Jednoduchú a efektívnu reklamu v AdWords poskladáte z týchto troch zložiek:
- hlavné kľúčové slovo,
- najdôležitejší benefit pre zákazníka,
- výzva na akciu.
Výzva na akciu alebo CTA (call to action) je stručný a jasný apel na používateľov, ktorých nabádate na vykonanie požadovanej akcie. Takáto výzva je v marketingu veľmi účinná. Používateľov vďaka nej nasmerujete ku konverzii.
Ako to funguje? Dajte ľuďom vedieť, čo od nich očakávate po prečítaní reklamného textu. Najčastejšie je to návšteva samotnej stránky. Ale zamerajte sa na dôležitejšie ciele. Nákup v e-shope, telefonát do firmy či vyplnenie kontaktného formulára. Záleží na tom, čo vám viac vyhovuje.
Na reklamný text v AdWords musíte vhodne nadviazať textom a štruktúrou vstupnej stránky. Ak ste ako CTA uviedli „Vyplňte kontaktný formulár“ a na vstupnej stránke ho nemáte, snažili ste sa zbytočne.
CTA nevyužijete len v reklame, ale aj priamo na stránke. Najčastejšie vo forme krátkej výzvy a vhodného CTA tlačidla. Takejto výzve na akciu môžete prispôsobiť celú štruktúru stránky. Ale v PPC reklame je to ťažšie. Inzerát má obmedzený počet znakov.
Výzva na akciu je dôležitá aj preto, že ju veľa reklám stále neobsahuje. Váš inzerát s CTA tak bude niečím výnimočný a vynikne medzi ostatnými. Odlíšite sa od konkurentov.
4 všeobecné rady o CTA v PPC
1. CTA umiestnite do popisu alebo druhého nadpisu. Rozšírenie popisného riadku na 80 znakov umožňuje prepracovanejšie a efektívnejšie výzvy.
2. Vždy si dopredu ujasnite, komu sa výzvou prihovárate. Na rôzne cieľové skupiny platia rôzne apely. Berte do úvahy aj demografické rozdiely (hlavne vek) či segment (B2B alebo B2C).
3. Orientujte sa podľa fázy nákupného cyklu. Čím bližšie ku konverzii, tým si môžete dovoliť ostrejšiu výzvu. A viac apelovať na predaj.
4. A/B testovanie vám pomôže vybrať najúčinnejšiu výzvu na akciu. Napíšte dva totožné inzeráty, ktoré sa líšia len výzvou a testujte.
Máte veľa možností, ako napísať presvedčivú výzvu na akciu. Tieto spôsoby sú najčastejšie:
1. Použite akčné slovesá
Akčné slovesá sú najrozšírenejší spôsob, ktorým používateľov vyzvete na akciu. Ich správny tvar je rozkazovací spôsob. Ak píšete reklamu v jednotnom čísle, ste v maličkej výhode. V inzeráte ušetríte zopár znakov.
Ktoré slovesá pôsobia najsilnejšie? Závisí aj od toho, či máte firemnú stránku, alebo e-shop. A berte do úvahy ciele, ktoré chcete výzvou dosiahnuť.
- výzva na návštevu webu – navštívte, zistite viac, pozrite si cenník
- výzva na priamy kontakt – kontaktujte nás, ozvite sa, volajte, vyplňte formulár
Ďalšou kategóriou je výzva na objednávku alebo kúpu. Samotné sloveso kúpiť však neodporúčam. Pôsobí až príliš predajne. Nahraďte ho podobnými výrazmi:
- objednajte si (službu),
- vyskúšajte (produkt),
- prihláste sa (na seminár, kurz),
- stiahnite si (aplikáciu).
Ak vám v inzeráte ostalo zopár znakov navyše, skombinujte akčné sloveso a benefit. Nemusí to byť hlavný benefit. Tomu môžete venovať samostatný priestor. Ale spojením zaujímavej výhody pre zákazníka a akčného slovesa ešte zvýšite silu CTA.
- získajte cenovú ponuku zdarma
- volajte nonstop
- vyberte si rozmer na mieru
- ušetrite čas
- zbavte sa roztočov
2. Nezabudnite na akčné slová
Akčné slovesá môžete doplniť nielen benefitmi, ale aj akčnými slovami. Tie zvyšujú účinok reklamy, pretože už na prvý pohľad prilákajú pozornosť.
Nie sú to slovesá v rozkazovacom spôsobe, ale svojím významom nabádajú na akciu. Podvedome si ich spájame s reklamou a nákupom.
Akčných slov je takisto veľmi veľa. Niektoré z nich zaujmú o trochu viac. Stačí ich spojiť s akčným slovesom.
- zdarma, zadarmo, bezplatne
- výpredaj
- akcia
- bonus
- výsledky
3. Vytvorte dojem urgencie
Keď do nemocnice privezú urgentný prípad, ihneď upúta najväčšiu pozornosť. Podobné je to aj v PPC reklame. Naliehavejšie výzvy prinášajú najviac emócií. A tie v reklame nutne potrebujete.
Používateľ musí pochopiť, že čím skôr vykoná danú akciu, tým lepšie preňho. Svojho problému sa chce určite zbaviť v čo najkratšom čase. Preto vytvorte časovú tieseň. Zvýšite pravdepodobnosť, že používateľ bude konať okamžite.
Ako na to? Akčné slovesá spojte s výrazmi, ktoré naznačujú urgenciu.
- kontaktujte nás čo najskôr
- dohodnime sa ešte dnes
- práve teraz máme voľné termíny
Naliehavá výzva na akciu nemusí byť len vo forme slovesa. Užitočné sú aj CTA ako „posledné 3 kusy“ alebo „limitovaná ponuka“. Používateľ z nich vyčíta, že ak nezareaguje ihneď, príde o výhodu. Buď už nenakúpi vôbec, alebo len drahšie.
Výborne funguje aj kombinácia urgentnej výzvy a čísla. Napríklad „objednajte ešte dnes a ušetríte 40 %“.
Ponúkate v AdWords akciu s časovým obmedzením? Asi by vás nebavilo každú chvíľu prepisovať inzerát podľa toho, o koľko dní akcia končí. Na to slúži funkcia odpočítavania.
Priamo v textovej reklame sa automaticky zobrazí aktuálny čas do konca akcie. Najprv to budú dni, potom hodiny a neskôr minúty. Túto funkciu využijete pri klasickom výpredaji tovaru. Ale aj pri predaji vstupeniek na koncert či seminár.
4. Vyskúšajte situačné výzvy na akciu
Spomenuté výzvy na akciu sú efektívne, ale môže ich použiť takmer každý inzerent. Hľadáte niečo originálnejšie? CTA sa často odvíja od toho, čo ponúkate.
Zapojte kreativitu a vytvorte výzvu, ktorá priamo nadväzuje na vašu ponuku. Určite vám napadne hneď niekoľko vhodných spojení. Tu je zopár príkladov:
- zlepšite si angličtinu – jazyková škola
- rozvoňajte si domácnosť – predajca esenciálnych olejov
- získajte prácu v automobilke – pracovný portál pre automobilový priemysel
Vďaka situačným výzvam na akciu sa používatelia rýchlejšie stotožnia s vašou ponukou. Pochopia jej výhody a prínos. A zareagujú tak, ako chcete.
Najnovšia aktualizácia článku: 26. jún 2017
Užitočný článok? Ostaňme v kontakte
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články