Pri PPC reklame ide dizajn stránky na vedľajšiu koľaj. Prípadne na úplne posledné miesto v rebríčku priorít. Logicky. Riešite kľúčové slová, sledovanie konverzií a rôzne štatistiky, ktoré Google ponúka.
Chyba.
Analýze webu sa venujte hneď na začiatku, keď pripravujete kampane. Odhaľte nedostatky, ktoré bránia návštevníkom, aby nakúpili.
Nie je dôležité len to, že používatelia klikajú na vaše inzeráty a dostanú sa na web. Rovnako dôležité je, čo urobia potom. Vďaka PPC kampani získate návštevníkov, ale zákazníkmi sa stanú väčšinou až na stránke.
Dizajn webu a PPC kampaň spolu súvisia aj kvôli skóre kvality. Google ho určí každému kľúčovému slovu, na ktoré inzerujete. Hodnotí aj skúsenosti so vstupnou stránkou:
- rýchle načítanie (hlavne v mobile),
- užitočný a originálny obsah,
- ľahkú orientáciu,
- dôveryhodnosť.
Skóre kvality okrem iného vplýva na to, koľko zaplatíte za kliknutie.
Responzívny dizajn
Počet vyhľadávaní v mobilných zariadeniach stále stúpa. V niektorých oblastiach mobil dávno predbehol vyhľadávanie na desktope: počítači či notebooku.
Uvediem príklady náhodne vybraných kľúčových slov. Sú z rôznych odvetví, ale väčšinu z nich ľudia hľadajú viac v mobilných zariadeniach. Prípadne je pomer mobil verzus desktop vyrovnaný:
- boxerské rukavice – desktop 26,5 %, mobil 71,6 %, tablet 1,9 %
- pánsky sveter – desktop 30,3 %, mobil 66,9 %, tablet 2,8 %
- rekonštrukcia kúpeľne – desktop 50,8 %, mobil 41,7 %, tablet 7,5 %
- sťahovacie služby – desktop 60,8 %, mobil 37,3 %, tablet 1,9 %
- záhradné hojdačky – desktop 28,7 %, mobil 65,3 %, tablet 6,0 %
- životné poistenie – desktop 52,3 %, mobil 45,5 %, tablet 2,3 %
V mobile neprebiehajú len úvodné vyhľadávania vo voľnom čase, keď sú používatelia na začiatku nákupného cyklu. Ale čoraz viac aj samotné objednávky.
Preto dbajte na správne zobrazenie stránky vo všetkých zariadeniach. Ak nie je responzívna, negatívne to vplýva na jej použiteľnosť. A znehodnocuje vašu prácu na kampaniach. Bez responzívneho dizajnu očakávajte menej konverzií.
Ako zistiť, či sa web zobrazuje správne? Odporúčam Test pre mobilné zariadenia. Nástroj uvedie konkrétne nedostatky. Napríklad príliš malý text, prvky na kliknutie blízko seba a podobne.
Logické usporiadanie
Predstavte si, že prvýkrát cestujete do Paríža. Sprievodca vás vysadí v centre mesta a povie vám, že sa stretnete pri Notre-Dame.
Rovnako stratený sa možno cíti návštevník, ktorý práve objavil vašu stránku.
Svoj web poznáte ako vlastnú dlaň. Vždy nájdete, čo hľadáte. Ale podarí sa to aj používateľovi, ktorý ju nikdy nevidel?
Návštevník stránky musí takisto nájsť, čo hľadá. Vašou úlohou je uľahčiť mu to. Či už chce získať viac informácií, pozrieť si celú ponuku, alebo rovno nakúpiť.
Preveďte ho touto cestou. Navigujte ho, aby sa nestratil a trafil do cieľa.
Pomôže vám spolupráca s niekým nestranným, kto vašu stránku nepozná. Posaďte ho za počítač. Alebo ešte lepšie, k mobilu. Zapnite vstupnú stránku kampane a povedzte, nech si objedná vašu službu alebo produkt.
Sledujte, či to hravo zvládne. Alebo web skrýva nečakané prekážky, ktoré bránia konverzii?
Rýchlosť webu
Ako dlho používateľ počká, kým sa načíta web? Infografika od Kissmetrics ukazuje, že rozhoduje každá sekunda.
Nedovoľte, aby tento problém riešil aj váš návštevník. Trpezlivosť nie je silná stránka, keď ide o rýchlosť načítania.
