Optimalizácia obrázkov je napriek tomu v úzadí. Autori obsahu jej nevenujú toľko pozornosti ako optimalizácii textu. Preto sa tu skrýva príležitosť, ktorá vám na stránku môže priniesť viac neplatenej návštevnosti.
Ale ako tvrdí John Mueller z Googlu, neoptimalizujte obrázky len preto, že ich máte na webe. Myslite na to, čo nimi chcete dosiahnuť. A ako vaša stránka pomôže používateľovi, ktorý sa na ňu dostane z obrázkového vyhľadávania.
Originálne, kvalitné, optimalizované
Súčasné trendy potvrdzujú význam obrázkov na stránke. Štatistický sumár Googlu z roku 2019 uvádza aj tieto zistenia:
- vyhľadávanie obrázkov v mobile stúplo za posledné 2 roky o 60 %,
- 50 % kupujúcich priznalo, že obrázky im pomohli pri online nákupe,
- obrázky doslova inšpirovali k objednávke 53 % kupujúcich.
Obrázky narúšajú monotónnosť textu. Pomôžu vám zachytiť pozornosť čitateľa, ktorý text väčšinou len skenuje očami. Často sa zastaví práve pri obrázkoch.
Najlepšie sú originálne obrázky s jasným významom, ktoré správne optimalizujete. Majú vysokú kvalitu, ale zároveň nespomaľujú načítanie stránky. A to platí hlavne pre e-shopy, pre ktoré sú obrázky v popise produktu dôležité pri oslovení potenciálneho zákazníka.
Google si vaše obrázky nájde sám
Obrázkové vyhľadávanie funguje podobne ako textové. Google vyhľadáva existujúce obrázky na všetkých stránkach a delí ich do kategórií, aby zaistil čo najpresnejšiu zhodu medzi hľadaným výrazom a výsledkami vyhľadávania.
Postarajte sa o to, aby boli stránky s obrázkami prístupné pre robotov Googlu, ktorí prehľadávajú weby. Čím skôr objavia vaše obrázky, tým skôr ich pridajú do vyhľadávača. A tým skôr získate nových návštevníkov.
Alternatívny popis
Roboty Googlu nevedia určiť, čo je na obrázku. Reálne ho nevidia. Prechádzajú zdrojový kód a hľadajú dostupné informácie.
Alternatívny popis obrázka je nutnosť. Keď optimalizujete obrázok, nie je nič dôležitejšie.
Opíšte, čo na obrázku vidíte. Stručne a výstižne. Alt textom naznačíte Googlu, čo obrázok vyjadruje.
V opise môžete zahrnúť aj kľúčové slovo. Ale nie tak, že text poskladáte len z kľúčových slov. Google vníma aj iné faktory, podľa ktorých pridelí obrázky k hľadaným výrazom. Takže sa neoplatí podvádzať.
Kontext okolo obrázka
Pomôže vám, keď okolo obrázka umiestnite textový kontext. Roboty majú menej práce, keď sa téma článku zhoduje s obrázkom a jeho popisom. Uľahčí to priradenie obrázka k správnym hľadaným výrazom.
Vôbec neodporúčam používať obrázky, ktoré nesúvisia s témou.
Názov súboru
Správny názov súboru síce nie je taký efektívny ako alternatívny popis, ale Google ho tiež vníma. Názov súboru sa v zdrojovom kóde objaví ako src hneď za alt textom.
Takže nie obr1.jpg, ale napríklad trendy-objemu-vyhladavania.jpg.
Záver
Ako preraziť v Googli, keď je textové vyhľadávanie prehustené a vám sa nedarí získať lepšie pozície? Jednou z možností je zlepšiť viditeľnosť obrázkov. Podarí sa vám to pomocou jednoduchých krokov.
Ku každému obrázku pridajte alternatívny popis. Opíšte, čo obrázok vyjadruje. A vyhľadávač sa už postará o to, aby ho priradil k vhodným hľadaným výrazom.
Nenechajte si ujsť ďalšie články
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články