Ako zistiť, ktoré kľúčové slová sú pre vás vhodné? Pomôže vám nástroj na ich analýzu. Užitočných nástrojov je viac: napríklad Plánovač kľúčových slov od Googlu a Ubersuggest. Využijete ich aj pri SEO. V PPC reklame je ten rozdiel, že okrem objemu vyhľadávania slov sú pre vás dôležité odporúčané cenové ponuky.
Na analýzu kľúčových slov máte aj iné nástroje, ale buď sú kompletne platené, alebo vo free verzii neponúkajú všetky podstatné funkcie. V tomto článku opisujem Google Keyword Planner a Ubersuggest aj so základným postupom, ako sa dostať k návrhom na kľúčové frázy.
Plánovač kľúčových slov v Google Ads
Google Keyword Planner je prirodzená súčasť služby Google Ads. Aby ste ho mohli používať, potrebujete účet Google Ads, do ktorého sa musíte prihlásiť.
Nevýhodou je, že ak ste v Google Ads nováčik a nemáte žiadnu históriu kampaní, nástroj vám neukáže presné čísla v kolónke mesačný objem vyhľadávania. Iba odhad od-do. To znamená nie 40, ale 10 – 100.
Pri hľadaní vhodných kľúčových slov vám systém ukáže aj také, ktoré sa od zadaného výrazu na míle líšia. Dostanete veľa návrhov, ale musíte ich podrobne preskúmať.
Na druhej strane, tento nástroj je presne prispôsobený vašim potrebám a ideálny, keď pracujete a vytvárate kampane v Google Ads. Je to nástroj primárne pre túto službu. Vyniká prepojením na plánovanie a nastavenie kampaní.
Postup ako získať kľúčové slová
Prihláste sa do účtu Google Ads a v hornom menu kliknite na ikonu francúzskeho kľúča s názvom Nástroje a nastavenia. Ľavý panel Plánovanie obsahuje Plánovač kľúčových slov.
Ak chcete získať návrhy výrazov, vyberte možnosť Objavte nové kľúčové slová. Zdrojom môže byť hlavné kľúčové slovo, alebo váš web, z ktorého systém vytiahne vhodné frázy.
Po zadaní kľúčového slova získate zoznam návrhov. Odporúčam zoradiť ho podľa priemerného počtu vyhľadávaní za mesiac. Môžete zvoliť aj iný stĺpec podľa toho, na čo sa práve zameriavate. Cenovú ponuku máte v dvoch stĺpcoch: závisí od želanej pozície reklamy.
Úplne hore môžete zmeniť lokalitu, jazyk, rozsah dátumov a vyhľadávaciu sieť. Zmeny sa premietnu nielen do zoznamu slov, ale aj do grafu nad ním. Na výber máte:
- graf s objemom vyhľadávania v jednotlivých mesiacoch (celkové a mobilné),
- graf podľa zariadení,
- graf podľa oblastí: regiónov (krajov) a miest.
Zoznam kľúčových slov viete filtrovať podľa mnohých kritérií. Pri každom výraze si pozriete objem vyhľadávania v kalendárnych mesiacoch.
Toto sú však len základné funkcie a zlomok toho, čo Plánovač kľúčových slov ponúka. Vybrané slová môžete zoskupiť či pridať do plánu, z ktorého budete čerpať pri tvorbe kampaní. Môžete upraviť zhodu slov a zobraziť podrobnú prognózu výkonnosti, ktorá vychádza z historických odhadov a ďalších faktorov.
Ubersuggest
Nemusíte sa registrovať, nemusíte sa prihlásiť do žiadneho účtu. Ubersuggest je úplne bezplatný nástroj. Neexistuje premium verzia. Používatelia majú prístup ku všetkým funkciám.
Rozhranie je aktuálne dostupné v deviatich jazykoch. Slovenčinu ani češtinu medzi nimi nenájdete, ale Ubersuggest je veľmi intuitívny, takže si hravo vystačíte s angličtinou.
Systém vám ukáže výrazy, ktoré sú významovo čo najbližšie k zadanému kľúčovému slovu a rozvíjajú ho. Nájdete tu aj longtailové frázy, ktoré Google Keyword Planner neponúka. Je však otázne, či medzi nimi budú aj také, ktoré majú relevantný objem vyhľadávania. Inak ich Google Ads označí ako slová s nízkym objemom vyhľadávania a nezobrazí na ne reklamu. Nech sú akokoľvek vhodné.
Ubersuggest je komplexnejší, pretože okrem nápadov na kľúčové slová ho využijete aj na analýzu SEO, návštevnosti a pomôže vám s obsahovým marketingom. Nezameriava sa vyslovene na PPC reklamu.
Je to taká rýchla voľba pre lenivejších: bez prihlásenia zadáte kľúčové slovo a získate dáta.
Postup ako získať kľúčové slová
Na úvodnej stránke zadajte hlavné kľúčové slovo, vyberte jazyk a kliknite na search. Ihneď uvidíte priemerný mesačný objem vyhľadávania a priemernú cenu za kliknutie. Pod týmito údajmi je graf: rozdelený podľa mesiacov.
Teraz kliknite v ľavom menu na Keyword Ideas. Získate zoznam príbuzných kľúčových slov. Môžete ho filtrovať: napríklad podľa minimálneho objemu vyhľadávania, maximálnej ceny za kliknutie, so zahrnutím alebo vylúčením niektorých výrazov.
Každé kľúčové slovo môžete rozkliknúť a získať o ňom informácie, ktoré sa vám zídu pri SEO, ale v PPC reklame vám sotva pomôžu.
Zoznam kľúčových slov si môžete stiahnuť vo formáte .csv alebo vybrané výrazy skopírovať. Systém vám takto skopíruje len samotné slová a nie dáta k nim.
Ubersuggest vám síce často ponúkne oveľa viac relevantných výrazov ako Google Ads, ale veľa z nich má nulový objem vyhľadávania. Google na ne nezobrazí reklamu.
Záver
Ak nemôžete naplno používať Plánovač kľúčových slov a nechcete platiť za iný nástroj, ideálna je kombinácia s Ubersuggest. Nemusíte sa báť konfliktu údajov. Mesačný objem vyhľadávania jednotlivých slov sa v oboch nástrojoch zhoduje.
Na analýzu kľúčových slov pre PPC kampane v Google Ads určite odporúčam Google Keyword Planner. Ubersuggest môžete použiť ako doplnkový nástroj.
Dôležité je, aby ste našli správne kľúčové slová, cez ktoré k vám budú prúdiť relevantní návštevníci. Nezáleží na tom, v ktorom nástroji sa vám to podarí.
Nenechajte si ujsť ďalšie články
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články