Prečo? Toto sú časté dôvody:
1. Nízke hodnotenie reklamy
Hodnotenie reklamy tvorí skóre kvality kľúčového slova a cenová ponuka. Ak je nízke, popredné pozície obsadí konkurencia a vám neostane miesto. Google vašu reklamu zobrazí pod prirodzenými výsledkami. Prípadne na druhej strane. Alebo vôbec.
Preto je dôležité, aby ste kampane nastavili kvalitne a pridali adekvátne cenové ponuky. Počítajte s tým, že ak inzerujete na vysoko konkurenčné kľúčové slová, kliknutia môžu byť drahé.
Skontrolujte si stĺpec Podiel stratených zobrazení vo vyhľadávaní (hodnotenie).
2. Obmedzený denný rozpočet
Pri obmedzenom dennom rozpočte Google nezobrazuje vaše reklamy nonstop. Šetrí rozpočet, aby ich mohol zobraziť aj v neskorších častiach dňa. Pomôže vám, keď si nastavíte štandardné zobrazovanie reklám. Nie zrýchlené.
Ak sa denný rozpočet predsa len vyčerpá, Google už v ten deň reklamy nezobrazí. Môže síce prekročiť denný rozpočet o 20 %, ale inokedy reklamy vypne skôr. Vďaka tomu sa vždy zmestíte do mesačného rozpočtu.
Pozrite si Podiel stratených zobrazení vo vyhľadávaní (rozpočet).
3. Vyčerpaný zostatok na účte
Ak na účte nie je žiadny kredit, Google nemá čo míňať na kliknutia. Ihneď prestane zobrazovať reklamy a upozorní vás na to e-mailom.
Prvú e-mailovú výzvu pošle už skôr, keď je zostatok takmer vyčerpaný. Neignorujte ju a neprídete o zobrazenia.
4. Zamietnutá reklama
Google zamietne vašu reklamu, ak nie je v súlade s jeho redakčnými a technickými pravidlami. Zamietnuť môže aj kľúčové slovo. Keď porušíte pravidlá, dostanete e-mail so zdôvodnením.
Prečítajte si, ktoré pravidlá inzerenti často porušujú.
5 ďalších dôvodov
- používate vlastný časový rozvrh a reklamy zobrazujete len vo vybraných dňoch alebo hodinách
- zadali ste kľúčové slovo, na ktoré neinzerujete
- inzerujete v inej oblasti, ako sa práve nachádzate
- máte pozastavené kampane, reklamné skupiny alebo kľúčové slová
- zoznam vylučujúcich kľúčových slov zahŕňa aj výrazy, na ktoré chcete zobraziť reklamu
Použite nástroj Ukážka a diagnostika reklamy
Pravidelne sledujete zobrazovanie reklám? Správne. Ale dá sa to aj efektívnejšie.
Hľadanie na Googli je síce prirodzenejšie a rýchlejšie. Existuje však lepšia alternatíva.
Uvedomte si, že každé reálne zobrazenie reklamy sa počíta do štatistík AdWords. Nezáleží na tom, či je to zobrazenie na skúšku, alebo vyhľadávanie od potenciálneho zákazníka.
Keď sa zobrazí vaša reklama a nekliknete na ňu, aby ste nezaplatili za kliknutie, negatívne ovplyvníte CTR. Miera prekliknutia je veľmi dôležitý faktor v rámci skóre kvality. Jasné, jedno zobrazenie bez kliknutia s CTR ani skóre kvality nič nespraví. Pri častej kontrole to už môže byť problém.
Navyše, Google čiastočne personalizuje výsledky vyhľadávania. Aj tie platené. Ak na svoju reklamu viackrát nekliknete, Google môže usúdiť, že pre vás nie je užitočná. A nabudúce vám zobrazí iné reklamy. Prípadne tú vašu posunie na nižšiu pozíciu. Vaše výsledky vyhľadávania sa tak budú líšiť od tých, ktoré uvidí priemerný používateľ.
Preto používajte nástroj Ukážka a diagnostika reklamy. Simuluje reálne vyhľadávanie, ale výsledky neráta do štatistík. Ani vám ich nijako neprispôsobí.
Môžete si zvoliť:
- hľadaný výraz,
- lokalitu (aj mimo Slovenska),
- jazyk,
- zariadenie (počítač, mobil, tablet).
Nástroj vám zobrazí také výsledky, aké ukáže väčšine používateľov pri hľadaní priamo cez Google. Ak tam vaša reklama chýba, uvedie dôvod.
Záver
Už sa vám stalo, že Google nezobrazil vašu reklamu? Netreba robiť paniku. V štatistikách AdWords si spätne overíte, koľko zobrazení ste získali a koľko stratili.
Tieto dáta pravidelne kontrolujte. Keď narazíte na problém, využite nástroj Ukážka a diagnostika reklamy. Ak na vašu reklamu neostane miesto, nástroj vám to zdôvodní.
Najnovšia aktualizácia článku: 15. apríl 2019
Ostaňme v kontakte
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články