Nepotrebujem sledovať konverzie v Google Ads...

PPC reklama | Martin Sobek | 4. 1. 2016

Sledovanie konverzií v Google AdWords si poctivo nastavte.

Aj vy si myslíte, že nemusíte? Omyl. Merať konverzie v Google AdWords sa naozaj oplatí.

Na každom úvodnom stretnutí s klientom načrtnem tému sledovania konverzií. Ale už viackrát som sa stretol s nečakaným prístupom. Klient tvrdil, že nepotrebuje merať konverzie. Vraj sám vie, koľko zákazníkov mu AdWords prináša.

 

Ignorujete sledovanie konverzií? Potom nezistíte, aký zisk máte z PPC kampaní.

 

A ak vám kampaň spravuje špecialista, oberáte ho o možnosť optimalizácie podľa tejto kľúčovej metriky.

 

PPC špecialisti vedia, prečo je meranie konverzií v AdWords dôležité.

 

Tento článok by si mali prečítať hlavne:

 
  • inzerenti, ktorí si PPC kampane spravujú sami,
  • inzerenti, ktorým PPC kampane spravuje špecialista.

Čo je to konverzia v Google AdWords?

Konverzia je v ideálnom prípade premena návštevníka na zákazníka. Rozlišujeme však niekoľko druhov konverzií. Záleží na cieľoch PPC kampane a konkrétnej vstupnej stránky.

 

Konverziou môže byť:

 
  • nákup produktu,
  • objednávka služby,
  • vyplnenie kontaktného formulára,
  • registrácia na stránke,
  • prihlásenie sa na odber noviniek,
  • stiahnutie aplikácie,
  • telefonát,
  • návšteva kľúčovej stránky.
 

V jednej PPC kampani môžete naraz merať viaceré druhy konverzií. Ale musíte sa orientovať v ich hodnotách.

 

Predstavme si, že prevádzkujete e-shop so zlatými šperkami. Nákup drahého zásnubného prsteňa nemôže mať rovnakú hodnotu ako vytvorenie zákazníckeho účtu.

 

Konverzia je premena návštevníka na zákazníka.

Prečo je sledovanie konverzií dôležité?

Meranie konverzií vám prezradí, či je vaša PPC kampaň zisková alebo stratová.

 

Údaje o konverziách využijete pri optimalizácii kampane. Bez nich nezistíte, ktoré kľúčové slová vám pravidelne prinášajú zákazníkov. A ktoré len míňajú rozpočet.

 

Ku konverziám môžete priradiť konkrétnu finančnú hodnotu podľa ceny tovaru v e-shope. Potom bude váš prehľad o výkonnosti kampane ešte presnejší.

Kedy je meranie konverzií nepresné?

Ani Google AdWords neponúka dokonalý systém merania konverzií.

 

Záujemca príde na web, vytočí vaše telefónne číslo a objedná si tovar. AdWords to však nedokáže rozpoznať ako konverziu. Takýchto štatistických nepresností môže byť viac. Napísal som o 7 najčastejších situáciách.

 

Pravdou je, že niekedy nutne nepotrebujete merať konverzie. Napríklad, ak je cieľom vašej PPC kampane budovanie značky a nie priamy predaj. Alebo ak používate špeciálne telefónne číslo len na potreby kampane. Takéto situácie sú však výnimočné.

 

Preto si sledovanie konverzií v AdWords poctivo nastavte.

Ako na to?

1. V hornom menu kliknite na Nástroje a vyberte možnosť Konverzie.

 

Nastavenie konverzií nájdete v hornom menu.

2. Otvorí sa vám nová stránka. Kliknite na červené tlačidlo + KONVERZIE.

 

Kliknite na červené tlačidlo +KONVERZIE.

3. V ďalšom kroku vyberte zdroj konverzií. Najčastejšie ním budú webové stránky.

 

Vyberte zdroj konverzií, ktoré chcete sledovať.

4. Nastavenie konverzií zvládnete veľmi rýchlo:

 
  • Položky Názov a Kategória slúžia len na lepšiu orientáciu v konverzných kódoch.
  • Hodnota závisí od toho, či prevádzkujete e-shop, alebo klasický web.
  • V položke Počet určíte, či jedno kliknutie môže priniesť iba jednu, alebo viac konverzií.
  • Položky Okná konverzieZahrnutie v stĺpci Konverzie môžete nechať v pôvodnom nastavení.
 

Nastavte základné informácie o konverzii.

5. V poslednom kroku získate konverzný kód. Prilepíte ho do kódu stránky, ktorú chcete sledovať. Najčastejšie je to stránka s poďakovaním. Postupujte podľa pokynov v sekcii Inštalácia značky.

 

Získajte konverzný kód a prilepte ho do kódu stránky.

 

Spravuje vám kampaň špecialista? Pri nastavení konverzií musí spolupracovať s vaším programátorom. PPC expert zvyčajne nemá prístup ku kódu stránky.

SUMÁR: Prečo je sledovanie konverzií v Google Ads dôležité?

  • Konverzie naznačujú úspešnosť PPC kampane.
  • Kampaň vďaka nim rozumne optimalizujete.
  • Ku konverziám priradíte konkrétnu hodnotu a spresníte si meranie.
  • Plne kontrolujete výkonnosť kampane a rozpočet.
  • Vypočítate si návratnosť investícií do kampane (ROI).

Najnovšia aktualizácia článku: 18. december 2018

Odoberajte novinky zdarma

Najnovšie rady a tipy na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články