Jedným z vašich cieľov v content marketingu je prilákať nových ľudí na web a zaujať ich obsahom. Veď stránky s blogom získajú až o 55 % viac návštevníkov.
Na to potrebujete neustále produkovať nápady na obsah. Ale bloguje aj vaša konkurencia. Skôr či neskôr sa vám minú témy, ktoré konkurencia nepokrýva. A musíte sa pustiť do tých, ktoré už spracovala.
Ak má konkurent dlhoročný blog a pravidelne tvorí hodnotný obsah, zrejme si už vytvoril základňu fanúšikov a v odbore ho poznajú a uznávajú. Chcete sa dostať do väčšieho povedomia? Máte čo robiť.
Teraz ste v situácii, že idete písať o téme, na ktorú už existuje niekoľko článkov. Aby ste pritiahli čitateľov a fanúšikov na svoju stranu, potrebujete lepší obsah, ako vytvorila konkurencia.
Iba tak získate vyššie pozície v Googli a viac ľudí, ktorí budú pravidelne sledovať váš blog. A návštevníkov môžete postupne premeniť na zákazníkov.
Máte viacero možností, ako dosiahnuť, že váš obsah bude lepší ako konkurenčný.
1. Sledujte konkurenciu
Keď konkurenti blogujú, treba sledovať, aký obsah produkujú a ako naň reaguje publikum. Že ešte nemáte prehľad o obsahových aktivitách konkurencie? Najvyšší čas začať a získať cenné informácie.
Vlastné nápady na obsah plánujte v redakčnom kalendári. Ku každej téme si poznačte konkurenčný obsah, ktorý Google zobrazuje na najlepších pozíciách pri daných kľúčových slovách.
2. Vždy si poznačte, čím chcete obohatiť tému
Pred každým článkom si povedzte, ako viete vylepšiť tie konkurenčné. Napíšte si konkrétne body, ktoré chcete rozpracovať.
Pred tvorbou si prečítajte konkurenčný obsah, ktorý ste si poznačili do redakčného kalendára. Môžete sa inšpirovať, ale nesmiete opisovať bez uvedenia zdroja.
Diela konkurentov slúžia ako predloha. Musíte vytvoriť lepšie, aby ste ich postupne vytlačili z dominantných pozícií.
3. Vždy poriadne preskúmajte zdroje
Každému článku by mal predchádzať poriadny výskum zdrojov. Najdôležitejšie zdroje si takisto poznačte ku každej téme v redakčnom kalendári. Pred písaním si len overte, či nepribudli ďalšie.
Práca so zdrojmi je kľúčová. Jednak získate dostatok informácií na tvorbu hodnotného článku, jednak sa môžete inšpirovať. Napríklad štruktúrou článkov. Podľa toho pripravíte vlastnú osnovu.
4. Spracujte tému v inom formáte
Prevažujú články? Skúste atraktívnu dátovú infografiku, video či podcast. Konkurencia možno úplne ignoruje tieto a iné formáty. To je vaša šanca.
5. Odlíšte sa
Komunikujte inak ako konkurenti. Vytvorte vlastný komunikačný tón, podľa ktorého vás čitatelia časom spoznajú.
Nejde len o spôsob vyjadrovania, ale aj o jednotný vizuál, prácu s emóciami, používanie príbehov a podobne.
6. Používajte marketingové persóny
Persóny vám umožnia lepšie zacieliť obsah. Prihovoríte sa konkrétnej osobe, čím ľahšie oslovíte čitateľa a presvedčíte ho, aby pravidelne sledoval váš obsah.
Používajte viac persón. Lepšie prispôsobíte špecifický obsah špecifickej časti publika.
7. Berte do úvahy zámer používateľa
Nepíšte o tom, čo zaujíma vás. Vždy myslite na to, čo sa chce dozvedieť používateľ, keď hľadá dané kľúčové slovo. Odpovedzte na jeho otázku. Vytvorte obsah, ktorý bude považovať za riešenie situácie.
8. Dorazte to titulkom
Nadpis a meta titulok hrajú dôležitú úlohu pri lákaní ľudí na váš web. Meta titulok a meta popis majú moc pritiahnuť pozornosť čitateľa vo vyhľadávači. A motivovať ho, aby klikol, dostal sa na stránku a otvoril článok.
Ale pozor. Zvyšok obsahu nesmie zaostávať. Inak návštevníkov ľahko stratíte.
