Snaha zapáčiť sa vyhľadávačom motivuje autorov, aby do svojich textov pridávali zbytočne veľa kľúčových slov. Čím viac, tým lepšie. Často sa odvolávajú na ich hustotu.
Hustota kľúčových slov vyjadruje, koľkokrát ste v texte použili kľúčové slovo.
Na jej výpočet slúži vzorec, ale ten nepotrebujete poznať. Na hustotu kľúčových slov sa vôbec nemusíte zamerať.
Nepomôže vám v rámci SEO, ani vďaka nej nezískate lepšie pozície v organickom vyhľadávaní. Neexistuje žiadna ideálna hodnota, ktorú by ste mali dosiahnuť. Na túto metriku pokojne hneď teraz zabudnite.
Veľký pozor na keyword stuffing
Pridávate kľúčové slová do textu, aby ste zvýšili ich hustotu a zaujali Google? Môže sa to veľmi rýchlo zmeniť na keyword stuffing:
- prehnané zahlcovanie textu frázami, na ktoré sa chcete umiestniť v Googli,
- neustále opakovanie kľúčových slov v základnom tvare,
- pridávanie neviditeľných kľúčových slov (napríklad vo farbe, ktorá sa zhoduje s pozadím textu).
Tieto techniky vie Google pohodlne odhaliť. Spôsobíte si len zbytočné problémy. A na ich konci môže byť váš prepad v organických výsledkoch vyhľadávania.
Naopak, v dávnych časoch keyword stuffing fungoval. A dokonca bol bežnou praxou. Hustota kľúčových slov totiž patrila k faktorom, podľa ktorých Google zoradil svoje výsledky. Autori stránok to však začali zneužívať a pchali kľúčové slová doslova do každej druhej vety.
Tak sa dostali do výhody weby s nečitateľnými textami. Ich obsahová kvalita zaostávala a neboli také nápomocné ľuďom, ktorí hľadali hodnotné informácie.
Google pochopil, že to musí zmeniť. Inak by riskoval, že jeho výsledky nebudú pre používateľov relevantné. Dnes je natoľko chytrý, že keyword stuffing je navždy zabudnutá technika.
Priorita číslo 1 nie je Google, ale váš čitateľ
Prehnaným používaním kľúčových slov sa zameriavate na to, ako podviesť roboty vyhľadávača. Nie na to, ako vytvoriť príjemné a užitočné prostredie pre návštevníka stránky.
Držte sa jednej zásady. Čo je užitočné pre čitateľa, je užitočné aj pre Google. Píšte prirodzene, aby sa text páčil čitateľovi a aby si z neho odniesol hodnotné a prospešné informácie.
Do tohto konceptu zapadajú aj kľúčové slová, na ktoré cielite. Sú dôležité pre čitateľa, aby vedel, že je na správnej stránke. Že našiel to, čo hľadal. Pomocou kľúčového slova dostane signál, ktorej téme sa v texte venujete.
Ako sa vyhnúť keyword stuffingu
Autori textov sa ku keyword stuffingu uchyľujú aj dnes. Boja sa, že Google nepochopí, ktoré kľúčové slovo je to hlavné.
Tomu sa elegantne vyhnete tak, že kľúčovú frázu pridáte na správne miesta. Google ich považuje za najviac relevantné a prioritné pri analýze stránok pred zoradením výsledkov.
Ako sa vyhnúť keyword stuffingu:
- kľúčové slová používajte prirodzene a primerane,
- pridajte ich na správne miesta,
- použite synonymá, príbuzné výrazy, longtailové slová,
- zamerajte sa na témy, nie na jedno hlavné kľúčové slovo,
- berte do úvahy zámer používateľa, ktorý zadáva frázu do Googlu.
Záver
Svoju pozornosť zamerajte na návštevníka stránky a oslovte ho obsahom. Získate lajk, pozitívny komentár, zdieľanie. Neskôr sa možno stane aj zákazníkom. To všetko je dôležité pre vašu propagáciu a zisk.
Ak váš optimalizovaný obsah ocení návštevník webu, ocení ho aj Google. Naopak to neplatí.
Nenechajte si ujsť ďalšie články
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články