Brandové slová majú veľkú silu. Výrazne vám pomôžu získať zákazníkov. Keď používateľ hľadá vašu značku, pravdepodobne navštívi stránku a nakúpi.
Z týchto slov prichádza návštevnosť s najväčšou hodnotou. Značku alebo názov produktu sa preto oplatí poistiť ochrannou známkou. Vyplýva z toho niekoľko výhod a jedna súvisí aj s PPC reklamou.
Určite nechcete, aby vám pri brandových výrazoch zavadzala konkurencia a kradla zákazníkov. Predstavte si, že konkurent vďaka reklame získa prvú pozíciu v Googli a používateľ klikne na jeho reklamu. To je naozaj zlý sen. Veď je to vaša značka!
Google však vôbec nebráni tejto praktike. Konkurenti nemôžu použiť vašu značku v reklamnom texte, ale môžu ju zaradiť do zoznamu kľúčových slov.
Čo teda robiť, aby vám brandové výrazy priniesli čo najviac zákazníkov? A aby ste za ne neplatili zbytočne veľa? Tu sú 3 možné scenáre.
Požiadajte konkurenta, aby necielil na vašu značku
Môžete priamo osloviť konkurenta a požiadať ho, aby necielil na vašu značku. Akurát počítajte s tým, že to robí úplne legálne v súlade s pravidlami Google Ads. Takže vám vôbec nemusí vyhovieť. A keď mu táto praktika vynáša, ani to neurobí. Je to konkurenčný boj ako každý iný.
Skúste argumentovať cenou za kliknutie. Keď sa začnete vzájomne preskakovať zvyšovaním cenových ponúk, cielenie na značku sa zmení na úplne nevýhodnú taktiku. Neprospeje nikomu.
Možno však zistíte, že konkurent používa vašu značku aj v reklamnom texte. Ak vlastníte ochrannú známku, vyplňte sťažnosť a odošlite ju Googlu. Ten zamietne všetky reklamy, ktoré porušujú toto pravidlo. Automaticky aj v budúcnosti.
Konkurenti však stále budú môcť cieliť na brandové kľúčové slová.
Využite značku vo svoj prospech
Konkurent cieli na vašu značku a vy nie? Ihneď to napravte. Je to najlepšie riešenie.
Inzerovanie na brandové kľúčové slová sa vám môže zdať zbytočné. Ale keď váš súper prevezme prvú platenú pozíciu a vám ostane až prvá organická, nemáte na výber.
Využívajte vlastnú značku v PPC kampani aj bez toho, aby vás donútila konkurencia. Nespoliehajte sa, že tieto kliknutia môžete mať zadarmo.
Stačí si overiť, či ľudia hľadajú vašu značku a čakajú vás tieto výhody:
- hodnotná návštevnosť a prílev zákazníkov,
- ak použijete frázovú alebo modifikovanú voľnú zhodu, zistíte, čo ľudia hľadajú v súvislosti s vašou značkou,
- možnosť ovládnuť výsledky vyhľadávania – na prvej strane v Googli sa zobrazí vaša reklama, neplatený odkaz a často aj najbližšia pobočka v Google mapách.
Oproti konkurentom máte aj tú výhodu, že brandové kľúčové slovo môžete spomenúť v reklamnom texte. Google vás odmení vyšším skóre kvality a nižšími cenami za kliknutie.
Napíšete presvedčivejšiu reklamu a používatelia hneď uvidia, že váš odkaz je ten pravý. V reklame uvediete svoje benefity a pomocou rozšírenia o promo môžete ponúknuť aj zľavový kód.
Aby vás súperi predbehli, musia vás prekonať cenovou ponukou. A to sa im dlhodobo zrejme neoplatí.
Myslite na to, že konkurenčná reklama sa pri vašej značke mohla objaviť aj nechtiac. Závisí od konkrétneho hľadaného výrazu. Konkurent nemusí cieliť priamo na brandové kľúčové slovo. Ale ak používa voľnú či frázovú zhodu, jeho reklama sa zobrazí na kadečo. Hlavne vtedy, keď nesleduje hľadané výrazy a nepridáva vylučujúce kľúčové slová.
Zacieľte na konkurenčnú značku
Môžete oplácať rovnakou mincou. Je to však posledné možné riešenie.
Najprv si overte objem vyhľadávania konkurenčnej značky. Ak zistíte, že takéto cielenie stojí za skúšku, pripravte sa na nízke skóre kvality. Nečakajte viac ako 5/10 a aj to je už malý zázrak. S tým súvisia vyššie ceny za kliknutie.
Prečo nezískate lepšie skóre kvality?
- používatelia budú viac klikať na konkurenčnú reklamu, čo spôsobí nízku CTR
- konkurenčnú značku zrejme nespomínate na vstupnej stránke
- nemôžete použiť brandové slovo v reklamnom texte
Ak si predsa len zvolíte túto cestu, kampaň nesúďte len podľa konverzií či ROI. Ide skôr o zvýšenie povedomia o vašej značke. Priblížite sa k ľuďom, ktorí poznajú len vášho konkurenta.
Záver
Keď konkurenti cielia na vašu značku, uistite sa, že neprichádzate o zákazníkov. Nechajte vyniknúť svoje reklamy, aby používatelia nemali dôvod kliknúť na iné.
Google nedovolí konkurencii použiť vaše brandové kľúčové slová v reklamnom texte. Takisto ju prinúti zaplatiť viac za kliknutie. S týmito výhodami máte všetky predpoklady, aby ste zo súboja vyšli víťazne.
Nenechajte si ujsť ďalšie články
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články