Vynechajme teraz fakt, že SEO je dlhodobý proces. A závisí od množstva faktorov.
Neraz je problém v kľúčových slovách.
Ako príklad poslúži e-shop s oblečením, ktorý potrebuje texty na novú verziu webu. Chce optimalizovať jednu z kategórií e-shopu na kľúčové slovo pánske tričká. Veď má 1 000 vyhľadávaní mesačne!
Prečo nerozmýšľať efektívnejšie? Prečo si toto základné (shorttailové) kľúčové slovo nespresniť?
Google pravidelne aktualizuje svoj vyhľadávač. Je čoraz inteligentnejší. Ponúka kvalitnejšie odpovede. To si všimli aj jeho používatelia.
A aký je trend? Ľudia píšu do vyhľadávača viacslovné výrazy. Celé vety. Celé otázky. Využívajú to, že Google im dokáže presne a správne odpovedať.
Tieto viacslovné výrazy sa volajú longtailové kľúčové slová (long tail = dlhý chvost). Využijete ich pri copywritingu, tvorbe obsahovej stratégie či v PPC kampaniach.
Zhrňme si ich výhody.
1. Nízka konkurencia
Kto sa nachádza na popredných pozíciách po zadaní rôznych shorttailových kľúčových slov? Trhoví lídri v danej oblasti. Firmy, ktoré majú svoju povesť. A už niekoľko rokov podnikajú aj na internete.
Naozaj si trúfate poraziť takú konkurenciu? Možno sa vám to podarí. Ale potrvá to poriadne dlho. Budete musieť investovať obrovské množstvo času a energie. A hlavne peňazí.
Použite longtailové kľúčové slová a máte väčšiu šancu. Je veľa e-shopov, ktoré ponúkajú pánske tričká. Vhodný text optimalizujte napríklad na výraz lacné pánske tričká s dlhým rukávom. Privediete na svoj web relevantnejších návštevníkov.
2. Vyššia miera konverzie
S nižšou konkurenciou súvisí zvýšená miera konverzie. Longtailové kľúčové slová ponúkajú viac možností, ako získať zákazníka. Prečo?
Lebo ľudia nakúpia skôr, keď presne vedia, čo hľadajú. A títo ľudia zadávajú do Googlu longtailové kľúčové slová.
Keď niekto hľadá lacné pánske tričká s dlhým rukávom, nie je na začiatku nákupného procesu. Presnejšie dopyty vedú ku konverzii častejšie.
3. Rastúci počet vyhľadávaní
Priaznivci shorttailových kľúčových slov mohli ešte nedávno namietať. Používať rozšírené a spresnené výrazy v textoch sa vraj neoplatí. Nízky počet vyhľadávaní považovali za najväčšiu slabinu longtailových výrazov.
Veď je zbytočné optimalizovať web na slová, ktoré hľadá minimum ľudí. Logické uvažovanie. Ale staromódne.
Spomínal som, že ľudia hľadajú na Googli odpovede na celé otázky. A neboja sa používať viac slov. Možno ste si to všimli aj na sebe.
Vďaka tomuto trendu už neplatí, že longtailové kľúčové slová skoro nikto nehľadá.
Úlohou longtailu ani nie je priniesť maximálny počet návštev na web. Má priniesť čo najviac relevantných návštev.
4. Nižšia cena za kliknutie
Zaplatili ste si PPC reklamu? Google AdWords určuje cenu za kliknutie každému kľúčovému slovu. A ktoré kľúčové slová sú lacnejšie? Tie menej konkurenčné.
Používanie longtailových výrazov v PPC kampaniach vyhovuje hlavne menším firmám. Nemôžu si dovoliť míňať tisíce eur mesačne v AdWords. Preto je logické, že sa nepustia do boja s trhovými gigantmi. A vyberú sa cestou menej nákladných kľúčových slov.
AdWords ponúka prehľad vyhľadávacích dopytov. Je to pomerne presný zoznam kľúčových slov, ktoré ľudia zadali a Google im zobrazil vašu reklamu. Longtailové výrazy z vyhľadávacích dopytov môžete pridať do zoznamu vašich kľúčových slov.
Máte v AdWords správne nastavené sledovanie konverzií? Overte si, aké kľúčové slová vám prinášajú viac zákazníkov. Či kratšie, alebo dlhšie.
Čo vyplýva z týchto výhod?
Nechajte svojim textom narásť dlhýýý chvost.
Najnovšia aktualizácia článku: 4. október 2017
Užitočný článok? Ostaňme v kontakte
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články