Meta popis nie je priamy faktor, ktorý by vplýval na pozíciu stránky v Googli. Ale jeho úlohou je upútať používateľa a zaistiť viac kliknutí. Pomôže vám zvýšiť návštevnosť webu.
Preto vrelo odporúčam, aby ste meta popisy nezanedbávali. Poctivo ich vyplňte pre každú podstránku a dodržte základné pravidlá.
Avšak neexistuje spôsob, ako prinútiť Google, aby vždy zobrazil vami vytvorený meta description.
Ako často Google prepisuje meta popisy?
Portent nedávno publikoval štúdiu, podľa ktorej je miera prepísaných meta popisov na prvej strane vyhľadávania šokujúco vysoká. Výskum na vzorke 30 000 kľúčových slov odhalil, že Google zmenil 71 % popisov v mobile a 68 % na desktope (počítači, notebooku).
Prepis závisí aj od toho, na ktorej pozícii sa stránka nachádza. Na prvej až tretej pozícii dochádza k zmene menej často ako na štvrtej až šiestej.
V štúdii pozorovali ešte jeden trend. Čím vyšší mesačný objem vyhľadávania kľúčového slova, tým menej zásahov do meta popisu.
Podobný výskum od Ahrefs uvádza, že Google prepisuje 62,8 % meta popisov na prvej strane svojich výsledkov. Tiež tvrdí, že pri menej hľadaných longtailových slovách je zmena častejšia.
4 dôvody na zmenu
Pýtate sa: Prečo to Google robí? Najlepšiu odpoveď získate priamo z jeho centrály.
Prepis meta description nie je svojvoľný. Má konkrétne dôvody. Vo všeobecnosti Google mení popisy preto, aby pomohol používateľovi lepšie prepojiť hľadaný výraz s výsledkom vyhľadávania.
Ak Google usúdi, že na danej podstránke našiel text, ktorý sa viac hodí a je prospešnejší, zobrazí ho namiesto vytvoreného meta popisu.
Stáva sa to hlavne pri špecifických hľadaných výrazoch. S takými sa zvykne viac zhodovať kratšia zmienka uprostred textu na stránke. Naopak, meta description píšete všeobecnejšie, prípadne sa zameriavate na základné kľúčové slovo.
Tu sú hlavné dôvody, prečo Google prepísal váš meta popis:
- Prekročili ste limit znakov. Odporúčaný maximálny počet znakov je 150 až 155, pričom v mobile sa zobrazuje zhruba o 30 znakov menej. Ak prekročíte limit, Google môže vybrať text, ktorý spĺňa tieto podmienky.
- Meta popis sa nehodí k hľadanému výrazu. Google našiel na vašej stránke text, ktorý lepšie nadväzuje na hľadaný výraz.
- Meta description je nerelevantný a neužitočný pre používateľa. Je to napríklad len zmes pospájaných kľúčových slov a nesumarizuje obsah stránky.
- Rovnaký meta popis ste priradili k veľkému množstvu podstránok. A to je bežná prax v e-shopoch, kde sa produkty často líšia len farbou alebo rozmermi.
Ako sa vyhnúť prepisu
Logická otázka: Má vôbec zmysel vytvárať meta popisy? Veď Google ich zobrazí vždy. Aj keď žiadny nevyplníte, vždy vytiahne nejaký text z vašej stránky.
Ako som spomenul hneď v úvode, kvalitné meta popisy lákajú na kliknutie. A vy predsa chcete mať čo najviac pod kontrolou, čo Google zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania.
Snažte sa spracovať meta popis tak, aby bol užitočný pre používateľa.
4 tipy ako sa vyhnúť zmene meta description:
- Dodržte počet znakov do 155 pri bežných stránkach a do 150 pri blogoch. Prečo ten rozdiel? Pri blogových článkoch Google pridá dátum publikovania na začiatok meta popisu.
- Napíšte originálny meta popis pre každú podstránku.
- Nadviažte na to, čo používateľ pravdepodobne hľadá, keď chce vidieť vašu stránku.
- Reálne opíšte obsah stránky. Nezamerajte sa len na kľúčové slová.
Záver
Poznám ten nepríjemný pocit. Dali ste si prácu s meta popismi a nakoniec ste aj tak zistili, že ich Google prepísal.
Z uvedených štatistík je jasné, že v tom nie ste sami. Vašou úlohou je vytvoriť meta description, ktorým vyhoviete potenciálnym návštevníkom. Pretože čo vyhovuje im, vyhovuje aj Googlu.
Užitočný článok? Nenechajte si ujsť ďalšie
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články