na technické faktory. Nepokazte si dobrý dojem dlhým načítavaním. Ako načítavanie stránky vplýva na spokojnosť používateľov a ich záujem nakúpiť? Infografika od Kissmetrics vysvetľuje, že každá sekunda navyše vás môže pripraviť o 7 % konverzií.
Vymyslite pútavý nadpis
Vážení návštevníci, vitajte na našom webe!
Au. Takýto začiatok zabolí každého, ktorý zmýšľa marketingovo. Podobným osloveniam a uvítacím frázam sa vyhnite. Radšej zaujmite poriadnym nadpisom.
Mnohým úvodným stránkam nadpis chýba. Je však rovnako dôležitý ako v článku. Prečíta si ho oveľa viac ľudí než samotný text. Konkrétne v pomere 80:20.
Nadpisom zaujmete ľahšie ako súvislým textom. Postarajte sa o to, aby bol čo najatraktívnejší. Keď používateľov upúta nadpis, venujú čas aj vašej ponuke.
Predstavte svoju ponuku
Na úvodnej stránke sa zmieňte o svojej ponuke. Stručne opíšte služby či produkty a ich najväčšie výhody. Píšte v konverzačnom tóne, aby vás pochopil aj laik. Nepoužívajte žiadne odborné výrazy.
Sústreďte sa hlavne na konkurenčné výhody. Píšte o tom, čo vaša konkurencia neponúka. Alebo aspoň nie v takej miere ako vy. Spomeňte najdôležitejšie informácie pre zákazníkov. Ako im pomôžete? Musia ihneď pochopiť, že poznáte ich problém a viete ho riešiť.
Pokojne opíšte svojho ideálneho zákazníka. Dokážete pomôcť hlavne malým firmám a start-upom? Alebo pôsobíte v B2C a vaše produkty využijú rodiny s malými deťmi? Uveďte, komu je určená vaša ponuka.
Ale pozor, aby ste zákazníkov neodplašili. Nezachádzajte príliš do detailov. Opíšte skôr cieľovú skupinu, nie konkrétnu persónu. Keď si používateľ všimne, že vaša ponuka je preňho vhodná, ľahšie sa s ňou stotožní. A bude ďalej čítať text. Alebo ho aspoň preskenuje.
Na hlavnej stránke môžete uviesť aj informácie o firme. Predstavte svoje poslanie a víziu.
Pri predstavovaní produktov, služieb a firmy platia dve pravidlá:
- nehovorte o sebe,
- opisujte benefity, nie vlastnosti.
Ako nehovoriť o sebe, keď predstavujete vlastnú firmu? Uznávam, niekedy je to ťažké. Ale zamerajte sa na to, čo vďaka vám zákazníci získajú. To isté platí pri vlastnostiach produktov a služieb. Pre ľudí sú často nudné. Skôr ich zaujíma, ako im vaša ponuka zlepší život. Stavte na emócie.
Vybudujte si dôveryhodnosť
Ak si hneď na úvodnej stránke získate dôveru, používatelia vám dajú šancu. Do textu pridajte dôvody, prečo si majú vybrať práve vás. A naozaj ich presvedčte.
Prečo ste tá správna voľba, keď na trhu existuje kopec podobných firiem? Ak neviete odpovedať na túto otázku, zrejme neuspejete. Prezentujte sa takými benefitmi, ktoré zaujmú vašu cieľovú skupinu. Garantujete vrátenie peňazí? Ponúkate vstupnú konzultáciu zdarma? Benefity môžete porovnávať aj s konkurenciou. Ale neútočte na ňu.
Myslíte si, že vašou najväčšou výhodou je nízka cena? Omyl. Cena patrí k benefitom, ktoré presvedčia najmenej. Aj keď ľudia vždy porovnávajú aj cenu, málokedy sa rozhodujú hlavne podľa nej. Radšej si vyberú ponuku, ktorá najlepšie vyrieši ich problém. Aj keby bola drahšia.
Preto ukážte, že poznáte klientov problém a ponúkate jeho riešenie. Vysvetlite, ako mu zlepšíte situáciu.
Dôveryhodnosť vám zaručia aj referencie. V žiadnom prípade si ich nevymýšľajte. Ak zatiaľ žiadne nemáte, na web ich doplňte neskôr. Ale nebojte sa požiadať zákazníka o referenciu. Ak je s vašimi službami či produktmi spokojný, dá to najavo. Zatiaľ som sa nestretol s odvetvím, v ktorom sa referencia nedala získať.
Máte významné ocenenia alebo certifikáty? Aj tie zvyšujú dôveryhodnosť. Primerane sa nimi pochváľte.
Zaujmite užitočným obsahom
Keď predstavíte svoju ponuku a získate si dôveru, ponúknite obsah zdarma. Vaša vlastná tvorba je signálom, že pre zákazníkov robíte niečo naviac. Samozrejme, podmienkou je kvalitný a užitočný obsah.
Najlepšie fungujú články z blogu. Odkazy na ne umiestnite v dolnej časti úvodnej stránky. Vyberte 3-4 najnovšie alebo najčítanejšie. Mali by mať úderný nadpis a pútavý ilustračný obrázok. Pripojte aj odkaz na samostatnú blogovú sekciu.
Nepíšete firemný blog? V tejto časti stránky zapôsobia aj firemné a produktové novinky či recenzie. Podstatné je, aby bol obsah váš. Používatelia si vás ľahšie zapamätajú.
Nezabudnite na CTA
Každá podstránka na webe má svoju funkciu. Aký účel plní vaša úvodná stránka? Čo majú používatelia urobiť, keď si ju prezrú? Vyzvite ich na akciu.
Výzva na akciu by mala byť len jedna. Keď dáte ľuďom veľa možností, nevyberú si žiadnu. V tom spočíva výhoda stránok, ktoré som spomínal v úvode. Na homepage majú len krátky text a výrazné CTA tlačidlo. Používatelia si nemusia vyberať a spravia to, čo vám najviac vyhovuje.
Aká výzva na akciu sa hodí na úvodnú stránku? Musíte vedieť, čo platí na vašu cieľovú skupinu. Odkazujte na podstránky, ktoré sú v nákupnom cykle blízko ku konverzii. Alebo nechajte vyniknúť najlepšie služby a produkty. Alternatívou je kontaktný formulár, aj keď ten na úvodnej stránke nenájdete často.
Pri CTA je dôležité ešte raz pripomenúť – najprv riešte štruktúru stránky a jej obsah, až potom konkrétny dizajn. Ušetríte si čas a zbytočnú prácu navyše.
SUMÁR: Ako má vyzerať štruktúra textu na úvodnej stránke?
- pútavý nadpis
- vaša ponuka
- referencie a dôvody, prečo si vybrať práve vás
- užitočný obsah
- výzva na akciu
Píšete text na úvodnú stránku?
Dajte nám 15 minút a poradíme vám so štruktúrou aj obsahom.
Získajte 15-minútovú konzultáciu zdarma.
K ničomu vás nezaväzuje.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články