Reklama s rozšíreniami je atraktívnejšia. Viac láka na kliknutie. Preto väčšinou dosiahne lepšie výsledky.
Používatelia niekedy neuvidia pri vašej reklame rozšírenia, ktoré ste nastavili. To však nemusí znamenať, že ste spravili chybu.
V prvom rade si overte, či ste rozšírenie priradili k aktívnej kampani alebo reklamnej skupine. A či ho už Google schválil. Bežným omylom je tiež hľadať rozšírenie v notebooku, keď ste ako predvolené zaklikli mobilné zariadenia.
Všetko máte správne, ale AdWords aj tak nereaguje? Schválenie rozšírenia neznamená, že ho Google vždy zobrazí. Záleží aj na kvalite reklamy a vašej cenovej ponuke.
Kedy AdWords zobrazí rozšírenia reklamy?
Rozšírenie alebo viacero rozšírení musí prispieť k lepšiemu výkonu reklamy. To je základný predpoklad, aby ich Google v danej aukcii zobrazil.
Na ktoré faktory prihliada?
1. Dostatočné hodnotenie reklamy
Keď Google hodnotí reklamu, zohľadňuje aj očakávaný prínos rozšírení. Aby ich zobrazil, vaša reklama musí dosiahnuť určité hodnotenie. Ak sa vám to pravidelne nedarí, zvážte zvýšenie cenovej ponuky alebo optimalizáciu skóre kvality.
2. Dostatočná pozícia reklamy
Aj pozícia rozhoduje. Reklamy na najvyšších pozíciách majú obvykle viac rozšírení. AdWords neumožní reklamám na nižších pozíciách, aby získali toľko kliknutí z rozšírení, koľko by ich získali, keby sa umiestnili vyššie. Pretože AdWords presne vie, prečo zoradil reklamy v istom poradí. A tie lepšie odmení aj takto.
Opäť platí: Ak chcete lepšie priemerné pozície, zvýšte cenovú ponuku alebo kvalitu reklamy. Prípadne oboje.
3. Vhodná kombinácia rozšírení
Zaváži aj to, ktoré rozšírenia ste pridali. Google v každej aukcii skombinuje rozšírenia, ktoré by mali priniesť najväčší úžitok používateľom. A takisto by mali čo najviac zvýšiť výkon reklamy.
Stále však myslí na pozície reklám. Zobrazí také rozšírenia, aby reklamy na nižších pozíciách nezískali vyššiu CTR, ako je očakávaná CTR reklám na vyšších pozíciách.
Niektoré rozšírenia vyžadujú, aby ste splnili špeciálne požiadavky na zobrazenie. Tu sú tipy pre jednotlivé z nich.
Odkazy na podstránky
Toto rozšírenie presmeruje používateľa na rôzne stránky vášho webu. Môžete ho poslať na konkrétnu produktovú stránku, do sekcií kontakt či referencie. Odkazy na podstránky vám pomôžu získať zaujímavé kliknutia a konverzie.
Držte sa týchto pravidiel:
- Napíšte krátky text odkazu. Keď sú odkazy krátke, Google ich môže zobraziť viac.
- Pridajte popisné riadky. Vďaka užitočnému popisu získajú používatelia ďalšie informácie o odkaze. AdWords zobrazí popisné riadky pri vysokom skóre kvality.
- Pridajte odkazy, ktoré súvisia s hľadaným výrazom. Zamerajte sa na úroveň reklamnej skupiny a reklamu doplňte relevantnými odkazmi.
Za kliknutie na odkaz zaplatíte rovnako ako za klasické kliknutie na nadpis reklamy.
Telefonické funkcie
V reklame môžete zobraziť svoje telefónne číslo. A to vo forme rozšírenia. Používateľ klikne na číslo a priamo z reklamy vám zavolá. Takto môžete sledovať telefonické konverzie v AdWords.
Potrebujete pridať viac telefónnych čísel a neviete, či ich Google zobrazí pri správnych reklamách? Postupnosť je jasná (a platí aj pre iné rozšírenia):
- úroveň reklamnej skupiny má prednosť pred úrovňou kampane a účtu,
- úroveň kampane má prednosť pred úrovňou účtu.
Popisy
Limituje vás obmedzený počet znakov v reklame? Vďaka rozšíreniu o popisy do nej pridáte ďalší text. To znamená ďalšie informácie o vašej firme a ponuke.
Dodržte tieto pravidlá:
- Píšte krátke popisy. Umožníte, aby ich do reklamy vošlo viac.
- Namiesto celých viet použite heslovité texty.
- Uveďte konkrétne údaje. Výborne fungujú čísla: počet produktov skladom, roky praxe či suma, od ktorej ponúkate dopravu zdarma.
Lokalita
Vďaka rozšíreniu o lokalitu budú ľudia vedieť, kde nájdu vašu pobočku. A môžu vás navštíviť.
Najprv potrebujete prepojiť AdWords so službou Moja firma na Googli. Potom môžete pridať jednotlivé lokality ku kampaniam či reklamným skupinám.
A buďte trpezliví. Toto prepojenie môže trvať aj jeden deň.
Štruktúrované úryvky
Štruktúrované úryvky sú útržky textov, ktorými môžete obohatiť reklamu. Poskytnete používateľom niekoľko ďalších užitočných informácií. A tým zvýšite kvalitu reklamy.
Môžete spresniť svoje doplnkové služby. Podľa odvetvia, v ktorom inzerujete, pridáte typy, štýly či kurzy. Ja často používam značky. V samotnom reklamnom texte vám Google nemusí schváliť konkrétnu značku. Ale ešte sa mi nestalo, aby nejakú zamietol v tomto rozšírení.
Podobne ako pri rozšírení o popisy píšte krátke a trefné texty.
Záver
Neviete presne ovplyvniť, kedy a ktoré rozšírenia Google zobrazí. Môže sa to líšiť od aukcie k aukcii.
To však určite neznamená, že by ste mali ísť na istotu a pridať len jedno rozšírenie. Naopak. Používajte ich čo najviac. A overte si ich výkonnosť. Prínos rozšírení môžete sledovať podľa rovnakých metrík ako kampane či kľúčové slová. A podobne ako reklamné texty ich môžete testovať.
Hlavne sa zamerajte na kvalitu reklám. Tá by mala byť vašou prioritou. A nielen kvôli častejšiemu zobrazeniu rozšírení.
Najnovšia aktualizácia článku: 18. december 2018
Google nezobrazuje vaše rozšírenia?
Dajte nám 15 minút a poradíme vám.
Získajte 15-minútovú konzultáciu zdarma.
K ničomu vás nezaväzuje.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články