Odpoveď je niekde na pomedzí. Potrebujete profesionálny dizajn, ale aj presvedčivé slová.
Ale pozor. Text má predsa len o niečo navrch. Nikto od vás nenakúpi len kvôli atraktívnemu dizajnu. Obsahom viete osloviť publikum, správne sa mu prihovoriť a presvedčiť ho. Na dizajne záleží, ale text rozhoduje.
Vplyv na konverzný pomer
Renomovaní experti z Unbounce.com porovnali vplyv dizajnu a textu na úspešnosť vstupnej stránky z pohľadu konverzií. Test uskutočnili pomocou strojového učenia na vzorke 36 928 stránok.
Výsledky ukázali, že text má v porovnaní s dizajnom dvojnásobnú relatívnu dôležitosť. A to prakticky vo všetkých odvetviach: od maloobchodu po financie.
Texty potrebujete na to, aby ste previedli používateľa od návštevy stránky po konverziu. V tomto procese hrajú kľúčovú úlohu. Správnym obsahom zaistíte, že návštevník nezíde z cesty a na jej konci sa stane vaším zákazníkom.
Viac potenciálnych zákazníkov
Z pohľadu SEO je úloha textu nenahraditeľná. Obsah sa postará o viditeľnosť vášho webu v organických výsledkoch vyhľadávania Googlu.
Pútavé a optimalizované texty vám pomôžu zvýšiť počet ľudí, ktorí vedia o vašej stránke a značke. Prispejú k tomu, aby ste získali viac návštevníkov, a teda aj potenciálnych zákazníkov. Toto dizajn sám o sebe nedokáže.
Navyše, Google nevie dobre rozoznať, čo je na vašej grafike. Treba mu poradiť alternatívnym popisom obrázka či názvom súboru, prípadne inými pomocnými textami v okolí obrázka.
Dizajn a technická optimalizácia nestačia
Ak je web nastavený technicky správne, neznamená to, že získa vysoké pozície vo vyhľadávači. John Mueller z Googlu potvrdil, že hodnotný obsah stránky je dôležitejší ako tá najlepšia technická optimalizácia.
Technické nastavenie zahŕňa napríklad rýchlosť webu alebo responzívny dizajn. Tieto faktory sú nepochybne významné. Avšak Google kladie dôraz na to, aby bol web pre návštevníka užitočný. A to dosiahnete hlavne pomocou textu.
Záver
Presvedčivé texty vylepšia dojem z priemerného dizajnu. Naopak to nefunguje. Bez pútavého a zrozumiteľného obsahu vám bude špičkový dizajn nanič.
V žiadnom prípade vás však nenabádam, aby ste podcenili vzhľad webu. Dizajn rozhodne podporí vašu snahu získať na stránke nových zákazníkov. Kombináciou skvelého dizajnu a skvelého obsahu dosiahnete vždy viac, ako len skvelými textami.
Nenechajte si ujsť ďalšie články
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články