Google AdWords sa riadi vlastnými pravidlami a niektoré reklamy môže zamietnuť. Inzerenti však pravidlá väčšinou nečítajú. A nevedia, ako má vyzerať reklama, ktorú Google bez problémov schváli.
Hlavne pre nováčikov sú pravidlá AdWords španielska dedina. Ak si na ne predsa len nájdete čas, tu je zoznam pravidiel s odkazmi na konkrétne znenie a príkladmi. Platia nielen pre reklamy, ale aj pre rozšírenia.
Prečo Google dbá na dodržiavanie týchto pravidiel? Nie kvôli tomu, aby všetky reklamy vyzerali rovnako. Tá vaša môže vyniknúť, ale musíte ísť na to kreatívnejšie.
Google chce ponúkať reklamy, ktoré sú zaujímavé, nepôsobia otravne a zložito. Ale niektorí inzerenti si myslia, že aj v roku 2018 nalákajú ľudí na 3 výkričníky za každou vetou. Alebo veľkými písmenami v každom druhom slove.
AdWords tieto výstrelky nepovoľuje. Keď v ňom chcete inzerovať, veľa extravagancie si neužijete.
Oprava je rýchla a bezbolestná
Čo vám hrozí, keď porušujete pravidlá Google AdWords? Najprv len zamietnutie reklamy. Pri častom alebo vážnom porušení pravidiel aj pozastavenie účtu. To znamená, že vaše reklamy sa nebudú vôbec zobrazovať. Prídete o dopyty a zákazníkov.
Ale netreba panikáriť. Zámerom Googlu nie je trestať firmy tak, že im zakáže inzerciu v AdWords. Chce len to, aby ste inzerovali podľa jeho predstáv.
Upozornenie na zamietnutú reklamu dostanete vždy e-mailom. V ňom si prečítate aj dôvod. Väčšinu problémov opravíte jednoduchým prepísaním textu. Tým sa síce vymažú štatistické dáta, ale zamietnuté reklamy zvyčajne aj tak žiadne nemajú.
Keď odošlete opravenú reklamu na posúdenie, kontrola môže trvať až 24 hodín. Podľa mojich skúseností to však ide oveľa rýchlejšie.
Na čo si teda dať pozor?
Hrubé pravopisné chyby
Gramatické chyby znižujú úroveň a profesionalitu textov. AdWords vám nemusí schváliť reklamu, keď v nej objaví takéto hrúbky.
V reklamách, ktoré Google zobrazuje, sa však stále dajú nájsť chyby. V tomto smere zatiaľ nie je príliš dôkladný. Aspoň v slovenčine nie.
Symboly a znaky, ktorými nahrádzate písmená
Nakúpt€ ešte dn3s! L*a*c*n*o!
To vyzerá ako z četu dvoch tínedžeriek. Nie ako prezentácia serióznej firmy.
V niektorých situáciách sa však symboly a znaky hodia a Google vám ich povolí. Cenu bez problémov vyjadríte so symbolom €. Alebo v reklame na 5-hviezdičkový hotel nemusíte písať celé slovo, ktoré značne uberie z počtu znakov. Stačí ho skrátiť na 5*.
Neštandardné používanie bodiek a inej interpunkcie
Topánky vo výpredaji až do -70 %!!!!! Ešte váhate???
Nadmerné používanie výkričníkov či otáznikov sa neoplatí. Síce zdôrazníte svoju ponuku, ale na čitateľa pôsobíte veľmi agresívne. Má pocit, že mu niečo nútite. A to ho hneď odradí.
Ani opakované bodky, čiarky a ďalšie interpunkčné znamienka nemajú v serióznom texte čo hľadať.
Nadbytočné medzery
Dnes a k c i a !
Medzery používajte len tam, kde naozaj patria. Nesnažte sa nimi zbytočne pútať pozornosť. Výnimku majú len niektoré výrazy s ochrannou známkou.
Google môže zamietnuť reklamu aj vtedy, keď medzeru vynecháte. Inzerenti to niekedy robia naschvál, aby dodržali maximálny počet znakov v reklame.
Umelé používanie veľkých písmen
Veľké písmená sa v slovenčine píšu zvyčajne na začiatku vety, mena či geografického názvu. Príkladov je viac, ale určite k nim nepatrí:
Cenová BOMBA! Platí len DNES.
Google vám takúto reklamu nepovolí. Ale sú tu aj výnimky:
Všeobecné frázy, z ktorých sa používateľ nič nedozvie
Kliknite tu a nakúpte naše produkty.
Reklama v AdWords nezaujme, ak v nej používateľovi jasne nepoviete, čo ponúkate a čo má urobiť, aby to získal.
Napíšte takú výzvu na akciu, ktorá sa nedá použiť v každej reklame. Ako na to? Dozviete sa v článku, ktorý sa špeciálne venuje téme CTA v PPC reklame.
Superlatíva
Naše zimné kabáty – najlepšie na trhu! Aj najlacnejšie a najteplejšie!
Superlatíva sú obľúbený spôsob, ako sa vytiahnuť pred konkurenciou. V našej firme je všetko naj, naj, naj a konkurentov hravo strčíme do vrecka. Ak tieto tvrdenia viete dokázať, bod pre vás. Ak nie, radšej sa im vyhnite. Inak môžete mať problémy nielen s AdWords, ale aj so zákonom.
Váš produkt môže byť najlacnejší či najvýkonnejší. Za to sa nemusíte hanbiť. Ale mali by ste to mať potvrdené na vstupnej stránke. Ideálne treťou stranou a relevantným odkazom.
Nefunkčná vstupná stránka
Pri redizajne webu sa to stáva často. Buď zabudnete, že sa zmenili URL adresy vstupných stránok, alebo to neoznámite správcovi PPC kampaní.
Google automaticky odhalí reklamu s nefunkčnou adresou a viac ju nezobrazí.
Telefónne číslo v reklamnom texte
Kedysi to bolo povolené. Telefónne číslo ste mohli zadať priamo do reklamy. Dnes na to slúži rozšírenie o telefonické funkcie. Google zobrazuje vaše číslo hlavne v mobile.
Aké sú výhody? Toto rozšírenie zvyšuje viditeľnosť reklamy. A používatelia vám môžu zavolať aj bez toho, aby navštívili váš web. Stačí jedno kliknutie na číslo. Značnou výhodou je aj meranie telefonických konverzií.
Záver
Google postupne sprísňuje pravidlá, aby používateľom ponúkal len relevantné reklamy, ktoré budia dobrý dojem a dôveru. A to je správne.
Aj keď nie dramaticky, presné znenie pravidiel sa občas mení. Preto odporúčam prejsť si ich aspoň sem-tam. Aby vás neprekvapila zamietnutá reklama.
Najnovšia aktualizácia článku: 18. december 2018
Neorientujete sa v pravidlách Google Ads?
Dajte nám 15 minút a poradíme vám.
Získajte 15-minútovú konzultáciu zdarma.
K ničomu vás nezaväzuje.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články