Ako zviditeľniť obrázky v Googli a získať viac návštevníkov

SEO copywriting | Martin Sobek | 29. 6. 2020

ako zviditeľniť obrázky v Googli

Keď je textové vyhľadávanie prehustené obsahom, cesta k vyššej návštevnosti vedie aj cez obrázky. Používatelia ich hľadajú vo veľkom. V počítači aj v mobile. A to je vaša šanca, ako preraziť v Googli.

Optimalizácia obrázkov je napriek tomu v úzadí. Autori obsahu jej nevenujú toľko pozornosti ako optimalizácii textu. Preto sa tu skrýva príležitosť, ktorá vám na stránku môže priniesť viac neplatenej návštevnosti.

 

Ale ako tvrdí John Mueller z Googlu, neoptimalizujte obrázky len preto, že ich máte na webe. Myslite na to, čo nimi chcete dosiahnuť. A ako vaša stránka pomôže používateľovi, ktorý sa na ňu dostane z obrázkového vyhľadávania.

Originálne, kvalitné, optimalizované

Súčasné trendy potvrdzujú význam obrázkov na stránke. Štatistický sumár Googlu z roku 2019 uvádza aj tieto zistenia:

 
  • vyhľadávanie obrázkov v mobile stúplo za posledné 2 roky o 60 %,
  • 50 % kupujúcich priznalo, že obrázky im pomohli pri online nákupe,
  • obrázky doslova inšpirovali k objednávke 53 % kupujúcich.
 

Obrázky narúšajú monotónnosť textu. Pomôžu vám zachytiť pozornosť čitateľa, ktorý text väčšinou len skenuje očami. Často sa zastaví práve pri obrázkoch.

 

Najlepšie sú originálne obrázky s jasným významom, ktoré správne optimalizujete. Majú vysokú kvalitu, ale zároveň nespomaľujú načítanie stránky. A to platí hlavne pre e-shopy, pre ktoré sú obrázky v popise produktu dôležité pri oslovení potenciálneho zákazníka.

Google si vaše obrázky nájde sám

Obrázkové vyhľadávanie funguje podobne ako textové. Google vyhľadáva existujúce obrázky na všetkých stránkach a delí ich do kategórií, aby zaistil čo najpresnejšiu zhodu medzi hľadaným výrazom a výsledkami vyhľadávania.

 

výsledky obrázkového vyhľadávania v Googli

Postarajte sa o to, aby boli stránky s obrázkami prístupné pre robotov Googlu, ktorí prehľadávajú weby. Čím skôr objavia vaše obrázky, tým skôr ich pridajú do vyhľadávača. A tým skôr získate nových návštevníkov.

Alternatívny popis

Roboty Googlu nevedia určiť, čo je na obrázku. Reálne ho nevidia. Prechádzajú zdrojový kód a hľadajú dostupné informácie.

 

Alternatívny popis obrázka je nutnosť. Keď optimalizujete obrázok, nie je nič dôležitejšie.

 

Opíšte, čo na obrázku vidíte. Stručne a výstižne. Alt textom naznačíte Googlu, čo obrázok vyjadruje.

 

V opise môžete zahrnúť aj kľúčové slovo. Ale nie tak, že text poskladáte len z kľúčových slov. Google vníma aj iné faktory, podľa ktorých pridelí obrázky k hľadaným výrazom. Takže sa neoplatí podvádzať.

 

alternatívne popisy obrázkov v zdrojovom kóde

Kontext okolo obrázka

Pomôže vám, keď okolo obrázka umiestnite textový kontext. Roboty majú menej práce, keď sa téma článku zhoduje s obrázkom a jeho popisom. Uľahčí to priradenie obrázka k správnym hľadaným výrazom.

 

Vôbec neodporúčam používať obrázky, ktoré nesúvisia s témou.

Názov súboru

Správny názov súboru síce nie je taký efektívny ako alternatívny popis, ale Google ho tiež vníma. Názov súboru sa v zdrojovom kóde objaví ako src hneď za alt textom.

 

src obrázka v zdrojovom kóde

Takže nie obr1.jpg, ale napríklad trendy-objemu-vyhladavania.jpg.

Záver

Ako preraziť v Googli, keď je textové vyhľadávanie prehustené a vám sa nedarí získať lepšie pozície? Jednou z možností je zlepšiť viditeľnosť obrázkov. Podarí sa vám to pomocou jednoduchých krokov.

 

Ku každému obrázku pridajte alternatívny popis. Opíšte, čo obrázok vyjadruje. A vyhľadávač sa už postará o to, aby ho priradil k vhodným hľadaným výrazom.

Nenechajte si ujsť ďalšie články

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články