Prišiel, videl, zvíťazil. Pravidlo troch v copywritingu

SEO copywriting | Martin Sobek | 2. 12. 2019

pravidlo troch v copywritingu

Číslo 3 bežne nájdete v príbehoch, sloganoch či známych historických citátoch. Nie je to náhoda. Vhodný sled troch slov, fráz, ale aj viet dokáže vytvoriť chytľavý súbor informácií, ktorý si ľahko zapamätáte.

Tri udalosti, postavy či deje viac presvedčia, upútajú a zdôraznia text alebo jeho časť. Informácia v takejto podobe je pre ľudí zaujímavejšia. Preto ju rýchlejšie spracujú a dlhšie uchovajú v pamäti. O tom hovorí pravidlo troch.

 

Princíp sa uchytil v literatúre, filme, citátoch. Aj v sloganoch, a to nielen reklamných.

 

Veď posúďte sami. Tu je výber všeobecne známych trojkombinácií:

 
  • rýchlejšie, vyššie, silnejšie
  • prišiel, videl, zvíťazil
  • sloboda, rovnosť, bratstvo
  • krv, pot a slzy
  • Athos, Porthos, Aramis
  • Dlhý, Široký, Bystrozraký

Prečo to funguje?

Trojka je najmenšie číslo, pomocou ktorého v texte vytvoríte vzorec. Čiže istú predvídateľnú schému, ktorú publikum ľahko pochopí.

 

Ľudia radi spracúvajú informácie cez vzorce. Je to pre nich jednoduchšie. Ak im niečo chcete dostať do hláv, využite na to pravidlo troch.

 

Číslo 3 je v tomto smere obľúbené v mnohých sférach života. Nielen v marketingu. Okrem spomínaného umenia aj v športe, vzdelávaní či náboženstve.

Pravidlo troch v copywritingu

V copywritingu využijete rôzne overené techniky, ktorými sa čitateľom ihneď dostanete pod kožu. Vyskúšajte aj pravidlo troch. Máte takmer neobmedzené možnosti. Tri slovesá, prídavné alebo podstatné mená zvyšujú silu informácie a zdôrazňujú myšlienku.

 

Kde všade sa toto pravidlo hodí?

 
  • nadpis
  • slogan
  • výzva na akciu
  • popis produktu alebo služby
  • firemné benefity, konkurenčné výhody, základné piliere
  • formátovanie textu (odrážky, číslovanie)
  • PPC inzeráty
  • predmet e-mailu

Záver

Jednoduchými úpravami textu môžete vplývať na čitateľov. Na prvý pohľad sú nenápadné, ale vedia zapôsobiť. Každý copywriterský prejav má svoj účel a vždy smeruje k určitému cieľu.

 

Pravidlo troch patrí k technikám, ktoré vám pomôžu dosiahnuť stanovené ciele.

Nenechajte si ujsť ďalšie články

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články