4 jednoduché spôsoby ako vytvoriť účinnú výzvu na akciu

PPC reklama | Martin Sobek | 29. 5. 2017

Ako napísať výzvu na akciu v PPC reklame

Výzva na akciu je dôležitou súčasťou textovej reklamy v Google AdWords. Napriek tomu na ňu veľa inzerentov zabúda. Ako ju správne napísať?

Jednoduchú a efektívnu reklamu v AdWords poskladáte z týchto troch zložiek:

 
  • hlavné kľúčové slovo,
  • najdôležitejší benefit pre zákazníka,
  • výzva na akciu.
 

Výzva na akciu alebo CTA (call to action) je stručný a jasný apel na používateľov, ktorých nabádate na vykonanie požadovanej akcie. Takáto výzva je v marketingu veľmi účinná. Používateľov vďaka nej nasmerujete ku konverzii.

 

Ako to funguje? Dajte ľuďom vedieť, čo od nich očakávate po prečítaní reklamného textu. Najčastejšie je to návšteva samotnej stránky. Ale zamerajte sa na dôležitejšie ciele. Nákup v e-shope, telefonát do firmy či vyplnenie kontaktného formulára. Záleží na tom, čo vám viac vyhovuje.

 

Na reklamný text v AdWords musíte vhodne nadviazať textom a štruktúrou vstupnej stránky. Ak ste ako CTA uviedli „Vyplňte kontaktný formulár“ a na vstupnej stránke ho nemáte, snažili ste sa zbytočne.

 

CTA nevyužijete len v reklame, ale aj priamo na stránke. Najčastejšie vo forme krátkej výzvy a vhodného CTA tlačidla. Takejto výzve na akciu môžete prispôsobiť celú štruktúru stránky. Ale v PPC reklame je to ťažšie. Inzerát má obmedzený počet znakov.

 

Výzva na akciu je dôležitá aj preto, že ju veľa reklám stále neobsahuje. Váš inzerát s CTA tak bude niečím výnimočný a vynikne medzi ostatnými. Odlíšite sa od konkurentov.

 

Výzvy na akciu v reklamných textoch

4 všeobecné rady o CTA v PPC

1. CTA umiestnite do popisu alebo druhého nadpisu. Rozšírenie popisného riadku na 80 znakov umožňuje prepracovanejšie a efektívnejšie výzvy.

 

2. Vždy si dopredu ujasnite, komu sa výzvou prihovárate. Na rôzne cieľové skupiny platia rôzne apely. Berte do úvahy aj demografické rozdiely (hlavne vek) či segment (B2B alebo B2C).

 

3. Orientujte sa podľa fázy nákupného cyklu. Čím bližšie ku konverzii, tým si môžete dovoliť ostrejšiu výzvu. A viac apelovať na predaj.

 

4. A/B testovanie vám pomôže vybrať najúčinnejšiu výzvu na akciu. Napíšte dva totožné inzeráty, ktoré sa líšia len výzvou a testujte.

 

Testovanie výziev na akciu

 

Máte veľa možností, ako napísať presvedčivú výzvu na akciu. Tieto spôsoby sú najčastejšie:

1. Použite akčné slovesá

Akčné slovesá sú najrozšírenejší spôsob, ktorým používateľov vyzvete na akciu. Ich správny tvar je rozkazovací spôsob. Ak píšete reklamu v jednotnom čísle, ste v maličkej výhode. V inzeráte ušetríte zopár znakov.

 

Ktoré slovesá pôsobia najsilnejšie? Závisí aj od toho, či máte firemnú stránku, alebo e-shop. A berte do úvahy ciele, ktoré chcete výzvou dosiahnuť.

 
  • výzva na návštevu webu – navštívte, zistite viac, pozrite si cenník
  • výzva na priamy kontakt – kontaktujte nás, ozvite sa, volajte, vyplňte formulár
 

Ďalšou kategóriou je výzva na objednávku alebo kúpu. Samotné sloveso kúpiť však neodporúčam. Pôsobí až príliš predajne. Nahraďte ho podobnými výrazmi:

 
  • objednajte si (službu),
  • vyskúšajte (produkt),
  • prihláste sa (na seminár, kurz),
  • stiahnite si (aplikáciu).
 

