Google preferuje čerstvý obsah. Aké sú jeho výhody?

Obsahový marketing | Martin Sobek | 19. 10. 2021

výhody čerstvého obsahu a recyklácie obsahu

Na webe potrebujete aktuálny obsah. Inak sa môže stať, že vaši čitatelia objavia neplatné informácie, a to ich odradí od ďalších článkov. Preto venujte pozornosť recyklácii obsahu.

Prečo je čerstvý obsah dôležitý?

Pod čerstvým obsahom (fresh content) si predstavte nový obsah, ktorý pridáte na stránku v rôznych formátoch. Zacielite na vhodné kľúčové slová a pridáte interné prelinkovanie. To všetko pomáha. Pravidelne aktualizovaný obsah zlepšuje SEO, prináša návštevníkov a zvyšuje autoritu webu v Googli.

 

Publikovaním príspevku s relevantnými kľúčovými slovami pripomínate vyhľadávaču, že váš web môže zobraziť pri podobných hľadaných výrazoch. Google neustále hľadá nový obsah a radí ho do svojich výsledkov.

 

Aké sú teda výhody čerstvého obsahu?

 
  • zvýši vašu návštevnosť vďaka novým návštevníkom
  • pravidelne publikovaným a hodnotným obsahom získate viac stálych čitateľov
  • motivuje návštevníkov, aby na stránke strávili viac času, čo znižuje bounce rate

Ako správne aktualizovať starší obsah

Recyklovať treba nielen odpad, ale aj obsah. Recyklácia obsahu je výhodná v tom, že nemusíte vymýšľať ďalšie témy. Zdrojom nového príspevku je obsah, ktorý ste už vytvorili. Teraz ho stačí spracovať v inom formáte.

 

Azda pri každej téme sa časom objavia nové poznatky a dáta. A to si pýta nový obsah, ktorý obohatíte o aktuálne informácie. A spracujete vo formáte, ktorý je atraktívny pre vaše publikum.

 

Na webe máte aj staršie príspevky, ktoré vynikajú návštevnosťou a počtom zdieľaní. Najobľúbenejšie články aktualizujte, aby ste zachovali hodnotu pre nových návštevníkov, ktorí ich objavia aj niekoľko rokov po prvom publikovaní.

Najčastejšie spôsoby recyklácie obsahu

  • Z dlhého článku vyberte jednotlivé kapitoly a publikujte ich v samostatných príspevkoch.
  • Zvoľte opačný postup: Jednotlivé podtémy spojte do podrobného článku.
  • Starší obsah doplňte aktuálnymi dátami a informáciami. Nezabudnite ho potom zdieľať na sociálnych sieťach – vdýchnete mu nový život.
  • Zachovajte tému, ale vyberte iný obsahový formát.
  • Špeciálne sa zamerajte na vizuálny obsah. Keď máte blog, drvivú väčšinu príspevkov tradične tvoria texty. Tie môžete premeniť na pútavú infografiku či video. Infografika sa špeciálne hodí pri obsahu s množstvo štatistík, faktov a čísel.

Záver

Pravidelnú návštevnosť vám prinesie aj obsah, ktorý ste vytvorili pred rokmi. Stačí mu občas venovať trochu pozornosti. Navyše, jeden príspevok môžete použiť opakovane a spracovať ho v iných formátoch. Recyklácia obsahu vám pomôže zviditeľniť blog, rozšíriť publikum a získať stálych čitateľov.

Nenechajte si ujsť ďalšie články

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články