Na každom úvodnom stretnutí s klientom načrtnem tému sledovania konverzií. Ale už viackrát som sa stretol s nečakaným prístupom. Klient tvrdil, že nepotrebuje merať konverzie. Vraj sám vie, koľko zákazníkov mu AdWords prináša.
Ignorujete sledovanie konverzií? Potom nezistíte, aký zisk máte z PPC kampaní.
A ak vám kampaň spravuje špecialista, oberáte ho o možnosť optimalizácie podľa tejto kľúčovej metriky.
PPC špecialisti vedia, prečo je meranie konverzií v AdWords dôležité.
Tento článok by si mali prečítať hlavne:
- inzerenti, ktorí si PPC kampane spravujú sami,
- inzerenti, ktorým PPC kampane spravuje špecialista.
Čo je to konverzia v Google AdWords?
Konverzia je v ideálnom prípade premena návštevníka na zákazníka. Rozlišujeme však niekoľko druhov konverzií. Záleží na cieľoch PPC kampane a konkrétnej vstupnej stránky.
Konverziou môže byť:
- nákup produktu,
- objednávka služby,
- vyplnenie kontaktného formulára,
- registrácia na stránke,
- prihlásenie sa na odber noviniek,
- stiahnutie aplikácie,
- telefonát,
- návšteva kľúčovej stránky.
V jednej PPC kampani môžete naraz merať viaceré druhy konverzií. Ale musíte sa orientovať v ich hodnotách.
Predstavme si, že prevádzkujete e-shop so zlatými šperkami. Nákup drahého zásnubného prsteňa nemôže mať rovnakú hodnotu ako vytvorenie zákazníckeho účtu.
Prečo je sledovanie konverzií dôležité?
Meranie konverzií vám prezradí, či je vaša PPC kampaň zisková alebo stratová.
Údaje o konverziách využijete pri optimalizácii kampane. Bez nich nezistíte, ktoré kľúčové slová vám pravidelne prinášajú zákazníkov. A ktoré len míňajú rozpočet.
Ku konverziám môžete priradiť konkrétnu finančnú hodnotu podľa ceny tovaru v e-shope. Potom bude váš prehľad o výkonnosti kampane ešte presnejší.
Kedy je meranie konverzií nepresné?
Ani Google AdWords neponúka dokonalý systém merania konverzií.
Záujemca príde na web, vytočí vaše telefónne číslo a objedná si tovar. AdWords to však nedokáže rozpoznať ako konverziu. Takýchto štatistických nepresností môže byť viac. Napísal som o 7 najčastejších situáciách.
Pravdou je, že niekedy nutne nepotrebujete merať konverzie. Napríklad, ak je cieľom vašej PPC kampane budovanie značky a nie priamy predaj. Alebo ak používate špeciálne telefónne číslo len na potreby kampane. Takéto situácie sú však výnimočné.
Preto si sledovanie konverzií v AdWords poctivo nastavte.
Ako na to?
1. V hornom menu kliknite na Nástroje a vyberte možnosť Konverzie.
2. Otvorí sa vám nová stránka. Kliknite na červené tlačidlo + KONVERZIE.
3. V ďalšom kroku vyberte zdroj konverzií. Najčastejšie ním budú webové stránky.
4. Nastavenie konverzií zvládnete veľmi rýchlo:
- Položky Názov a Kategória slúžia len na lepšiu orientáciu v konverzných kódoch.
- Hodnota závisí od toho, či prevádzkujete e-shop, alebo klasický web.
- V položke Počet určíte, či jedno kliknutie môže priniesť iba jednu, alebo viac konverzií.
- Položky Okná konverzie a Zahrnutie v stĺpci Konverzie môžete nechať v pôvodnom nastavení.
5. V poslednom kroku získate konverzný kód. Prilepíte ho do kódu stránky, ktorú chcete sledovať. Najčastejšie je to stránka s poďakovaním. Postupujte podľa pokynov v sekcii Inštalácia značky.
Spravuje vám kampaň špecialista? Pri nastavení konverzií musí spolupracovať s vaším programátorom. PPC expert zvyčajne nemá prístup ku kódu stránky.
SUMÁR: Prečo je sledovanie konverzií v Google Ads dôležité?
- Konverzie naznačujú úspešnosť PPC kampane.
- Kampaň vďaka nim rozumne optimalizujete.
- Ku konverziám priradíte konkrétnu hodnotu a spresníte si meranie.
- Plne kontrolujete výkonnosť kampane a rozpočet.
- Vypočítate si návratnosť investícií do kampane (ROI).
Najnovšia aktualizácia článku: 18. december 2018
Odoberajte novinky zdarma
Najnovšie rady a tipy na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články