Čo sa deje, keď pridávate kampane, reklamné skupiny či kľúčové slová a váš účet Google Ads sa rozrastá? Okrem iného sa zvyšuje pravdepodobnosť, že zbytočne a neefektívne míňate rozpočet. A prehliadate príležitosti na rast výkonnosti.
Skryté možnosti odhalíte a rozpočet ušetríte vďaka komplexnému auditu účtu. Ale ten sa oplatí robiť, až keď získate dostatok dát. A zaberie vám veľa času. Závisí od rozsahu účtu.
Častejšie môžete skúsiť menej podrobný audit, ktorým tiež odhalíte nedostatky v nastavení kampaní. Tiež sa zameriate na ich výkonnosť. A zvládnete ho za 15 minút.
Aj pre tento audit však platí: riaďte sa dátami, nie pocitmi. Nerobte zmeny skôr ako po 30 dňoch od spustenia kampaní. Vďaka dátam spravíte presnejšie rozhodnutia.
História zmien
Všimli ste si prudkú zmenu vo výkonnosti kampaní a netušíte, čo ju spôsobilo? Najprv sa pozrite na časový graf. Ak to bol napríklad výrazný pokles v počte kliknutí, zobrazte si kliknutia za posledných 30 dní. Určte deň, kedy došlo k zmene.
Potom prejdite na kartu História zmien. Vyberte vhodný rozsah dátumov a sledujte, čo mohlo spôsobiť prevrat vo výkonnosti.
Google Ads takto archivuje všetky úpravy v prehľadnom zozname. Spätne si overíte, čo a kedy ste nastavili. Ak zmeny nie sú staršie ako 30 dní, jedným kliknutím ich môžete zrušiť.

Podiel zobrazení
Podiel zobrazení vyjadruje počet reálnych zobrazení reklamy z celkového počtu, kedy sa mohla objaviť v aukcii. Zobrazíte si ho na úrovni kampane, reklamnej skupiny a kľúčového slova. Vaším cieľom by malo byť 100 %.
Čo je príčinou stratených zobrazení?
- obmedzený denný rozpočet
- nízke hodnotenie reklamy
- nesprávna zhoda kľúčových slov
Najhodnotnejšie kľúčové slová v účte by nemali mať žiadne stratené zobrazenia.

Kľúčové slová bez výsledkov
Či kľúčové slovo prináša výsledky, alebo nie, zistíte podľa svojich cieľov. Môžu vás zaujímať počty zobrazení a kliknutí. Ale najčastejšie sú to konverzie.
Veľmi všeobecné pravidlo hovorí, že kľúčové slovo má priniesť aspoň 2 konverzie za 30 dní. Inak ho treba optimalizovať alebo pozastaviť. Nefungujúce kľúčové slová v účte nepotrebujete. Len míňajú váš rozpočet.
Skóre kvality
Skóre kvality vplýva na to, či sa vaša reklama vôbec dostane do aukcie. Aj na to, ktorú pozíciu obsadí a koľko zaplatíte za kliknutie.
Čo všetko Google hodnotí?
- očakávanú mieru prekliknutia
- relevanciu reklám
- skúsenosť so vstupnou stránkou
S nízkym skóre kvality platíte viac. A reklama sa zobrazí menej často kvôli strateným zobrazeniam. Preto nájdite kľúčové slová s nízkym skóre kvality a pozrite sa na ich výkonnosť. Zvážte, či ich v kampani potrebujete. Ak áno, optimalizujte ich.

Vylučujúce kľúčové slová
Pravidelne sledujte prehľad hľadaných výrazov. Bude to pre vás jednoduchšie. Prezerať naraz niekoľko strán hľadaných výrazov po dlhšom čase je totiž otravné a chaotické.
Zo zoznamu hľadaných výrazov vyberte tie, ktoré nesúvisia s vašou reklamou. Pridajte ich ako vylučujúce kľúčové slová. Zabránite tak zobrazeniu reklamy na nerelevantné dopyty.
Sieť
Na záver rýchleho auditu sa pozrite na zaujímavé segmenty. Začnite sieťou.
V nastavení kampane vo vyhľadávacej sieti si zvolíte, či zahrnúť aj partnerské weby Googlu. Ak ich ponecháte, nezabudnite porovnať výkonnosť.
Ako sa darí reklamám vo vyhľadávaní Googlu a na partnerských stránkach? Možno vám iné siete len čerpajú rozpočet a neprinášajú zákazníkov. Zaujímavé je porovnanie konverzného pomeru a ceny za konverziu.

V hornej časti stránky alebo inde
Google môže zobraziť vašu reklamu na prvých štyroch miestach, ale aj pod organickými výsledkami. Reklamy v spodnej časti stránky majú zvyčajne výrazne horšie výsledky. Tieto nízke pozície môžu byť dôvodom, prečo Google nezobrazuje vaše rozšírenia reklamy.

Čas: hodina dňa a deň týždňa
Máte problémy s obmedzeným rozpočtom? Odhaľte, ktoré dni a časti dňa míňajú rozpočet neefektívne. Podľa toho upravte časový rozvrh reklám a zvýšte alebo znížte cenové ponuky. Môžete aj úplne vypnúť zobrazovanie reklám v istých pasážach dňa.
Rozhodujte sa podľa dostatočného množstva dát. Berte do úvahy prípadnú sezónnosť, víkendy, sviatky či školské prázdniny.

Zariadenia
Overte si výkonnosť kampaní v počítačoch, mobiloch a tabletoch. Sledovať zariadenia je veľmi dôležité, pretože podiel vyhľadávaní v mobile stále rastie. V niektorých oblastiach výrazne prekonáva desktop.
Zistili ste, že máte slabé výsledky v mobile? Zamerajte sa použiteľnosť vstupnej stránky a prehľadný nákupný proces.
Môžete aj úplne vypnúť zobrazovanie reklamy v istom zariadení. Stačí prejsť na kartu Zariadenia a upraviť cenovú ponuku na -100 %.

Záver
15 minút si nájdete kedykoľvek. Môžete tak nájsť zaujímavé možnosti na rozvoj kampaní. Ale nevyhýbajte sa ani komplexnému auditu. Odporúčam ho aspoň raz na 3 mesiace.
Rýchly audit účtu vám odhalí prípadné problémy. Neodkladajte ich riešenie a naštartujte kampane k lepším výsledkom.
Najnovšia aktualizácia článku: 4. august 2020
Užitočný článok? Ostaňme v kontakte
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články