Produktová stránka musí čo najviac vyhovovať požiadavkám vašich potenciálnych zákazníkov aj vyhľadávačov. Určite vás poteší, že zákazníci a vyhľadávače nestoja proti sebe. Chcú vidieť to isté: prehľadnú stránku s jasným názvom a užitočnými informáciami.
Zamerajte sa na on-page SEO produktovej stránky. Cieľom tejto optimalizácie je vyššia a relevantnejšia návštevnosť z vyhľadávačov bez platenej reklamy.
Postupujte krok za krokom a optimalizujte tieto faktory:
1. Meta titulok
Meta titulok je pre SEO extrémne dôležitý:
- Google podľa neho pochopí tému a určí, na ktoré hľadané výrazy zobrazí stránku,
- používateľ ho uvidí v Googli pri prvom kontakte s vašou stránkou.
Meta titulok funguje ako nadpis stránky v Googli, kde je odlíšený farbou aj veľkosťou písma. Výrazne zaváži pri radení organických výsledkov vyhľadávania.
Zahrnúť do meta titulku kategóriu produktu alebo radšej názov značky? Semrush to vyskúšal za vás v pomerne novej štúdii z decembra 2021. Po zahrnutí produktovej kategórie sa organická návštevnosť testovaného e-shopu zhoršila, čiže to malo negatívny vplyv oproti meta titulku s názvom značky.
Vás brand odporúčam zahrnúť hlavne vtedy, keď ho ľudia poznajú. Používateľ totiž najprv skenuje výsledky vyhľadávania a hľadá nejaký známy záchytný bod.
V meta titulku obsiahnite názov výrobku vrátane kľúčového slova, model a značku, prípadne iné podstatné informácie. Titulky neduplikujte a pri ich tvorbe sa zmestite do 60 znakov.
2. Meta popis
Meta popis z hľadiska SEO nevplýva priamo na pozície v Googli, ale skôr na mieru prekliknutia z výsledkov vyhľadávania. A to je veľmi dôležitá metrika.
Úlohou meta popisu je motivovať používateľa k návšteve vašej stránky. Meta description má predajný potenciál a pomôže vám získať si priazeň budúceho zákazníka.
Vyplňte ho pri každom jednom produkte, zmestite sa do 150 znakov a ak je to možné, píšte unikátne meta popisy. Nemávnite nad tým rukou. Pre každý výrobok sa oplatí vytvoriť čo najpresnejší a najužitočnejší meta popis a prispôsobiť text konkrétnym vlastnostiam tovaru. Inak je pravdepodobné, že Google ho nahradí svojvoľne vybraným textom zo stránky, ktorý považuje za relevantnejší.
Máte dáta z PPC reklamy? Pomôžte si nimi. Zistite, ktoré reklamné texty majú najlepšiu mieru prekliknutia a vyskladajte z nich meta description.
3. URL adresa
URL adresa sa tiež zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania. Takisto patrí k prvkom, ktoré používateľ uvidí medzi prvými.
Dôležité je vytvoriť ju z názvu produktu so zahrnutím kľúčového slova. URL adresa môže obsahovať konkrétne parametre tovaru.
Veľkou chybou je, keď e-shop automaticky vygeneruje URL adresy z ľubovoľného sledu písmen a čísel. Tie zákazníkovi ani Googlu nič nehovoria. Nedá sa podľa nich určiť, o aký výrobok ide.
4. Nadpis H1
Teraz plynule prejdime z Googlu na váš e-shop. Najprv vytvorte jasný a zrozumiteľný nadpis H1. Nenechajte návštevníka hádať, čo za produkt vlastne ponúkate.
Hlavný nadpis H1 sa zobrazí na produktovej stránke. Keďže tiež plní funkciu názvu, môže byť rovnaký ako meta titulok. Je to praktické, ale s tým rozdielom, že na stránke nie ste viazaní limitovaným počtom znakov. Nadpis H1 tak môže byť o niečo dlhší, prípadne kreatívnejší. Ale len za predpokladu, že obsahuje naozaj podstatné informácie: model, farbu či rozmery.
Nadpis slúži na okamžitú orientáciu návštevníkovi, ktorý sa prvýkrát dostal na vašu stránku a nepozná ju. Podľa nadpisu sa uistí, že je na správnom mieste a našiel to, čo hľadal.
5. Užitočný popis produktu s kľúčovými slovami
Dostávame sa k samotnému popisu produktu. O potrebe tvoriť unikátne popisy som už písal, dôvodov je dostatok, napríklad:
- vystihnete zámer používateľa,
- text prispôsobíte svojmu zákazníkovi,
- znížite bounce rate,
- predídete reklamácii.
Nepreberajte produktové popisy od výrobcu alebo dodávateľa. Väčšinou nie sú optimalizované a ani veľmi presvedčivé. Navyše, môžu ich použiť aj ostatné e-shopy. Vy potrebujete osloviť konkrétnu cieľovú skupinu, čiže najlepšie viete, ako spracovať popisy.
Dobrý produktový popis obsahuje vhodné kľúčové slová. Pri kľúčových slovách nejde o ich počet, ale o relevanciu. Vyberte tie, ktoré súvisia s produktom a nákupným zámerom používateľa. Na produktovej stránke predávate, takže text optimalizujte pre ľudí, ktorí sú rozhodnutí nakúpiť.
Overte si, že v popisoch používate výrazy, ktoré používatelia naozaj hľadajú. Ak sa objem vyhľadávania kľúčového slova blíži k nule, nemá to význam. Často sa stáva, že zákazníci hľadajú výrobok pod iným názvom, ako si myslíte a volajú ho inak ako vy. Preto sa na produkt vždy pozerajte z pohľadu kupujúceho. Ako príklad uvediem oficiálne verzus zaužívané výrazy. To nie je výzva písať nespisovne, iba zvážte, či netreba zahrnúť aj hovorové slová.
