Krok za krokom: Ako robiť SEO článku na blog [UPDATE 2022]

SEO copywriting | Martin Sobek | 29. 5. 2016 | INFOGRAFIKA

Prečítajte si návod, ako správne robiť SEO článku na blog.

Chcete získať vysoké pozície vo výsledkoch vyhľadávania? Optimalizujte svoje články na blog.

Tvorte obsah so super kvalitou a informačnou hodnotou. Ale myslite aj na jeho organickú návštevnosť. Pri písaní článkov nemôžete ignorovať vyhľadávače.

 

Prečo je SEO také dôležité? Keď obsah nezaujme vyhľadávač, ten ho nezobrazí vašej cieľovej skupine.

 

SEO je však veľmi náročná disciplína. Pozostáva z mnohých priamych aj nepriamych faktorov. A ich význam sa priebežne mení.

 

Google si dáva záležať, aby dostal najlepší obsah na najvyššie pozície.

 

Ako zabezpečíte kvalitné SEO článku na blog? Prečítajte si návod krok za krokom.

Čo je cieľom tohto návodu?

  • Zdôrazniť, že optimalizácia obsahu je dôležitá.
  • Upozorniť, na čo treba myslieť pri optimalizácii.
  • Vysvetliť, ako pracujú vyhľadávače. A aký obsah sa im páči.
  • Odporučiť konkrétne postupy pri optimalizácii.

1. Analýza kľúčových slov

Kľúčové slová si nevytiahnete len tak z päty. Musia sa zhodovať s obsahom článku. A vaša cieľová skupina ich musí aktívne hľadať v Googli.

 

Najprv definujte svoju cieľovú skupinu. Zistite, čo ju zaujíma.

 

Aké má potreby? Ako hľadá riešenia svojich problémov? Pochopenie cieľovej skupiny je základom správneho výberu kľúčových slov.

 

Vyberte kľúčové slová pre svoj článok a pozrite sa na mesačný objem ich vyhľadávania. Napríklad v nástroji Google Keyword Planner.

 

Podľa štatistík pri kľúčových slovách zistíte, ktoré sú pre vás hodnotné.

 

Analyzujte kľúčové slová.

2. Meta titulok

Meta titulok článku je veľmi dôležitý. Musí jasne vyjadriť, o čom píšete. Zaujať ľudí aj vyhľadávače. A ideálne je, keď sa líši od titulkov podobných článkov.

 

Pri tvorbe meta titulku uvažujte o jeho optimálnej dĺžke. Nesmie byť pridlhý, aby ste čitateľa nerozptýlili. A aby sa zobrazil celý vo výsledkoch vyhľadávania. Držte sa limitu do 60 znakov.

 

Na internete nájdete veľa článkov na rovnaké témy. Často sa príliš nelíšia ani titulkom. Skúste vymyslieť originálny meta titulok. Ľahšie ním získate pozornosť.

 

A nezabudnite zahrnúť kľúčové slovo. V titulku by malo vyzerať prirodzene. Nie nasilu.

3. URL adresa

Nielen meta titulok opisuje, o čom článok je. Myslite aj na URL adresu.

 

URL adresa sa môže zhodovať s titulkom, ale pokojne ju vytvorte len z kľúčových slov. Uistite sa, že nie je pridlhá a ľahko sa číta.

 

A určite do nej pridajte aspoň hlavné kľúčové slovo.

 

Do URL adresy pridajte aspoň jedno kľúčové slovo.

4. Celkový počet slov

ideálnej dĺžke článkov na blog sa vedú diskusie. Už dlho. A bez jasného výsledku. Priaznivci kratšieho obsahu tvrdia, že ľudia v online svete čítajú radšej kratšie texty.

 

A čo členovia vašej cieľovej skupiny? Ak ich téma zaujíma do detailov, radi si prečítajú aj dlhší článok. Vedia, že tak nájdu viac hodnotných informácií na jednom mieste. Viac odpovedí na svoje otázky.

 

Chcete sa dostať na top pozície v organickom vyhľadávaní? Web SerpIQ.com vám odporúča napísať článok v rozsahu 2 000 až 2 500 slov.

5. Hustota kľúčových slov

Ďalšou otvorenou témou je počet a hustota kľúčových slov v článku. Koľkokrát ich môžete použiť?

