Môžeme smelo povedať, že pandémia skomplikovala život všetkým firmám. Niektorým vypadli príjmy, ďalším zamestnanci, iné skončili úplne. A predsa to bola PPC reklama, ktorá aspoň na chvíľu žiarila ako svetielko nádeje.
Keď štát zatváral prevádzky počas prvej vlny, prechod do online priestoru sa javil ako výborný nápad. Presadiť sa medzi značne zvýšenou konkurenciou v Googli je však už podstatne ťažšie.
Ak sa rok 2021 stane kópiou toho, ktorý sa pomaly končí, odhadnúť trendy v PPC reklame nie je zložité. Stačí nadviazať na tohtoročné tendencie. Ak sa však podarí dostať pandémiu celosvetovo pod kontrolu, vývoj bude iný.
Čo teda čakať od roku 2021? To vám nepovie ani najväčší expert. Automatizácia je však v PPC reklame podobnou istotou ako dane. A súvisia s ňou tieto tri trendy.
1. Google bude naďalej smerovať k automatizácii
Nechajte všetko na nás, my si poradíme. To je heslo, ktorým sa v posledných rokoch riadi Google. Do popredia stúpa automatická optimalizácia, ktorá na základe inteligentného strojového učenia zobrazí reklamu vtedy, keď má najväčšiu šancu na prekliknutie či konverziu.
Ak na správu kampaní nemáte čas, môže vám pomôcť. Ale ak sa jej venujete naplno, alebo si platíte profi správcu, ste v nevýhode. Pretože Google vám odkazuje, že to zvládne aj sám. A vy nemáte úplne pod kontrolou, ako míňate rozpočet.
2. Viac automatizácie pre malé účty
Cez Google Ads inzeruje množstvo malých firiem, ktoré spravujú kampane vo vlastnej réžii. Bez agentúry alebo freelancera.
Avšak v čase pandémie si majiteľ obchodíku ťažko nájde čas na sledovanie dát a optimalizáciu reklám. Rieši skôr to, ako firmu uživiť. A keďže potrebuje ušetriť, nemôže si dovoliť ani externého správcu. Takže nemá čas ani peniaze.
Tento rok sa niesol v znamení nástupu podobných malých firiem do online priestoru. Špeciálne do Google Ads. Práve týmto inzerentom sa zíde automatizácia.
A je to paradox. Pretože malé účty, často s jednou kampaňou, sa dajú optimalizovať na mieru a ideálne v nich máte všetko pod kontrolou. Čo s automatizáciou nehrozí.
3. Naučte sa uspieť aj s menším objemom dát
Google pravidelne berie vietor z plachiet aktívnym správcom, ktorí sa snažia vyťažiť z reklám čo najviac na základe dát. Bohaté dáta sú kľúčové, aby ste v účte robili správne rozhodnutia.
Google Ads je dôkaz, že to funguje. Ponúka ohromné množstvo údajov. Kampane môžete optimalizovať podľa toho, odkiaľ sú vaši zákazníci, v akom čase nakupujú či koľko majú rokov.
Avšak Google tieto výhody postupne uberá, aby sám rozhodol, do ktorej aukcie pošle reklamu. Jedným z najnovších výstrelkov bol zásah do zoznamu hľadaných výrazov. Sú to výrazy, pri ktorých sa zobrazila vaša reklama. Google ich ukazuje menej. A vy neviete, či sa reklama zobrazuje len na relevantné výrazy, ktoré môžu viesť ku konverzií.
Špecialisti na PPC reklamu tak stoja pred výzvou, aby sa naučili hodnotiť tieto dáta v správnom kontexte. Aj napriek tomu, že sú neúplné.
Záver
Automatizácia by mala mať hlavné slovo v PPC reklame bez ohľadu na to, ako bude vyzerať rok 2021. Či si opäť vyskúšame limity vlastnej trpezlivosti, alebo budeme dýchať ľahšie. Automatizácia prináša výhody aj nevýhody. Je na vás, či si z nej zoberiete viac pozitívneho.
Nenechajte si ujsť ďalšie články
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články