Dnešný internet je prehustený obsahom a presadiť sa nepatrí medzi najľahšie úlohy pre obsahových marketérov. Všetko treba naplánovať, vytvoriť, propagovať a analyzovať.
Počas celého procesu od tvorby stratégie po meranie výkonnosti si môžete pomôcť bezplatnými nástrojmi. Zvýšia vašu kreativitu, spresnia zacielenie a pozdvihnú celkovú kvalitu a hodnotu obsahu.
Niektoré nástroje z tohto zoznamu sú vyslovene intuitívne. Pri iných sa zíde znalosť angličtiny a marketingových pojmov.
1. Google Analytics
Úplný základ. Alfa a omega.
Google Analytics slúži na analýzu návštevníkov webu. Získate odpovede aj na tieto otázky:
- Odkiaľ sú?
- Ako vás našli?
- Akú akciu vykonali?
- Koľkí sa vrátili?
- Chodia viac z mobilu alebo desktopu?
Vďaka podrobným dátam zistíte čo najviac o návštevníkoch a potenciálnych zákazníkoch. A čím lepšie spoznáte a pochopíte cieľovú skupinu, tým lepší obsah pripravíte.
2. Buzzsumo
Buzzsumo inšpiruje. Ponúka prehľad o tom, ktoré témy a typy článkov z vášho odboru sú najpopulárnejšie na sociálnych sieťach. Vyhľadáte ich jednoducho podľa kľúčových slov.
Inšpirovať sa môžete nielen témami na obsah, ale aj spôsobom spracovania, ktorý osloví vaše publikum.
3. Canva
Hodnotný textový obsah doplňte vhodnými obrázkami s pútavým grafickým spracovaním. Ale nemusíte ostať len pri tom. Taká infografika je obsahový formát sama osebe.
Canva síce nezahŕňa len funkcie zadarmo, ale stále umožňuje bez problémov vytvoriť plnohodnotnú grafiku aj bezplatne. Od jednoduchších formátov až po spomínané dátové infografiky. A to tak, že vyzerajú naozaj profesionálne.
Nepotrebujete na to žiadne zázračné zručnosti. Grafické prvky máte vopred pripravené. Môžete sa tešiť na množstvo šablón, ktoré slúžia na tvorbu vizuálneho obsahu: napríklad pre jednotlivé sociálne siete.
4. Make My Persona
Tento bezplatný nástroj uľahčuje prípravu marketingovej persóny. Systém vás prevedie sériou nenáročných krokov, aby ste získali prehľad o ideálnom zákazníkovi. Persóny využijete pri cielení obsahu.
Tvorba v Make My Persona je intuitívna a plynulá. Okrem ponúkaných možností môžete doplniť aj vlastné. Výsledok je prehľadný a na základnú prácu s persónami úplne postačí.
5. Broken Link Check
Všetky odkazy na webe musia fungovať. Interné aj externé. Ak pošlete návštevníka na nefunkčnú stránku, akoby ste ho postavili k prázdnemu regálu.
Nájdite a opravte pokazené odkazy pomocou nástroja Broken Link Check. Stačí zadať adresu webu a počkať na tabuľku s výsledkami.
Funkčnosť odkazov odporúčam overovať pravidelne. Sám som minule skontroloval web a bol som veľmi prekvapený, keď som našiel 11 neplatných linkov. Pritom boli len nesprávne vložené. A to som bol presvedčený, že sa mi niečo podobné nemôže stať.
6. Siteliner
Pripravte pre čitateľov originálny obsah. Siteliner nájde nežiaduce duplicity na vašom webe. Free verzia preverí najviac 250 podstránok. Systém presne označí text, ktorý sa nachádza na viacerých podstránkach. Report si môžete stiahnuť.
7. Feedly
Vyberte blogy, ktoré chcete čítať pravidelne. Nechajte sa inšpirovať pri tvorbe obsahu a objavte témy, ktoré viete spracovať lepšie ako konkurencia. Vo Feedly môžete sledovať autority v odbore a vzdelávať sa.
Články z obľúbených blogov máte na jednom mieste. Ušetríte čas a neunikne vám žiadna novinka.
Záver
Používaním týchto nástrojov nič neriskujete. Sú zadarmo. Keď sa s nimi naučíte pracovať, ľahko ich zužitkujete vo svoj prospech. Nie je to nič zložité.
Ostaňme v kontakte
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články