Ak vám v inzeráte ostalo zopár znakov navyše, skombinujte akčné sloveso a benefit. Nemusí to byť hlavný benefit. Tomu môžete venovať samostatný priestor. Ale spojením zaujímavej výhody pre zákazníka a akčného slovesa ešte zvýšite silu CTA.

 
  • získajte cenovú ponuku zdarma
  • volajte nonstop
  • vyberte si rozmer na mieru
  • ušetrite čas
  • zbavte sa roztočov
 

Výzva na akciu s benefitom

2. Nezabudnite na akčné slová

Akčné slovesá môžete doplniť nielen benefitmi, ale aj akčnými slovami. Tie zvyšujú účinok reklamy, pretože už na prvý pohľad prilákajú pozornosť.

 

Nie sú to slovesá v rozkazovacom spôsobe, ale svojím významom nabádajú na akciu. Podvedome si ich spájame s reklamou a nákupom.

 

Akčných slov je takisto veľmi veľa. Niektoré z nich zaujmú o trochu viac. Stačí ich spojiť s akčným slovesom.

 
  • zdarma, zadarmo, bezplatne
  • výpredaj
  • akcia
  • bonus
  • výsledky
 
Výzva na akciu s akčným slovom

3. Vytvorte dojem urgencie

Keď do nemocnice privezú urgentný prípad, ihneď upúta najväčšiu pozornosť. Podobné je to aj v PPC reklame. Naliehavejšie výzvy prinášajú najviac emócií. A tie v reklame nutne potrebujete.

 

Používateľ musí pochopiť, že čím skôr vykoná danú akciu, tým lepšie preňho. Svojho problému sa chce určite zbaviť v čo najkratšom čase. Preto vytvorte časovú tieseň. Zvýšite pravdepodobnosť, že používateľ bude konať okamžite.

 

Ako na to? Akčné slovesá spojte s výrazmi, ktoré naznačujú urgenciu.

 
  • kontaktujte nás čo najskôr
  • dohodnime sa ešte dnes
  • práve teraz máme voľné termíny
 
Urgentná výzva na akciu

Naliehavá výzva na akciu nemusí byť len vo forme slovesa. Užitočné sú aj CTA ako „posledné 3 kusy“ alebo „limitovaná ponuka“. Používateľ z nich vyčíta, že ak nezareaguje ihneď, príde o výhodu. Buď už nenakúpi vôbec, alebo len drahšie.

 

Výborne funguje aj kombinácia urgentnej výzvy a čísla. Napríklad „objednajte ešte dnes a ušetríte 40 %“.

 

Ponúkate v AdWords akciu s časovým obmedzením? Asi by vás nebavilo každú chvíľu prepisovať inzerát podľa toho, o koľko dní akcia končí. Na to slúži funkcia odpočítavania.

 

Priamo v textovej reklame sa automaticky zobrazí aktuálny čas do konca akcie. Najprv to budú dni, potom hodiny a neskôr minúty. Túto funkciu využijete pri klasickom výpredaji tovaru. Ale aj pri predaji vstupeniek na koncert či seminár.

 

Odpočítavanie v AdWords

4. Vyskúšajte situačné výzvy na akciu

Spomenuté výzvy na akciu sú efektívne, ale môže ich použiť takmer každý inzerent. Hľadáte niečo originálnejšie? CTA sa často odvíja od toho, čo ponúkate.

 

Zapojte kreativitu a vytvorte výzvu, ktorá priamo nadväzuje na vašu ponuku. Určite vám napadne hneď niekoľko vhodných spojení. Tu je zopár príkladov:

 
  • zlepšite si angličtinu – jazyková škola
  • rozvoňajte si domácnosť – predajca esenciálnych olejov
  • získajte prácu v automobilke – pracovný portál pre automobilový priemysel
 

Vďaka situačným výzvam na akciu sa používatelia rýchlejšie stotožnia s vašou ponukou. Pochopia jej výhody a prínos. A zareagujú tak, ako chcete.

Najnovšia aktualizácia článku: 26. jún 2017

Užitočný článok? Ostaňme v kontakte

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články