Ako zvýšiť konverzný pomer v Google Ads

PPC reklama | Martin Sobek | 24. 2. 2020

ako zvýšiť konverzný pomer v Google Ads

Vysoké percento v stĺpci konverzný pomer je bežným cieľom optimalizácie v Google Ads. Miera konverzie závisí od viacerých faktorov. Preto existujú viaceré spôsoby, ako ju pravidelne zvyšovať.

Konverzný pomer v Google Ads vyjadruje, ako často viedlo kliknutie na reklamu ku konverzii. Ak ste získali 5 konverzií zo 100 kliknutí, váš konverzný pomer je 5 %.

Prečo potrebujete zvýšiť konverzný pomer? Aj táto metrika hovorí, či sú vaše kampane úspešné. Čím vyšší konverzný pomer, tým účinnejšie kampane. Pretože prinášajú viac zákazníkov z istého počtu návštevníkov stránky.

 

Vysoký konverzný pomer prispeje k tomu, že PPC reklamu ohodnotíte pozitívne a dokáže vám jej efektivitu.

 

stĺpec konverzný pomer v Google Ads

1. Testujte

Testovať môžete čokoľvek. Od nadpisov v reklame cez publiká po CTA na stránke. Testovaním zistíte, v ktorom momente sú vaše kampane najúspešnejšie. Zistenia aplikujte a nahraďte nastavenia, ktoré sú menej efektívne.

 

Testujte nielen funkcie v Google Ads, ale aj prvky na stránke. Všetko so všetkým súvisí. Reklama priláka používateľa, ale konverzný pomer stúpne len vtedy, keď potom vykoná želanú akciu na webe.

2. Skúste brandovú kampaň

Možno si to hovoríte aj vy. Je nezmysel platiť za kľúčové slová s vlastnou značkou. Veď sa pri týchto výrazoch umiestnite na samom vrchu organických výsledkov.

 

Pozor na to. Konkurencia nemôže použiť vaše kľúčové slová v reklamnom texte, ale môže na ne cieliť. To nie je zakázané.

 

A platené výsledky sú väčšinou nad organickými. Môže sa stať, že niekto hľadá kľúčové slovo v spojení s vašou značkou, ale Google mu ako prvú ukáže konkurenčnú stránku.

 

Ak necielite na brand, sami púšťate do hry súperov. Pretože pre používateľa je jednoduchšie kliknúť na prvý odkaz, ako hľadať vašu stránku vo výsledkoch vyhľadávania.

 

Brandová kampaň spoľahlivo zvýši konverzný pomer celého účtu Google Ads. Hlavne e-shopy si ju pochvaľujú, pretože konverzný pomer takejto kampane je zvyčajne násobne vyšší ako priemer ostatných kampaní. Navyše, brandové kľúčové slová bývajú lacnejšie.

 

Najprv skontrolujte hľadané výrazy a zistite, či sú medzi nimi brandové frázy:

 
  • všeobecné kľúčové slová doplnené o vašu značku,
  • samotný názov značky alebo stránky.
 

Keď na ne vytvoríte kampane, v reklamných textoch zdôraznite svoje výhody a odlíšte sa od konkurencie. Ukážte jedinečnosť. Využite, že konkurenti v reklamách nemôžu písať o vašich benefitoch.

 

Brandovou kampaňou ochránite značku a zabránite tomu, aby sa ostatní zobrazili vyššie pri vašich slovách. Ak niekto hľadá váš brand, máte to byť práve vy, kto získa potenciálneho zákazníka.

3. Zvýšte podiel zobrazení

Keď sa kampani darí, ale dosahuje výrazne menej ako 100 % zobrazení, je to veľká chyba. Štatistiky síce ukazujú, že ste kampaň pripravili dobre, vstupná stránka je efektívna a prináša konverzie. Ale Google nezobrazí reklamu vždy, keď môže.

 

Stratené zobrazenia znamenajú horšie viditeľnú kampaň a zbytočne vám uberajú zákazníkov. Podporte zobrazovanie úspešných kampaní a zvýšte konverzný pomer.

 

Prečo sa reklama nezobrazí častejšie? Dôvodom môže byť obmedzený rozpočet, ktorý sa v priebehu dňa vyčerpá priskoro. Google takú kampaň označí červeným štítkom a navrhne konkrétnu zmenu. Snažte sa rozdeliť denný rozpočet efektívnejšie.

 

odhad denného rozpočtu kampane v Google Ads

 

Ak vám chýbajú zobrazenia kvôli hodnoteniu reklamy, popracujte na skóre kvality. Vylepšite reklamné texty alebo vstupnú stránku. Zvýšite podiel zobrazení a získate lacnejšie kliknutia.

4. Venujte sa optimalizácii vstupnej stránky

Dizajn a použiteľnosť vstupnej stránky a celého objednávkového procesu prispôsobte návštevníkom. Tak, aby sa im nakupovalo príjemne. Nesmie ich nič zbytočne vyrušiť a odradiť.

