Responzívne reklamy vo vyhľadávaní sú formát, v ktorom môžete vyplniť množstvo nadpisov a popisov. V konkrétnej aukcii potom Google automaticky zvolí ich efektívnu kombináciu. Takú, čo najviac vyhovuje hľadanému výrazu. Postupne zobrazuje rôzne kombinácie a testuje ich atraktivitu.
V jednej reklame môžete pridať až 15 nadpisov a 4 popisy. Google ich najčastejšie skombinuje podľa vzorca 3 nadpisy + 2 popisy alebo 2 nadpisy + 1 popis. Samozrejme, súčasťou reklamy je URL adresa.
Zvolený variant závisí aj od zariadenia, na ktorom používateľ vyhľadáva. Formát je síce flexibilný, ale na menších displejoch sa zrejme zobrazí menšia reklama.
V účte si môžete pozrieť kombinácie, ktoré Google vytvoril. Pod responzívnou reklamou kliknite na Zobraziť podrobnosti podkladov, a potom na stĺpec Kombinácie. Pri každom texte uvidíte aj počet a percento zobrazení.
Google evidentne verí potenciálu týchto reklám, pretože pri tvorbe novej reklamnej skupiny už fungujú ako predvolený formát. Nahradili rozbalenú textovú reklamu. A čo je ešte dôležité? Formát je kompatibilný so všetkými rozšíreniami. Aj keď ste ich vytvorili už dávnejšie.
Výhody oproti rozbalenej textovej reklame
- Množstvo kombinácií bez námahy. Už nemusíte manuálne vymýšľať vhodné kombinácie nadpisov a popisov. Google vám ušetrí čas.
- Automatické testovanie kombinácií. Responzívne reklamy nemusíte manuálne ani testovať a vyhodnocovať. Google používateľom zobrazí rôzne kombinácie a sám určí, ktoré fungujú najlepšie. Samozrejme, oplatí sa sledovať výkonnosť responzívnej reklamy a porovnať ju s rozbalenými reklamami, ktoré už máte spustené.
- Kombinácie vás dostanú do viacerých aukcií. Vďaka relevantným nadpisom a popisom sa ľahšie dostanete do aukcie. Jasné, základ je inzerovať na správne kľúčové slová. Ak to splníte a text reklamy nadväzuje na hľadaný výraz, cestu k novému návštevníkovi máte otvorenú.
- Možnosť pripnutia. Vaše nadpisy a popisy väčšinou nemajú rovnakú váhu. Niektoré sú dôležitejšie, iné skôr doplnkové. V responzívnej reklame môžete zvýrazniť dôležitosť posolstva pripnutím na určitú pozíciu v rámci reklamného textu.
- Google ukazuje silu reklamy. Google vám po vyplnení nadpisov a popisov zmeria silu reklamy. Ak ju vyhodnotí ako zlú alebo priemernú, oplatí sa riadiť jeho pokynmi na zlepšenie. Môže vám odporučiť, aby ste písali jedinečnejšie nadpisy alebo zahrnuli kľúčové slová.
- Google navrhuje vlastné nápady. Pri tvorbe reklamy sa inšpirujte radami od Googlu. Odporúčané nadpisy sú rozdelené do kategórií ako výhody, značka či výzva na akciu. Každá kategória obsahuje konkrétne nápady.
Ako písať responzívne reklamy, ktoré lákajú na kliknutie
1. Čím viac nadpisov, tým viac možností
Dajte Googlu čo najviac možností, aby zaujal používateľov. Čím viac nadpisov vytvoríte, tým viac kombinácií vznikne. A to je príležitosť zobraziť ľuďom to, čo ich práve zaujíma. Pridajte toľko relevantných nadpisov, koľko zvládnete vymyslieť. Minimálne však 5 až 7.
2. Pripnite najdôležitejší nadpis
V responzívnej reklame môžete pripnúť nadpis na prvú, druhú alebo tretiu pozíciu. Využite to. Pripnutím nadpisu máte istotu, že používatelia uvidia vaše najdôležitejšie posolstvo – napríklad slogan, ktorý si spoja s vašou značkou. Rovnako môžete pripnúť aj užitočný popis.
3. Zahrňte kľúčové slovo
Kľúčové slovo by malo byť povinnou súčasťou nadpisu. Dokonca nie jedného, ale ideálne dvoch. Využite kľúčové slová, na ktoré inzerujete v danej reklamnej skupine.
4. Nedávajte kľúčové slovo do každého nadpisu
Ale pozor. Pri kľúčových slovách platí, že všetkého veľa škodí. Nepridávajte ich do každého nadpisu. Vytvorili by ste veľa opakujúceho sa textu bez hodnoty pre používateľa. Radšej v nadpisoch predstavte svoje firemné benefity.
5. Pridajte aspoň dva rôzne popisy
Google vám dovolí uložiť reklamu aj po vyplnení jedného popisného riadku. Ale prečo mrhať priestorom? Zídu sa vám aspoň dva rôzne popisy, v ktorých nezopakujete tie isté informácie.
6. Využite nadpisy a popisy z najlepších rozbalených reklám
Nevymýšľajte kolesa odznova. Ak už máte zabehnutý účet v Google Ads, ľahko vyhodnotíte, ktoré reklamy fungujú. Použite osvedčené informácie a formulácie, ale pokojne aj celé nadpisy z tých najvýkonnejších reklám. V responzívnej reklame vám prinesú minimálne rovnaký úspech.
7. Sledujte odporúčania Googlu
Pri tvorbe responzívnej reklamy vám Googlu napovie, čo vylepšiť. Berte tieto odporúčania vážne. Google vám pomôže, aby ste vytvorili naozaj atraktívne a užitočné reklamné texty.
8. Vytvorte nadpisy s rôznym počtom znakov
Ešte jedna poznámka k nadpisom. Nevyčerpajte maximálny počet znakov v každom z nich. Reklama bude flexibilnejšia, keď pridáte nadpisy s rozličnou dĺžkou. Na menších displejoch bude mať Google viac možností, ktoré nadpisy zobraziť.
Záver
Šetrenie času sa responzívnym reklamám naozaj nedá uprieť. Šetria čas pri vytváraní, šetria čas pri testovaní. Vy však rozhodne nešetrite čas, keď budete vymýšľať nadpisy a popisy. Umožnite Googlu zobraziť ideálnu kombináciu reklamných posolstiev.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články