Obsahový marketing prináša trikrát viac dopytov ako tradičný marketing. Keď máte na stránke blog, dávate ľuďom dôvod, aby sa k vám neustále vracali. Využite to, nech návštevníci spravia ďalší krok. Blog slúži ako nástroj na pravidelné získavanie kvalitných dopytov.
Ako podporiť tento proces?
Ponúknite hodnotný obsah
Aby si čitatelia vybrali váš blog pred konkurenčnými, ponúknite im hodnotu. Hodnota nespočíva len v dobrej téme a detailnom spracovaní, ale aj vo vhodnej a čitateľnej forme.
Firemný blog prináša zaujímavé a užitočné informácie, ale zároveň musí pôsobiť prirodzene. Nie ako reklama.
Blog neslúži na agresívny nátlak a okatý predaj. Netlačte na ľudí, aby nakúpili. Rešpektujte fázy nákupného cyklu.
Z používateľa, ktorý práve objavil váš web, sa hneď nestane verný zákazník. Pomocou obsahu ho však postupne môžete viesť od prvej návštevy stránky až po objednávku produktu.
Tvorte obsah, ktorý naozaj zaujíma vaše publikum
Napadol vám skvelý námet na článok? Jednoduchou analýzou kľúčových slov si overte, či téma zaujíma vaše publikum. Netvorte obsah, ktorý nikto nehľadá.
Analýzou kľúčových slov prídete na to, ktoré výrazy vyhľadáva vaša cieľová skupina. Čo nehľadá, to ju zrejme nezaujíma. Môžete to risknúť a vzbudiť záujem o tému, ale v tom prípade sa musíte spoliehať na šírenie obsahu na sociálnych sieťach či v newslettri. Pretože v organickom vyhľadávaní Googlu takú tému objaví len málokto.
Na zoznam vhodných tém využite aj nástroje ako BuzzSumo. A hlavne berte do úvahy názor vašich zákazníkov a pravidelných čitateľov. Píšte o tom, čo si chcú prečítať.
Vyzvite na akciu
V článku nesmie chýbať logický ďalší krok. Po prečítaní musí čitateľ vedieť, čo má urobiť. Oznámte mu, čo požadujete. A motivujte ho, aby to vykonal.
Výzva na akciu môže mať rôzne podoby. Závisí od toho, čo najlepšie pasuje k téme článku a fáze nákupného cyklu. Výzvu zvýraznite graficky a viditeľne ju oddeľte od bežného textu. Čím viac vynikne, tým viac upúta pozornosť návštevníkov stránky.
Navrhnite čitateľom, aby odoberali obsah
Keď sa používateľ prihlási na odber noviniek, už nebude chodiť na vašu stránku len tak na náhodu a zisťovať, či ste pridali nový článok alebo video. A vy nebudete tŕpnuť, či sa niekedy vráti.
Záujemcovia dostanú nový obsah priamo do e-mailovej schránky, čím im ušetríte čas a uľahčíte sledovanie noviniek.
Odber noviniek znamená, že používateľ už nie je váš bežný návštevník. Stal sa z neho fanúšik. Zaujali ste ho a v budúcnosti máte väčšiu šancu, že sa stane vaším zákazníkom.
V e-mailoch môžete s používateľmi ďalej pracovať. Vďaka newslettru nezískajú len obsah, ale aj zľavový kupón či iné výhody.
Články ako tento raz mesačne na váš e-mail.
Odoberajte novinky.
Odkazujte na produkty a služby
Články by nemali končiť vždy tou istou výzvou na akciu. Niekedy je fajn ponúknuť registráciu na odber noviniek, inokedy treba ísť na vec rýchlejšie. V obsahu pre ľudí v pokročilejšej fáze nákupného cyklu odkazujte na konkrétnu službu či konkrétny produkt v e-shope. Prípadne na kategóriu produktov.
Vyberte produkty, o ktoré je veľký záujem aj bez blogu. Takto ešte podporíte ich predaj. Rovnako postupujte pri službách či platených kurzoch, na ktoré sa používatelia môžu prihlásiť. Ak to súvisí s témou článku, motivujte ľudí, aby zistili viac o vašej ponuke.
Podporte zdieľania
Keď obsah šíria sami čitatelia, pre autora je to blažený pocit. Umožnite zdieľanie jednoduchými tlačidlami s logami sociálnych sietí a vyzvite používateľov, aby šírili užitočný obsah.
Dozvie sa o vás viac ľudí a pomôže vám to, aby vás publikum vnímalo ako experta v odbore.
Pýtajte si čo najmenej kontaktných údajov
Žiadajte len tie údaje, ktoré potrebujete na ďalší kontakt. Na odber noviniek bohato postačí e-mailová adresa. Ak chcete personalizovať e-maily, zíde sa vám aj meno.
Ostatné kontaktné formuláre čo najviac skráťte. Naozaj si musíte pýtať telefónne číslo? Ak s vami chce používateľ komunikovať telefonicky, zrejme vám zavolá a nebude strácať čas vypĺňaním formulára.
Pri klasických formulároch stačí meno a priezvisko, e-mailová adresa a text správy. Často vidím príliš detailné formuláre s množstvom povinných položiek. Síce prinesú firme dostatok informácií napríklad na tvorbu cenovej ponuky, ale otázna je ochota používateľov investovať toľko času. A teda aj miera vyplnenia takýchto formulárov.
Vydržte a publikujte pravidelne
Získavanie dopytov z blogu chce čas. Preto vydržte a publikujte pravidelne.
Nárast návštevnosti nepríde zo dňa na deň. Ale ak vydržíte, skôr či neskôr pocítite pozitívnu zmenu.
Sami si stanovte frekvenciu publikovania bez toho, aby utrpela kvalita. Nemusíte publikovať nový obsah každý deň. Je dosť možné, že si ho cieľová skupina ani nestihne prečítať. Radšej menej často, ale pravidelne a dlhodobo.
Záver
Dopyty z blogu sú odmenou za vašu snahu tvoriť hodnotný obsah. Počúvajte publikum a píšte o tom, čo ho zaujíma. Apelujte na čitateľov, aby na stránke vykonali akciu, ktorá ich v ideálnom prípade posunie ďalej v nákupnom cykle. Či už to bude registrácia na odber noviniek, prihláška na platený kurz, alebo návšteva produktovej stránky.
A čo je najdôležitejšie, vydržte. Čím viac obsahu vytvoríte, tým viac návštevníkov a pravidelných čitateľov získate. A to je správna cesta k novým zákazníkom.
Užitočný článok? Nenechajte si ujsť ďalšie
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články