Čo si myslíte vy? Je sekcia O nás navštevovaná, alebo ju používatelia zvyknú ignorovať?
Záleží na tom, či vašu značku poznajú. Ak áno, nepotrebujú o vás čítať. Ak nie, radi sa dozvedia viac.
Podľa štúdie spoločnosti KoMarketing je O nás dôležitá podstránka, pretože zaujíma 52 % návštevníkov. Z prieskumu vyplýva, že ju chce vidieť oveľa viac používateľov ako napríklad referencie (27 %) či blog (8 %).
Nehovorte len o sebe
Podstránka O nás nie je povinná. Aj bez nej dokážete presvedčiť zákazníkov. Ale keď už ju na webe máte, neodfláknite ju. Mala by zaujať návštevníkov, pomôcť pri budovaní značky a získavaní zákazníkov.
Čo môžete predstaviť v tejto sekcii?
- históriu
- motiváciu
- ciele
- hodnoty
- úspechy
Vcíťte sa do svojej cieľovej skupiny a rozmýšľajte, čo by si rada prečítala. Aj keď sa sekcia volá O nás/O firme, nehovorte iba o sebe. Sústreďte sa na návštevníkov. Nezaujíma ich, v čom všetkom ste najlepší. Chcú vedieť, ako im dokážete pomôcť.
Myslite aj na to, že návštevníci, ktorí o vás veľa nevedia, sú zrejme na začiatku nákupného cyklu a nie sú pripravení ihneď nakupovať.
5 spôsobov ako spracovať sekciu O nás
Vyrozprávajte pútavý príbeh o tom, ako vaša značka vznikla a prečo vlastne existuje. Vysvetlite, pre koho to všetko robíte a ukážte nadšenie, ktoré vás posúva vpred.
Máte viaceré možnosti, ako taký príbeh poňať. Napríklad:
- od histórie po súčasnosť,
- od neúspechu k úspechu,
- od sna k výsledkom.
Vytvorte časovú os s významnými míľnikmi firmy. Ku každému míľniku môžete pridať fotku a stručný opis, prečo daná udalosť ovplyvnila vývoj značky.
Vedenie spoločnosti, a prípadne aj zamestnancov, môžete predstaviť zábavnou formou. Prezraďte na seba informácie spoza opony. Návštevníci ocenia vašu otvorenosť.
Vysvetlite zákazníkom, prečo si majú vybrať práve vás. Odlíšte sa od konkurencie a vyzdvihnite svoje výhody, riešenia a skúsenosti.
Máte za sebou prezentáciu v médiách? Dajte o tom vedieť ľuďom, ktorí sa zaujímajú o vašu značku. Využite, že ste dostali mediálny priestor.
Navigujte používateľov správnym smerom
Sekciu O nás oživte kreatívnym nadpisom. Už v nadpise sa môžete zamerať na benefity, ktoré prinášate zákazníkom.
Na tejto podstránke je veľmi dôležitá transparentná komunikácia. Nevymýšľajte si. Píšte o sebe pravdivo a čitatelia vám uveria. Píšte ľudskou rečou bez zbytočne odborných pojmov z vašej oblasti, aby vám návštevníci rozumeli.
Komunikačný tón sa musí zhodovať so štýlom, ktorým sa prihovárate na ostatných podstránkach a platformách. Nemôžete sa raz tváriť vážne a inokedy uvoľnene. Raz vykať a inokedy tykať.
Aj v tejto sekcii platí, že používatelia by mali po jej navštívení vykonať ďalšiu akciu. Sekcia O nás nemá byť cieľovou stanicou. Ak dočítali text do konca, zaujali ste ich. Preto ich vhodne navigujte.
Keďže návštevníci sú zrejme na začiatku nákupného cyklu, nie je ideálne poslať ich rovno nakupovať. Radšej ich odkážte na sociálne siete či newsletter a ostaňte s nimi v kontakte.
Záver
Sekcia O nás nie je len o vás. Je aj o potenciálnych zákazníkoch, ktorí sa chcú o značke dozvedieť niečo nové.
Spracujte túto podstránku tak, aby reprezentovala značku, a zároveň vyhovovala vašej cieľovej skupine. Budujte si s návštevníkmi vzťah od prvého kontaktu.
Nenechajte si ujsť ďalšie články
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články