Kde hľadať témy na obsah? Využite tieto inšpiratívne zdroje

Obsahový marketing | Martin Sobek | 10. 5. 2021

kde hľadať témy na nový obsah

Nedostatok nápadov už pochoval nejeden blog. Stačí sa však rozhliadnuť okolo a nájdete veľa inšpiratívnych zdrojov, ktoré vám pomôžu objaviť nové témy.

Nápady na témy treba poctivo vymyslieť a nie je to jednoduché. Skôr či neskôr si uvedomíte, že už nedokážete vytvoriť toľko nápadov, koľko potrebujete. Záleží aj na tom, ako často publikujete nový obsah.

 

Vaše možnosti sú však stále pomerne široké a bolo by chybou nevyužiť ich. Tu je 12 hodnotných zdrojov tém na nový obsah:

Rozhovory a dotazníky

Najužitočnejší zdroj informácií sú vaši zákazníci. A ich názor by vás mal zaujímať prednostne. Obsah predsa tvoríte pre vybranú cieľovú skupinu.

 

Formou rozhovoru či dotazníka zistite, čo nové sa chcú dozvedieť. Nemusíte sa pýtať osobne. Zákazníkov máte aj na sociálnych sieťach, prípadne im pravidelne posielate newsletter. Zakomponujte do svojich príspevkov trochu zvedavosti.

FAQ

Inšpirujte sa otázkami, ktoré sa vás často pýtajú zákazníci a záujemcovia. Zvyčajne majú nejasnosti o vašich službách a hľadajú odpovede.

 

Je výhodou vedieť, ktoré otázky sú relevantné pre vašu cieľovú skupinu. Ľahšie jej vytvoríte obsah na mieru. Určite sami chcete, aby potenciálni zákazníci správne pochopili vašu ponuku.

Mýty

V každom odbore sa nájdu mýty, ktoré znižujú dôveryhodnosť vašich služieb a produktov. Navyše, bránia vám získať viac zákazníkov.

 

Pokúste sa tieto mýty vyvrátiť. Ideálne obsahom, ktorý podložíte štatistikami, prípadovou štúdiou či odbornou analýzou.

 

mýty o obsahovom marketingu

Váš publikovaný obsah

Recyklujte obsah, ktorý ste už publikovali. Staršie články doplňte o nové informácie a máte istotu, že obsah nezostarne a ostane aktuálny.

 

Nové spracovanie si zaslúži hlavne populárny obsah, pri ktorom predpokladáte, že zaujme aj v inom formáte (napríklad z článku infografika), prípadne na inej platforme (napríklad z blogu newsletter či príspevok na sociálnej sieti).

 

Recyklovať obsah je prínosné aj kvôli internému prelinkovaniu.

Komentáre na blogu

O čom debatujú čitatelia v komentároch pod vašimi článkami? Zistite, čo sa pýtajú a čo ich trápi. Komentáre sú výborným zdrojom informácií o cieľovom publiku.

 

Sledujte komentáre priamo na vašej stránke, ale aj na sociálnych sieťach. A na zaujímavú polemiku odpovedzte novým obsahom.

Špecializované nástroje

Aplikácie vám ušetria čas. Stačí vložiť kľúčové slovo a nástroj vymyslí témy za vás.

 

BuzzSumo vám po zadaní výrazu zobrazí najlepší obsah na danú tému. Taký, ktorý získal najviac zdieľaní a odkazov.

 

HubSpot Blog Ideas Generator aktuálne funguje na báze podstatných mien, ktorých môžete zadať až päť. Systém ich začlení do pripravených šablón a vytvorí nápady, ktoré vám poslúžia aj ako nadpisy článkov.

 

úvodná stránka nástroja Hubspot Blog Ideas Generator

Skupiny na sociálnych sieťach

Špecializované skupiny na sociálnych sieťach združujú ľudí, ktorí sa pohybujú v danom odbore, alebo sa o ňom chcú dozvedieť viac. Členovia často pridávajú vlastný obsah, ale aj kladú rôzne otázky, riešia problémy a diskutujú o novinkách.

 

V takýchto skupinách získate prehľad o tom, čo trápi vašu cieľovú skupinu a ako vníma súčasné trendy.

Google

Keď začnete písať kľúčové slovo do vyhľadávača, Google sa pokúsi prečítať vaše myšlienky. Našepká vám niekoľko návrhov, aby ste nemuseli napísať celý výraz. Stačí si vybrať zo zoznamu.

 

Po zobrazení výsledkov vyhľadávania zájdite na koniec prvej stránky. Tam na vás čakajú príbuzné výrazy, ktorými sa takisto môžete inšpirovať pri vymýšľaní nových tém.

 

príbuzné výrazy na konci prvej strany v Googli

YouTube

Vyhľadávanie na základe kľúčových slov funguje aj na YouTube. Názov videa má rovnakú funkciu ako nadpis článku. Hľadajte, objavujte a inšpirujte sa.

Newsletter

Odoberajte novinky od uznávaných autorít v odbore. Obsah od overených autorov vám poslúži ako hodnotný zdroj informácií. Zistíte viac o novinkách, trendoch, aktuálnych témach a podujatiach.

Hľadané výrazy v Google Ads

Inzerciou v Google Ads nezískate len nových zákazníkov, ale aj nápady na obsah. Prehľad hľadaných výrazov obsahuje frázy, ktoré reálne hľadali vaši potenciálni zákazníci.

 

Tieto výrazy súvisia s vašimi produktami a službami. Často vďaka nim zistíte, čo konkrétne zaujíma ľudí vo fázach nákupného cyklu See a Think.

Konkurenčné blogy

Oplatí sa vám aj sledovať konkurenčné blogy a hľadať témy, o ktorých ste ešte nepísali. Avšak o rovnakej téme odporúčam písať len vtedy, keď ju viete spracovať lepšie, detailnejšie alebo z iného pohľadu.

 

Vtedy sa vám ľahšie podarí preskočiť konkurenciu v organických výsledkoch vyhľadávania na dané kľúčové slovo.

Bonusový tip: Vymyslite viaceré témy naraz

Kreativita sa zvyčajne nedostaví lusknutím prsta. Preto sa snažte vymyslieť čo najviac vhodných tém naraz. Pokojne aj do zásoby. Z poriadneho sústredenia vyťažíte nápady na niekoľko článkov dopredu.

Záver

Tento prehľadný zoznam obsahuje hodnotné zdroje, vďaka ktorým prídete na skvelé nápady na nový obsah. Ako vidíte, k užitočným témam sa dostanete veľmi ľahko: napríklad obyčajným čítaním komentárov.

 

Nápady na obsah sú všade okolo vás. Stačí vedieť, kde hľadať a koho sa pýtať. S novou inšpiráciou sa vám nestane, že váš blog vyhasne kvôli nedostatku zaujímavých tém.

Užitočný článok? Nenechajte si ujsť ďalšie

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články