Ako znížiť cenu za kliknutie v Google Ads o 29,8 % bez poklesu pozícií [prípadová štúdia]

PPC reklama | Martin Sobek | 24. 7. 2017

ako znížiť cenu za kliknutie v Google AdWords

Za kliknutia v Google Ads môžete platiť menej. Aj bez toho, aby ste znížili cenové ponuky a prišli o priemerné pozície.

Firma Super sťahovanie pôsobí na západe Slovenska a jej názov prezrádza, v akej oblasti. Zamestnanci firmy sťahujú všetko od bytov cez kancelárie po ťažké bremená. Súčasťou ich práce je aj preprava nábytku a vypratávanie priestorov.

 

Super sťahovanie ponúka svoje služby cez Google AdWords. Kampane vo vyhľadávacej sieti im spravujeme od októbra 2015.

 

Pre firmu sú okrem konverzií veľmi dôležité náklady, ktoré investuje do PPC reklamy. Kľúčové slová z oblasti sťahovania sú hlavne v Bratislave dosť drahé. Niektoré kliknutia stoja až okolo 3 eur.

 

Super sťahovanie

Problémom bolo, že priemerná cena za kliknutie (CZK) v nosnej kampani postupne rástla. Naša úloha? Znížiť ju na prijateľnejšiu hodnotu.

 

Určili sme dve hlavné príčiny rastúcej CZK:

 
 

Nový časový rozvrh sa však ukázal ako efektívny. Preto sme doň nechceli zasahovať. Bolo by to neúčinné.

 

Prvé a najväčšie zmeny sme vykonali v novembri 2016. Ich cieľom bolo znížiť a stabilizovať CZK v nosnej kampani. Ako stratégiu ponúkania cien sme používali manuálne nastavenie CZK.

 

stratégia ponúkania cien v Google AdWords

 

Väčšinu času nám zabrala úprava štruktúry kampane a práca s kľúčovými slovami. Samotné cenové ponuky sme, paradoxne, nemenili.

 

Ako sme postupovali pri optimalizácii cien za kliknutie?

1. Vytvorenie presnejších reklamných skupín

Od svojho spustenia nazbierala kampaň presne 7 954 vyhľadávacích dopytov. Tieto dáta sme detailne analyzovali. Výsledkom bola úplne nová a vylepšená štruktúra reklamných skupín.

 

Postačila nám tabuľka v Exceli. Ku každej reklamnej skupine sme doplnili:

 
  • kľúčové slová (aj nové),
  • ich aktuálne skóre kvality,
  • ich CZK v období august – november 2016.
 

Neskôr sme do tabuľky pridali aj konkrétne reklamné texty.

 

V kampani pribudlo spolu 6 reklamných skupín. Okrem prehľadnosti sme ich vytvorili aj kvôli skóre kvality. Našli sme v ňom rezervy a chceli ho celkovo zlepšiť. Skóre kvality súvisí s cenami za kliknutie.

2. Odčlenenie najvýkonnejšieho kľúčového slova

Jednému kľúčovému slovu v tejto kampani sme vytvorili samostatnú reklamnú skupinu. Prečo? Bolo síce pomerne všeobecné, ale prinášalo najviac konverzií. A jeho skóre kvality bolo len 7/10.

 

Napísali sme dve reklamy na mieru a testovali. Malou úpravou prešiel aj text na vstupnej stránke. Skóre kvality postupne stúplo na 9/10.

 

Toto kľúčové slovo patrí k najdrahším v celej kampani. Ale v samostatnej reklamnej skupine jeho priemerná CZK klesla o 14 %.

3. Pridanie vylučujúcich kľúčových slov a zmena zhôd

Prehľad vyhľadávacích dopytov sme využili aj na rozšírenie zoznamu vylučujúcich kľúčových slov. Chceli sme sa vyhnúť nerelevantným dopytom. Aj keď prichádzali zriedka.

 

Fázu tvorby nových nápadov na kľúčové slová sme mali za sebou. Už pred týmito úpravami sme postupne prechádzali od voľnej (alebo modifikovanej voľnej) zhody k frázovej a presnej. Spresnenie cielenia a publika bolo logickým krokom aj v rámci znižovania CZK.

 

Dnes máme väčšinu kľúčových slov vo frázovej a presnej zhode. Do zoznamu vylučujúcich kľúčových slov už nepridávame skoro nič.

4. Pozastavenie neefektívnych kľúčových slov

V kampani sme našli aj také kľúčové slová, ktoré od posledného auditu nezískali ani jedno zobrazenie. Tie sme hneď pozastavili.

 

Ďalej sme stopli drahé a nevýkonné slová. Neprinášali konverzie, len čerpali rozpočet. Pôvodne sa nám zdali perspektívne, ale v PPC reklame niekedy veci nefungujú podľa predstáv. Nedajú sa odhadnúť.

 

A dáta neklamú. Tieto slová sa ukázali ako neefektívne. Preto pre nás stratili hodnotu. Nemali sme dôvod, aby ostali aktívne.

5. Zlepšenie skóre kvality

Vyššie priemerné skóre kvality vyplynulo zo zmien, ktoré sme v kampani vykonali. Sledovali sme ho aj pomocou tohto skriptu.

 

Vyššie skóre kvality znamená vyššie hodnotenie reklamy. Priaznivo vplýva na ceny za kliknutie aj priemerné pozície.

 

Vytvorením presnejších reklamných skupín sme zvýšili relevanciu reklám. Zacielili sme na užšie skupiny kľúčových slov a napísali inzeráty, ktoré sa s nimi viac zhodujú.

 

Na vstupných stránkach sa okrem drobných textových úprav nezmenilo nič. A očakávaná miera prekliknutia? Aj tento parameter skóre kvality sme zlepšili. CTR stúpla vďaka relevantnejšiemu vzťahu dopyt – inzerát.

 

Priemerné skóre kvality aktívnych kľúčových slov pred úpravami bolo 6,5. Vďaka zmenám narástlo na 7,6. Stále to však nebolo ono, takže pokračujeme. Dnes je už priemer v kampani opäť vyšší.

 

Zlepšenie skóre kvality znamenalo nižšie náklady v AdWords.

Ako to dopadlo?

Aby sme neprišli o priemerné pozície, neznížili sme žiadne cenové ponuky. Naopak, niektoré sme podľa potreby upravili smerom nahor. Na úrovni kľúčových slov celkom 15-krát.

 

V marci 2017 prišiel čas bilancovať. Hodnotili sme obdobie od novembra 2016 a porovnali ho s predošlým obdobím (august – november 2016).

 

Priemerná cena za kliknutie v kampani klesla o 29,8 %. Priemerné pozície ostali rovnaké.

 

Vzhľadom na ceny kľúčových slov v oblasti sťahovania v Bratislave to bol výrazný skok vpred.

 

Porovnanie cien za kliknutie

Tiež vás trápia vysoké ceny za kliknutia? Skúste zopakovať náš postup:

 
  • spojte kľúčové slová, ktoré úzko súvisia,
  • odstráňte nevýkonné a zbytočné slová,
  • napíšte presnejšie reklamy a testujte ich,
  • sledujte a zlepšujte skóre kvality.
 

Získate lacnejšie kliknutia bez toho, aby vás predbehla konkurencia.

 

Najnovšia aktualizácia článku: 7. január 2019

 

PPC reklama v Google AdWords

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články