9. Píšte dlhšie články
Snažte sa detailne pokryť tému a zvýšiť tým hodnotu obsahu. Dlhšie články však nie sú úspešné preto, lebo sú dlhé. S týmto zámerom ich ani nepíšte. Nabite ich informáciami. A spracujte tak, aby čitateľov nenudili.
Napísať dlhý a hodnotný článok nie je vôbec jednoduché. Potrebujete efektívny postup, ktorý vám ušetrí čas. Detailnejším pokrytím témy ukážete čitateľom, že sa v danej oblasti vyznáte. To ich môže povzbudiť, aby niekedy využili vaše služby.
10. Zlepšite čitateľnosť
Vďaka lepšej čitateľnosti používateľ ľahšie prečíta a pochopí váš článok. Toto sú základné rady:
- píšte ľudskou rečou,
- používajte podnadpisy,
- skracujte odseky, vety aj slová,
- formátujte text pomocou odrážok, čísel či hrubého písma,
- text usporiadajte logicky,
- zachovajte gramatickú správnosť.
Dodržte tieto odporúčania a vytvoríte obsah, ktorý je vhodný na skenovanie očami. Čitateľnosť skontrolujete napríklad v nástroji od WebFX.
11. Doplňte obrázky a videá
Používajte vizuál, ktorý je skutočnou pridanou hodnotou. Často vídam zbytočné gifká alebo obrázky z fotobanky, ktoré ani nesúvisia s témou. Sú tam len preto, aby boli.
Radšej pridajte zaujímavé grafy, informačné videá alebo iné vlastné vizuálne prvky. Závisí od vášho komunikačného tónu.
12. Odkazujte na kvalitné informácie
V článku zahrňte odkazy, z ktorých ste čerpali. Pridajte aj také, kde si čitatelia môžu naštudovať viac o danom probléme.
Nebojte sa ich poslať na inú stránku. Rozšírite im obzory a ukážete, že pracujete s relevantnými zdrojmi a sledujete odborové autority.
13. Pridajte dáta
Poznáte údaje, ktoré zaujímajú vaše publikum? Nenechajte si ich pre seba.
Môžu to byť dáta z kvalitných štúdií. Úplne najlepšie je, keď spracujete vlastnú štúdiu, opíšete svoj výskum a prídete s konkrétnym záverom.
Ale pokojne pracujte aj s cudzími dátami a doplňte nimi informácie v texte. Zvýšite tým dôveryhodnosť obsahu.
14. Rozšírte tému o nové poznatky
Niekedy stačí aktualizovať konkurenčný obsah. Ak vznikol pred pár rokmi, dlhodobo prináša návštevnosť. Ale je možné, že v danom odbore sa za ten čas veľa zmenilo. A to viete využiť.
Toto je ideálny postup v oblastiach, ktoré sa vyvíjajú veľmi dynamicky. Marketing je príklad za všetky. Aj mesiac starý článok môže byť zo dňa na deň neaktuálny.
Mne sa to stalo pri článku, v ktorom som opísal návod na nastavenie kampane v Google Ads. Systém zmenil poradie krokov krátko na to, ako som článok publikoval.
15. Optimalizujte obsah
Ak chcete preraziť vo výsledkoch vyhľadávania, nemáte inú možnosť. Keď napíšete článok, v ktorom sa prihovárate konkrétnej persóne, upravte ho podľa pravidiel SEO.
Obsah však musí pôsobiť prirodzene. Od nadpisu po záver. Akoby ste optimalizáciu úplne ignorovali.
Aby SEO malo účinok, dbajte na výber správnych kľúčových slov. Ak sú hlavné a všeobecné výrazy nadobro obsadené, nebude ľahké dostať váš nový článok na najvyššie pozície v Googli. Preto sa zamerajte na longtailové kľúčové slová.
Sumár: Ako poraziť konkurenciu lepším obsahom
- sledujte obsahové aktivity konkurentov
- poznačte si, čím chcete obohatiť tému
- poriadne preskúmajte zdroje
- spracujte tému v inom formáte
- odlíšte sa
- používajte marketingové persóny
- berte do úvahy zámer používateľa
- dorazte to titulkom
- píšte dlhšie články
- zlepšite čitateľnosť
- doplňte obrázky a videá
- odkazujte na kvalitné informácie
- pridajte dáta
- rozšírte tému o nové poznatky
- optimalizujte obsah
Užitočný článok? Nenechajte si ujsť ďalšie
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články