Meta popis na 320 znakov? Neprehliadnite zmeny v Googli

SEO copywriting | Martin Sobek | 2. 4. 2018

počet znakov v meta popise

Skracujete každý jeden meta popis na 155 znakov? Už nemusíte. Od konca roka 2017 Google trvalo zobrazuje oveľa dlhšie popisy. Ako to využijete vo svoj prospech?

Úlohou meta popisu (description) je vystihnúť podstránku a motivovať používateľa, aby sa na ňu preklikol. Tento tag nájdete len vo výsledkoch vyhľadávania.

 

Prečo mu treba venovať pozornosť? Ovplyvňuje prirodzenú CTR. Vyššia CTR signalizuje Googlu, že váš obsah je užitočný a relevantný.

 

Meta popis konkrétnej podstránky zadáte buď v redakčnom systéme, alebo priamo v zdrojovom kóde. Keď používateľ hľadá v Googli výraz, ktorý obsahuje váš meta popis, toto kľúčové slovo sa zobrazí hrubým písmom.

 

meta popis v Googli

Google už experimentoval

Google už v lete 2016 testoval dĺžku meta titulkov a meta popisov. Výsledky vyhľadávania rozšíril o 100 pixelov. Meta titulok tak mohol mať až 70 znakov namiesto 55 či 60. To stačí na jedno až dve slová navyše. Prípadne na značku alebo názov webu na konci titulku. Dĺžka meta popisu mohla presiahnuť 160 znakov.

 

Obe zmeny sa prejavili aj v mobile, kde vošlo ešte viac znakov.

 

Bol to však len test. Po niekoľkých týždňoch sa skončil a počty znakov sa vrátili do pôvodných hodnôt. Súčasná zmena sa dotýka len meta popisov. A či bude trvalá? Google deklaroval, že áno.

Až dvojnásobný počet znakov

155 znakov. To bol maximálny rozsah meta popisu, aby ho vyhľadávač zobrazil v plnej dĺžke. Aj keď Google zatiaľ nepotvrdil nový odporúčaný rozsah, výrazne ho rozšíril. Až na 320 znakov.

 

Čo tým sleduje? Chce, aby boli popisy užitočnejšie. Nemusíte však za každú cenu prepisovať meta popisy všetkých podstránok. Google zobrazí aj tie, ktoré ste používali doteraz.

 

Najznámejší vyhľadávač čoraz častejšie vytiahne meta description z obsahu, ktorý vidí na podstránke. Záleží na konkrétnom hľadanom výraze. Môže usúdiť, že to používateľovi pomôže viac ako váš popis. Aj preto sa teraz maximálna dĺžka popisov vo výsledkoch vyhľadávania líši.

 

počty znakov v meta popisoch

Stále však platí jedno. Zamerajte sa na mieru prekliknutia. Nie na to, koľko textu sa zmestí do popisu. Stačí používateľovi aj kratší popis a navštívi váš web? Nemá zmysel ho umelo naťahovať len preto, aby ste využili počet znakov.

Aké výhody má dlhší meta popis?

Zmena najviac pomôže tým, ktorým doterajší limit znakov nestačil. Ako keď Google rozšíril textové reklamy v AdWords.

 

Teraz môžete napísať zrozumiteľnejšie popisy. Lepšie sa vyjadriť. Detailnejšie opísať svoj obsah. Viac informácií môže priniesť viac kliknutí.

 

Alebo pridajte kľúčové slovo. V texte môžete zahrnúť viac LSI kľúčových slov, ktoré tvoria kontext. Vďaka nim je meta description jasnejší a prirodzenejší.

 

Tu pozor. Pridávať kľúčové slová len kvôli vyššiemu počtu znakov je nezmysel. Čo je nasilu, nemá v popise čo robiť.

 

E-shopy môžu k produktovým meta popisom pridať zaujímavé benefity a údaje, ktoré presvedčia ku kúpe. Zdôrazňujem zaujímavé. Nový priestor nevyužite na nudné technické detaily.

Záver

Teraz máte až dvojnásobnú plochu na prezentáciu svojho obsahu vo výsledkoch vyhľadávania. Google zatiaľ zobrazuje meta description s rôznou dĺžkou. Zrejme chvíľu potrvá, kým rozsah ustáli. Ak vôbec.

 

Počet znakov sa zmenil, ale úloha meta popisu nie. Využite ho rozumne. Dajte ľuďom dôvod, aby sa preklikli na stránku. Tam začínajú svoju cestu.

 

Najnovšia aktualizácia článku: 4. október 2018

Ostaňme v kontakte

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články