Úlohou meta popisu (description) je vystihnúť podstránku a motivovať používateľa, aby sa na ňu preklikol. Tento tag nájdete len vo výsledkoch vyhľadávania.
Prečo mu treba venovať pozornosť? Ovplyvňuje prirodzenú CTR. Vyššia CTR signalizuje Googlu, že váš obsah je užitočný a relevantný.
Meta popis konkrétnej podstránky zadáte buď v redakčnom systéme, alebo priamo v zdrojovom kóde. Keď používateľ hľadá v Googli výraz, ktorý obsahuje váš meta popis, toto kľúčové slovo sa zobrazí hrubým písmom.
Google už experimentoval
Google už v lete 2016 testoval dĺžku meta titulkov a meta popisov. Výsledky vyhľadávania rozšíril o 100 pixelov. Meta titulok tak mohol mať až 70 znakov namiesto 55 či 60. To stačí na jedno až dve slová navyše. Prípadne na značku alebo názov webu na konci titulku. Dĺžka meta popisu mohla presiahnuť 160 znakov.
Obe zmeny sa prejavili aj v mobile, kde vošlo ešte viac znakov.
Bol to však len test. Po niekoľkých týždňoch sa skončil a počty znakov sa vrátili do pôvodných hodnôt. Súčasná zmena sa dotýka len meta popisov. A či bude trvalá? Google deklaroval, že áno.
Až dvojnásobný počet znakov
155 znakov. To bol maximálny rozsah meta popisu, aby ho vyhľadávač zobrazil v plnej dĺžke. Aj keď Google zatiaľ nepotvrdil nový odporúčaný rozsah, výrazne ho rozšíril. Až na 320 znakov.
Čo tým sleduje? Chce, aby boli popisy užitočnejšie. Nemusíte však za každú cenu prepisovať meta popisy všetkých podstránok. Google zobrazí aj tie, ktoré ste používali doteraz.
Najznámejší vyhľadávač čoraz častejšie vytiahne meta description z obsahu, ktorý vidí na podstránke. Záleží na konkrétnom hľadanom výraze. Môže usúdiť, že to používateľovi pomôže viac ako váš popis. Aj preto sa teraz maximálna dĺžka popisov vo výsledkoch vyhľadávania líši.
Stále však platí jedno. Zamerajte sa na mieru prekliknutia. Nie na to, koľko textu sa zmestí do popisu. Stačí používateľovi aj kratší popis a navštívi váš web? Nemá zmysel ho umelo naťahovať len preto, aby ste využili počet znakov.
Aké výhody má dlhší meta popis?
Zmena najviac pomôže tým, ktorým doterajší limit znakov nestačil. Ako keď Google rozšíril textové reklamy v AdWords.
Teraz môžete napísať zrozumiteľnejšie popisy. Lepšie sa vyjadriť. Detailnejšie opísať svoj obsah. Viac informácií môže priniesť viac kliknutí.
Alebo pridajte kľúčové slovo. V texte môžete zahrnúť viac LSI kľúčových slov, ktoré tvoria kontext. Vďaka nim je meta description jasnejší a prirodzenejší.
Tu pozor. Pridávať kľúčové slová len kvôli vyššiemu počtu znakov je nezmysel. Čo je nasilu, nemá v popise čo robiť.
E-shopy môžu k produktovým meta popisom pridať zaujímavé benefity a údaje, ktoré presvedčia ku kúpe. Zdôrazňujem zaujímavé. Nový priestor nevyužite na nudné technické detaily.
Záver
Teraz máte až dvojnásobnú plochu na prezentáciu svojho obsahu vo výsledkoch vyhľadávania. Google zatiaľ zobrazuje meta description s rôznou dĺžkou. Zrejme chvíľu potrvá, kým rozsah ustáli. Ak vôbec.
Počet znakov sa zmenil, ale úloha meta popisu nie. Využite ho rozumne. Dajte ľuďom dôvod, aby sa preklikli na stránku. Tam začínajú svoju cestu.
Najnovšia aktualizácia článku: 4. október 2018
Ostaňme v kontakte
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články