Podľa štúdie The Unbounce až 70 % používateľov uviedlo, že rýchlosť načítania vplýva na ich nákupné rozhodnutie. 22 % ľudí opustí pomalú stránku a 14 % rovno navštívi konkurenčný web.
Takže môžete mať super reklamu. Aj dizajnovo vycibrenú stránku. Ale keď je pomalá, máte smolu.
Rýchlosť webu závisí aj od prvkov, ktoré naň pridávate. Obrázky, videá, prezentácie a iné. Veľkosť týchto súborov držte čo najnižšie.
A nejde len o rýchlosť vstupnej stránky. Odporúčam zrýchliť celý web. Návštevník môže kliknúť kamkoľvek.
Využite nástroj PageSpeed Insights. Ukáže vám skóre rýchlosti pre mobilnú aj počítačovú verziu. A pridá k tomu príležitosti na zlepšenie.
Profesionalita a dôveryhodnosť
Nikto si od vás neobjedná len preto, že máte peknú stránku. Pravda. Ale určite ňou nechcete nikoho ani odplašiť.
Stránka nemá vyzerať tak, akoby ste ju zbúchali cez noc na kolene. Ani ako školský projekt na hodinu informatiky.
Stavte na profesionálny, jednoduchý a vizuálne atraktívny dizajn. Nemusí byť prečačkaný, nemusí hýriť farbami. Stačí mu jasná funkcia a cieľ.
Pozor na prehnanú komplexnosť. Čím viac možností dáte používateľovi, tým dlhšie mu potrvá, kým sa rozhodne. Radšej menej položiek v menu a čo najmenej odlišných výziev na akciu.
Začleňte aj ďalšie prvky, ktoré podporujú dôveryhodnosť:
- certifikáty,
- referencie od skutočných zákazníkov,
- ocenenia.
Nezabudnite uviesť pravdivé kontaktné údaje. Názov firmy, adresu, IČO, telefónne číslo a e-mail. Ľudia chcú vedieť, s kým komunikujú a od koho nakupujú. Niektorí si vás preklepnú v obchodnom registri, zozname dlžníkov, cez Google Moja firma či na portáloch s recenziami.
Efektívne CTA tlačidlo
Výzva na akciu musí vyniknúť. To neplatí len pre dizajn vstupnej stránky PPC kampane, ale pre celý web. Bez efektívneho CTA tlačidla vám konverzie neporastú.
Avšak len 47 % stránok obsahuje CTA tlačidlo, ktoré si používateľ všimne do troch sekúnd.
Tento prvok je na webe kľúčový. Sústreďte sa naň. Či už je pre vás akciou vyplnenie formulára, objednávka produktu, alebo registrácia na kurz. Môžete testovať veľkosť tlačidla, jeho umiestnenie a farbu.
Aj keď neexistuje žiadna zázračná farba, ktorá prinúti návštevníkov objednávať ako na bežiacom páse, venujte jej pozornosť. Zvoľte takú, ktorá ihneď vynikne v rámci dizajnu stránky. Musí uchvátiť pozornosť používateľa. Aby si rýchlo všimol, že CTA tlačidlo vyčnieva. Tým zdôrazníte, že je dôležité.
CTA button prirodzene pasuje do dizajnu webu. Má byť taký veľký, aby používateľa zaujal v porovnaní s inými prvkami na stránke. Ale zas nie taký, aby v mobile zabral pol displeja. To by negatívne ovplyvnilo používateľskú skúsenosť.
Záver
Ešte pred spustením PPC kampaní sa uistite, že ste stránku pripravili na 100 %. Ak zladíte PPC s dizajnom webu, budú spolu fungovať ako hodinky.
Ak nie? Riskujete, že investované peniaze do PPC reklamy vyhodíte von oknom. Napriek tomu, že samotné kampane nastavíte perfektne. Konverzia totiž väčšinou prebieha až na stránke. Web je dôležitou súčasťou tohto procesu a výkonnosť kampaní od neho priamo závisí.
Úspešná stránka je rýchla, aktuálna, funkčná, ľahká na používanie a logicky usporiadaná.
Potrebujete zlepšiť dizajn webu?
Venujte nám 15 minút a poradíme vám.
Získajte 15-minútovú konzultáciu zdarma.
K ničomu vás nezaväzuje.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články