Nezáleží na hustote kľúčových slov, ani na dĺžke popisu. Správny popis produktu si však vyžaduje všetky relevantné informácie, podľa ktorých si zákazník objedná výrobok a bude ho vedieť používať. Kľúčové slová umiestnite prirodzene, aby nekazili plynulú čitateľnosť textu. Nebojte sa synoným a skloňovania.
Návštevníci ocenia užitočný obsah. Môže byť kratší aj dlhší, hlavne nech im pomôže pri voľbe vhodného produktu.
6. Sekcia FAQ v popise produktu
Sekcia FAQ je výbornou pomôckou a obohatí produktový popis. Zozbierajte základné otázky, ktoré vám zákazníci najčastejšie kladú pred nákupom. Odpovedzte im priamo na produktovej stránke.
Tento ťah vás odbremení od opakujúcich sa otázok v mailoch alebo v čete. Návštevníci spoznajú odpoveď bez toho, aby vás kontaktovali. Ušetrí vám to čas a pomôže zvýšiť predaj.
7. Obrázky a videá
Váš zákazník potrebuje vedieť dve veci: ako produkt vyzerá a ako funguje. Chce mať istotu, že je preňho výrobok vhodný, no nemôže sa ho dotknúť ani ho vyskúšať.
Zákazníkovi pomôžte vizuálnym kontaktom s produktom vo forme obrázkov alebo videa. Tieto prvky často rozhodujú o kúpe.
Pri obrázkoch sa oplatí využiť rôzne uhly a zobraziť aj detaily. Dnes na to už nepotrebujete profesionálneho fotografa. Každý mobil má kvalitný foťák a s trochou šikovnosti to zvládnete aj sami. Ak si netrúfate, potom naozaj využite služby fotografa. Príliš amatérska prezentácia produktu vám jednoznačne uškodí.
Z hľadiska SEO produktovej stránky myslite na tieto dôležité prvky:
- Názov súboru by mal obsahovať názov produktu, čo pomôže Googlu rozlíšiť obsah obrázka.
- Alternatívny popis obrázka je dôležitý kvôli umiestneniu v obrázkovom vyhľadávaní. Ide o výstižný názov obrázka, prípadne stručný opis toho, čo na ňom vidíte. Bez alt textu Google ťažšie rozpozná, čo je na obrázku.
- Zásadné je rýchle načítanie všetkých formátov, pretože návštevník nerád čaká. Špeciálne vtedy, keď ho produkt zaujme už na prvý pohľad, no kým sa všetko správne načíta, prvotné nadšenie opadne. Šetrite veľkosťou súboru, ale tak, aby to neovplyvnilo kvalitu.
Čoraz viac e-shopov dáva prednosť krátkemu videu, v ktorom ukáže, ako produkt vyzerá a čo obsahuje balenie. Obľúbené sú aj inštruktážne videá, ako výrobok správne používať. To je ďalší vhodný spôsob, ako produkt priblížiť zákazníkovi, keď si ho nemôže vyskúšať.
8. Jasná výzva na akciu
Jasná a zrozumiteľná výzva na akciu je pre e-shop kľúčová. Produktová stránka je určená výlučne na predaj a práve CTA je prvok, cez ktorý sa návštevník dostane ku kúpe. Výzvu na akciu musí na stránke ihneď zbadať. Potom už bude vedieť, čo má spraviť, keď si chce produkt objednať.
CTA zvýraznite a čo najviac odlíšte od bežného textu. Musí byť viditeľná na prvý pohľad a lákať na kliknutie.
9. Recenzie
Recenzie vám výrazne pomôžu s predajom. Ak máte kvalitné produkty a dodržiavate obchodné podmienky, nemáte sa čoho báť. Existujúci zákazníci povzbudia recenziami tých, ktorí ešte váhajú.
Pozitívna recenzia je odmena pre vašu značku za kvalitné výrobky. Môže slúžiť aj ako doplnok k produktovému popisu, pretože zákazníci často opisujú skúsenosti s tovarom. Sami tak tvoria obsah na vašej stránke a zvyšujú vašu dôveryhodnosť.
10. Interné prelinkovanie
Jednotlivé produktové stránky previažte tak, aby to dávalo zmysel. Zvýšite tým počet zakúpených produktov v rámci jednej objednávky.
Interné prelinkovanie slúži ako dobrá navigácia na orientáciu v e-shope a produktových kategóriách. Len si dajte pozor na nefunkčné odkazy, lebo nimi sa cesta návštevníka na webe končí.
Produktovú stránku môžete doplniť o rôzne užitočné odkazy:
- podobné modely,
- súvisiace produkty,
- príslušenstvo k výrobku,
- tovar od rovnakého výrobcu,
- produkty z rovnakej kategórie.
Ak máte blog a píšete o konkrétnych produktoch, v článkoch na ne nezabudnite odkazovať.
Záver
Optimalizácia produktovej stránky je mimoriadne dôležitá. Zabezpečí, aby do vášho e-shopu prichádzali relevantní návštevníci a odchádzali z neho ako zákazníci.
Vďaka SEO zvyšujete šancu, že vás na Googli nájdu používatelia, ktorí už sú rozhodnutí nakúpiť. Len hľadajú toho správneho predajcu.
K on-page optimalizácii pridajte responzívny dizajn a postarajte sa o to, aby produktové stránky vyzerali dobre v mobile. Tým zladíte špičkové produkty, kvalitnú návštevnosť a funkčný dizajn. Vytvoríte trojkombináciu, ktorá prináša výsledky.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články