 

Nesnažte sa o dokonalý dizajn. Cesta k nákupu musí byť čo najjednoduchšia. Skráťte ju.

 

Je pre vás konverziou vyplnenie kontaktného formulára? Pýtajte si čo najmenej informácií. Stačí meno, e-mail a text správy. Takto zvýšite pravdepodobnosť, že používateľ vyplní všetky povinné polia. Získate kontakt a môžete s ním ďalej komunikovať.

 

Ak hneď na úvod žiadate priveľa informácií, prídete o vyplnené formuláre. A konverzný pomer bude nízky.

 

Na webe optimalizujte CTA. Výzva na akciu má byť jasná a výstižná. Tlačidlo graficky odlíšte od zvyšku stránky. Hodí sa väčšie písmo aj iná farba. Vôbec nemusí ladiť s farbami vašej značky. Postarajte sa o to, aby výzva vynikla na prvý pohľad.

 

A nezabudnite. Extrémne dôležité je správne zobrazenie webu na všetkých zariadeniach a rýchlosť načítania. Skontrolujte ju napríklad pomocou PageSpeed Insights.

 

úvodná obrazovka nástroja PageSpeed Insights

5. Prepojte reklamný text so vstupnou stránkou

Na vstupnej stránke zdôraznite to, čo ste spomenuli v reklamnom texte. Pretože tento text používateľa zaujal natoľko, že sa dostal na váš web.

 

Reklama dokáže prilákať používateľa na stránku. Ale zákazník sa z neho stane až tam. Na stránke sa rozhoduje, či kúpi, alebo nekúpi. Preto je kľúčové písať o rovnakých výhodách ako v reklame.

 

Informácie v reklame a na stránke sa musia zhodovať. Ak do reklamy napíšete konkrétnu cenu produktu, služby či dopravy, rovnakú uveďte na webe. Neskôr možno cenu zmeníte, ale nezabudnite ju aktualizovať aj v reklame. Inak zákazníka dokonale odradíte a znechutíte.

 

Ďalším príkladom sú zľavy. Ak v reklame lákate na ich výšku, rovnaké percentá viditeľne uveďte aj pri produktoch v e-shope.

 

Čo sa stane, keď používateľ na vstupnej stránke nenájde to, čo ho presvedčilo v reklame? Okamžite odíde. Zbytočne drahé kliknutie, však?

6. Pridajte vylučujúce kľúčové slová

Zobrazujete reklamy ľuďom, ktorí hľadajú niečo iné? Váš konverzný pomer porastie len ťažko.

 

Vylučujúce kľúčové slová sú základný nástroj, ako udržať zobrazovanie reklám len relevantným používateľom. Takým, ktorí sa reálne môžu stať vašimi zákazníkmi.

 

Reklamy sa nesmú zobraziť na výrazy, ktoré nesúvisia s vašimi službami. Zamerajte sa na zámer používateľa. Čo hľadá, keď píše do Googlu dané kľúčové slovo? Ak mu vie odpovedať vstupná stránka, super. Ak nie, výraz vylúčte a reklamu pri ňom už neuvidí.

 

Touto taktikou zaistíte, že dopyty budú relevantné a častejšie skončia objednávkou.

 

stránka s vylučujúcimi kľúčovými slovami v Google Ads

7. Cieľte na vhodné oblasti

Ak pôsobíte lokálne, určite neinzerujte na celom Slovensku.

 

Ak pôsobíte na celom Slovensku, zistite, ktoré lokality fungujú lepšie.

 

Môže nastať takáto situácia. Zákazník z druhého konca Slovenska uprednostní lokálnu firmu, pretože ho odradí drahšia doprava alebo dlhšie dodanie. Súvisí to skôr so službami ako s e-shopmi.

 

Napríklad firma z Bratislavského kraja, ktorá vyrába a montuje betónové ploty, vie túto službu realizovať aj v Bardejove. Ale pre miestneho zákazníka je jednoduchšie a lacnejšie využiť tamojšiu firmu, pretože výrazne ušetrí na doprave.

 

E-shopy to majú vďaka kuriérskym službám ľahšie. Nie je také dôležité, odkiaľ je obchod a odkiaľ zákazník. Niektoré lokality sú však menej kúpyschopné. V nastavení kampane cieľte na jednotlivé kraje alebo mestá, ktoré potom môžete jednoducho vylúčiť, ak kazia celkový konverzný pomer.

 

Inzerujte len tam, kde o vás majú reálny záujem.

Sumár: Ako zvýšiť konverzný pomer v Google Ads

  • Testujte.
  • Cieľte na vlastnú značku.
  • Zvýšte podiel zobrazení.
  • Optimalizujte vstupnú stránku.
  • Prepojte reklamný text so vstupnou stránkou.
  • Vylúčte nerelevantné kľúčové slová.
  • Zamerajte sa na vhodné lokality.
 

nastavenie a správa kampaní v Google Ads

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články