Nápady na témy treba poctivo vymyslieť a nie je to jednoduché. Skôr či neskôr si uvedomíte, že už nedokážete vytvoriť toľko nápadov, koľko potrebujete. Záleží aj na tom, ako často publikujete nový obsah.
Vaše možnosti sú však stále pomerne široké a bolo by chybou nevyužiť ich. Tu je 12 hodnotných zdrojov tém na nový obsah:
Rozhovory a dotazníky
Najužitočnejší zdroj informácií sú vaši zákazníci. A ich názor by vás mal zaujímať prednostne. Obsah predsa tvoríte pre vybranú cieľovú skupinu.
Formou rozhovoru či dotazníka zistite, čo nové sa chcú dozvedieť. Nemusíte sa pýtať osobne. Zákazníkov máte aj na sociálnych sieťach, prípadne im pravidelne posielate newsletter. Zakomponujte do svojich príspevkov trochu zvedavosti.
FAQ
Inšpirujte sa otázkami, ktoré sa vás často pýtajú zákazníci a záujemcovia. Zvyčajne majú nejasnosti o vašich službách a hľadajú odpovede.
Je výhodou vedieť, ktoré otázky sú relevantné pre vašu cieľovú skupinu. Ľahšie jej vytvoríte obsah na mieru. Určite sami chcete, aby potenciálni zákazníci správne pochopili vašu ponuku.
Mýty
V každom odbore sa nájdu mýty, ktoré znižujú dôveryhodnosť vašich služieb a produktov. Navyše, bránia vám získať viac zákazníkov.
Pokúste sa tieto mýty vyvrátiť. Ideálne obsahom, ktorý podložíte štatistikami, prípadovou štúdiou či odbornou analýzou.
Váš publikovaný obsah
Recyklujte obsah, ktorý ste už publikovali. Staršie články doplňte o nové informácie a máte istotu, že obsah nezostarne a ostane aktuálny.
Nové spracovanie si zaslúži hlavne populárny obsah, pri ktorom predpokladáte, že zaujme aj v inom formáte (napríklad z článku infografika), prípadne na inej platforme (napríklad z blogu newsletter či príspevok na sociálnej sieti).
Recyklovať obsah je prínosné aj kvôli internému prelinkovaniu.
Komentáre na blogu
O čom debatujú čitatelia v komentároch pod vašimi článkami? Zistite, čo sa pýtajú a čo ich trápi. Komentáre sú výborným zdrojom informácií o cieľovom publiku.
Sledujte komentáre priamo na vašej stránke, ale aj na sociálnych sieťach. A na zaujímavú polemiku odpovedzte novým obsahom.
Špecializované nástroje
Aplikácie vám ušetria čas. Stačí vložiť kľúčové slovo a nástroj vymyslí témy za vás.
BuzzSumo vám po zadaní výrazu zobrazí najlepší obsah na danú tému. Taký, ktorý získal najviac zdieľaní a odkazov.
HubSpot Blog Ideas Generator aktuálne funguje na báze podstatných mien, ktorých môžete zadať až päť. Systém ich začlení do pripravených šablón a vytvorí nápady, ktoré vám poslúžia aj ako nadpisy článkov.
Skupiny na sociálnych sieťach
Špecializované skupiny na sociálnych sieťach združujú ľudí, ktorí sa pohybujú v danom odbore, alebo sa o ňom chcú dozvedieť viac. Členovia často pridávajú vlastný obsah, ale aj kladú rôzne otázky, riešia problémy a diskutujú o novinkách.
V takýchto skupinách získate prehľad o tom, čo trápi vašu cieľovú skupinu a ako vníma súčasné trendy.
Google
Keď začnete písať kľúčové slovo do vyhľadávača, Google sa pokúsi prečítať vaše myšlienky. Našepká vám niekoľko návrhov, aby ste nemuseli napísať celý výraz. Stačí si vybrať zo zoznamu.
Po zobrazení výsledkov vyhľadávania zájdite na koniec prvej stránky. Tam na vás čakajú príbuzné výrazy, ktorými sa takisto môžete inšpirovať pri vymýšľaní nových tém.
YouTube
Vyhľadávanie na základe kľúčových slov funguje aj na YouTube. Názov videa má rovnakú funkciu ako nadpis článku. Hľadajte, objavujte a inšpirujte sa.
Newsletter
Odoberajte novinky od uznávaných autorít v odbore. Obsah od overených autorov vám poslúži ako hodnotný zdroj informácií. Zistíte viac o novinkách, trendoch, aktuálnych témach a podujatiach.
Hľadané výrazy v Google Ads
Inzerciou v Google Ads nezískate len nových zákazníkov, ale aj nápady na obsah. Prehľad hľadaných výrazov obsahuje frázy, ktoré reálne hľadali vaši potenciálni zákazníci.
Tieto výrazy súvisia s vašimi produktami a službami. Často vďaka nim zistíte, čo konkrétne zaujíma ľudí vo fázach nákupného cyklu See a Think.
Konkurenčné blogy
Oplatí sa vám aj sledovať konkurenčné blogy a hľadať témy, o ktorých ste ešte nepísali. Avšak o rovnakej téme odporúčam písať len vtedy, keď ju viete spracovať lepšie, detailnejšie alebo z iného pohľadu.
Vtedy sa vám ľahšie podarí preskočiť konkurenciu v organických výsledkoch vyhľadávania na dané kľúčové slovo.
Bonusový tip: Vymyslite viaceré témy naraz
Kreativita sa zvyčajne nedostaví lusknutím prsta. Preto sa snažte vymyslieť čo najviac vhodných tém naraz. Pokojne aj do zásoby. Z poriadneho sústredenia vyťažíte nápady na niekoľko článkov dopredu.
Záver
Tento prehľadný zoznam obsahuje hodnotné zdroje, vďaka ktorým prídete na skvelé nápady na nový obsah. Ako vidíte, k užitočným témam sa dostanete veľmi ľahko: napríklad obyčajným čítaním komentárov.
Nápady na obsah sú všade okolo vás. Stačí vedieť, kde hľadať a koho sa pýtať. S novou inšpiráciou sa vám nestane, že váš blog vyhasne kvôli nedostatku zaujímavých tém.
Užitočný článok? Nenechajte si ujsť ďalšie
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články