 

Ak ich použijete málo, nedosiahnete želaný efekt. Ak ich použijete pričasto, aj laik si všimne, že ste to prehnali.

 

Zahusťovanie článkov kľúčovými slovami bolo kedysi obľúbené. Úspešne mýlilo vyhľadávače, ktoré takýto obsah automaticky považovali za prínosný. Google však túto stratégiu odhalil. A rázne zatrhol.

 

John Mueller z Googlu vraví, že SEO experti a copywriteri preceňujú polemiku o ideálnej hustote kľúčových slov. Dôležitejšie je, aby sa kľúčové slová vyskytli v texte prirodzene.

 

Ešte väčšie benefity získate, keď ich použijete na správnych miestach:

 
  • meta titulok,
  • meta popis,
  • nadpis H1 a podnadpisy H2 a H3,
  • prvý odsek,
  • telo článku,
  • záver článku,
  • URL adresa,
  • alternatívny popis obrázkov,
  • anchor text.

6. Čitateľnosť

Čitateľnosť nepatrí k priamym faktorom, ktoré ovplyvňujú SEO. Nízka čitateľnosť článkov však často zapríčiní vysokú mieru okamžitých odchodov. A tá naznačuje, že váš článok neprináša čitateľovi úžitok.

 

Google nehodnotí len obsah článku. Text musí byť v poriadku aj po formálnej stránke.

 

Čo vám pomôže?

 
  • formátovanie a zvýraznenie kľúčových informácií
  • členenie textu na krátke odseky
  • kratšie vety a jednoduchšie slová
  • používanie podnadpisov
  • správna typografia
 

A píšte v konverzačnom tóne. Pre čitateľov je prirodzený a atraktívny.

 

Skontrolujte si čitateľnosť svojich článkov s nástrojmi Hemingway Editor, WebFX či Readable.io.

7. Obrázky

Obrázky vedia výrazne oživiť článok na blogu. Pomôžu vám udržať pozornosť čitateľa. Potláčajú jednotvárnosť textu.

 

Aký pomer by ste mali dodržať? Najviac zdieľaní dosahujú články s pomerom 1 obrázok na 100 slov.

 

Google nedokáže prečítať text na obrázkoch či grafoch. Preto nezabudnite na alternatívny popis obrázkov. Naznačíte ním, čo obrázok vyjadruje. Do alternatívneho popisu pridajte kľúčové slovo.

 

A používajte hlavne také obrázky, ktoré súvisia s obsahom článku.

8. Meta popis

Váš článok sa už zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania, no nikto naň nekliká? Google nebude nadšený. Zrejme ho posunie na nižšiu pozíciu.

 

Ako tomu zabrániť? Jednou z možností je napísať pútavý meta popis.

 

Meta popis je krátky text, ktorý vidíte vo vyhľadávaní priamo pod titulkom a URL adresou článku. Kedysi bol dôležitou súčasťou SEO.

 

Dnes je jeho úlohou vystihnúť obsah článku. A presvedčiť používateľa, aby si článok prečítal.

 

Pri tvorbe meta popisu neprekročte 155 znakov. Inak sa vo vyhľadávaní nezobrazí celý. Môžete doň zahrnúť aj kľúčové slovo. Tentoraz však nie kvôli vyhľadávačom, ale kvôli čitateľom.

 

Meta popis má presvedčiť používateľa, aby si prečítal váš článok.

9. Vedľajšie kľúčové slová

Vedľajšie kľúčové slová priamo či nepriamo súvisia s hlavnými kľúčovými slovami a dodávajú celému článku kontext.

 

Vezmime si článok o likvidácii ploštíc. Google by bez kontextu ťažšie rozlíšil, či píšete o ničení hmyzu, alebo odpočúvacích zariadení.

10. Odkazy

Budovanie kvalitných spätných odkazov je overená off-page SEO stratégia. Nezabúdajte však na interné prelinkovanie. Je takisto dôležité.

 

Vďaka odkazom v rámci webu viete používateľov efektívne navigovať. Interné odkazy pošlú čitateľov vašich blogových článkov na relevantné podstránky, kde môžu získať ďalšie hodnotné informácie.

 

Text odkazu (anchor text) môže obsahovať kľúčové slovo, ktoré súvisí s obsahom odkazu.

 

10 krokov ku kvalitnému SEO článku na blog.

Najnovšia aktualizácia článku: 18. apríl 2022

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články