PPC reklama a SEO copywriting v praxi úzko súvisia. Copywriting využijete pri tvorbe reklamných textov v PPC kampani. Cieľom je napísať texty, ktoré zaujmú. A podnietia ľudí, aby klikli na reklamu.
PPC špecialista zvyčajne nastavuje kampane pre weby, ktoré predtým otextoval iný copywriter. Prípadne majiteľ webu. A to môže byť problém.
Základom úspešnej PPC kampane je kvalitný obsah tzv. vstupnej stránky. Návštevník sa na ňu dostane hneď po kliknutí na váš PPC inzerát. Práve jej obsah je však často prekážkou na ceste k ziskovej kampani.
Nepripravili ste web na kampaň? investícia do PPC reklamy v Google AdWords bude znamenať viac či menej vyhodených peňazí. Žiadny PPC špecialista nedokáže robiť zázraky s nepripravenou vstupnou stránkou. Výsledky dosiahnete len s vhodnými textami.
Kliknutia pribúdajú, zákazníci nie? Ak máte správne nastavenú kampaň, chybu hľadajte priamo na webe.
Problémom nemusí byť len samotný obsah. Používateľov odradí aj zložitá navigácia na ceste ku konverzii (nákupu tovaru, vyplneniu kontaktného formulára či registrácii).
Horšie je, že majitelia webov často nepočúvajú rady na vylepšenie obsahu. Chcú len rýchle nastavenie reklamy. A samozrejme spomínané výsledky. Ako v AdWords zistíte, že vaša vstupná stránka má nedostatky?
Skontrolujte skóre kvality kľúčových slov. Podľa neho zistíte, či je dané kľúčové slovo relevantné pre vašu kampaň.
Čo Google hodnotí, keď určuje skóre kvality?
- očakávanú mieru prekliknutia
- relevanciu reklám
- skúsenosti so vstupnou stránkou
A práve posledný faktor priamo súvisí s obsahom vstupnej stránky.
Je vstupná stránka užitočná pre používateľa? Zahŕňa informácie, ktoré návštevník hľadá? Je text logicky a prehľadne usporiadaný?
Ak ste neodpovedali trikrát áno, pripravujete sa o výraznejší úspech PPC kampane.
Robíte servis smartfónov a ľudia váš inzerát nájdu hlavne pod kľúčovým slovom oprava mobilu? Máte tento výraz v kampani, ale na vstupnej stránke sa takmer nenachádza?
Riskujete, že AdWords ohodnotí skúsenosti s vašou vstupnou stránkou ako podpriemerné. A zníži skóre kvality dôležitého kľúčového slova. To negatívne ovplyvní pozíciu vašej reklamy. Prídete o kliknutia aj zákazníkov. Navyše, kliknutia vás vyjdú drahšie.
Skóre kvality je veľmi dôležité. Čím vyššie na stupnici 1-10 je, tým vyššie je hodnotenie reklamy.
Vyššie hodnotenie reklamy = nižšia cena za kliknutie a vyššia pozícia reklamy.
Skóre kvality preto pravidelne kontrolujte. Zamerajte sa na jeho zlepšenie. A začnite vstupnou stránkou.
Najnovšia aktualizácia článku: 5. február 2018
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.