Tri udalosti, postavy či deje viac presvedčia, upútajú a zdôraznia text alebo jeho časť. Informácia v takejto podobe je pre ľudí zaujímavejšia. Preto ju rýchlejšie spracujú a dlhšie uchovajú v pamäti. O tom hovorí pravidlo troch.
Princíp sa uchytil v literatúre, filme, citátoch. Aj v sloganoch, a to nielen reklamných.
Veď posúďte sami. Tu je výber všeobecne známych trojkombinácií:
- rýchlejšie, vyššie, silnejšie
- prišiel, videl, zvíťazil
- sloboda, rovnosť, bratstvo
- krv, pot a slzy
- Athos, Porthos, Aramis
- Dlhý, Široký, Bystrozraký
Prečo to funguje?
Trojka je najmenšie číslo, pomocou ktorého v texte vytvoríte vzorec. Čiže istú predvídateľnú schému, ktorú publikum ľahko pochopí.
Ľudia radi spracúvajú informácie cez vzorce. Je to pre nich jednoduchšie. Ak im niečo chcete dostať do hláv, využite na to pravidlo troch.
Číslo 3 je v tomto smere obľúbené v mnohých sférach života. Nielen v marketingu. Okrem spomínaného umenia aj v športe, vzdelávaní či náboženstve.
Pravidlo troch v copywritingu
V copywritingu využijete rôzne overené techniky, ktorými sa čitateľom ihneď dostanete pod kožu. Vyskúšajte aj pravidlo troch. Máte takmer neobmedzené možnosti. Tri slovesá, prídavné alebo podstatné mená zvyšujú silu informácie a zdôrazňujú myšlienku.
Kde všade sa toto pravidlo hodí?
Záver
Jednoduchými úpravami textu môžete vplývať na čitateľov. Na prvý pohľad sú nenápadné, ale vedia zapôsobiť. Každý copywriterský prejav má svoj účel a vždy smeruje k určitému cieľu.
Pravidlo troch patrí k technikám, ktoré vám pomôžu dosiahnuť stanovené ciele.
Nenechajte si ujsť ďalšie články
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články