Používanie internetu v mobile je stále na vzostupe. Už v roku 2016 sa prvýkrát stalo, že viac ľudí surfovalo v mobile ako na desktope.
Napriek tomu sa konverzný pomer e-shopov v rôznych zariadeniach výrazne líši – kým desktop dosahuje 2,06 %, mobil len 0,55 %. Mobily majú veľký potenciál na rast.
Aby ste získali zákazníkov cez Google Ads, nestačí spustiť reklamy. Ani špičkovo nastavená kampaň neznamená okamžitý prísun objednávok. Potrebujete rýchly, prehľadný a presvedčivý web.
Uľahčite potenciálnym zákazníkom vykonanie želanej akcie: objednávku či vyplnenie kontaktného formulára.
1. Rýchlosť
Aj vám sa stalo, že ste nahnevane zavreli stránku v mobile, lebo sa pomaly načítavala? Nedovoľte, aby sa rovnako cítil váš návštevník. Keď ide o rýchlosť na internete, trpezlivosť neexistuje.
Môžete mať super reklamu aj perfektný dizajn webu. Ale keď je pomalý, stratíte všetky výhody.
Ako dlho návštevník počká, kým sa mu načíta stránka? Rozhoduje každá sekunda. Až 70 % používateľov uviedlo, že rýchlosť načítania vplýva na ich nákupné rozhodnutie.
Čo vám zabezpečí rýchlejšia stránka?
- znižuje bounce rate
- návštevníci sa dostanú ďalej v objednávkovom procese
- zákazníci ostanú dlhšie na stránke a minú viac
2. Prehľadný dizajn
Bez responzívneho dizajnu sa ani neoplatí spustiť kampaň v mobile. Používatelia si už zvykli na zobrazenie, ktoré sa prispôsobí veľkosti displeja. Správne zobrazenie si overte cez Test pre mobilné zariadenia. Nástroj uvedie konkrétne nedostatky – napríklad prvky na kliknutie blízko seba či primalý text.
Okrem vhodného zobrazenia sa vám zíde prehľadný a jednoduchý dizajn. Dizajn môže výrazne vplývať na výkonnosť Google kampaní. Návštevníci sa totiž stanú zákazníkmi až na stránke.
Analýze webu sa venujte ešte pred spustením kampaní. Systém v Google Ads priradí každému kľúčovému slovu skóre kvality, pričom hodnotí aj stránku. Hlavne rýchle načítanie v mobile, užitočný obsah, dôveryhodnosť a prehľadnosť. Čím vyššie skóre kvality získate, tým menej zaplatíte za kliknutia.
K lepšiemu dizajnu vám pomôžu aj tieto základné úpravy:
- dostatočne veľký font pre tých, ktorí majú slabší zrak,
- dostatočný kontrast medzi farbou písma a pozadia.
3. Výrazné CTA tlačidlo
Len 47 % stránok obsahuje CTA tlačidlo, ktoré návštevník zbadá do troch sekúnd. A to je obrovská chyba.
CTA button je kľúčový prvok webu. Mení bežného návštevníka na vášho zákazníka. Alebo ho aspoň posúva ďalej v nákupnom procese. Preto musí vyčnievať.
Testujte veľkosť tlačidla, jeho umiestnenie aj farbu. Zabezpečte, aby vyniklo a ihneď zaujalo používateľa. Tým zdôrazníte jeho dôležitosť.
4. Jednoduchý nákupný proces
Návštevník sa na webe nesmie stratiť.
Ak je vaším cieľom vyplnenie formulára, skráťte ho na čo najmenej povinných polí. Stačí si pýtať meno, e-mail a text správy. V niektorých prípadoch aj telefón.
Ale netrápte používateľov položkami ako predmet správy. Nikto nechce zbytočne strácať čas a rozmýšľať, čo má do políčka napísať. Každá ďalšia položka vo formulári zvyšuje možnosť, že ho používateľ nevyplní.
Dbajte na to, aby boli polia dostatočne priestranné na kliknutie. Vypĺňať formulár v mobile a pomocou mobilnej klávesnice nie je úplne pohodlné. Ak používate captcha, pozor na to, aby boli znaky jasne čitateľné.
Nákupný proces v e-shope je zvyčajne zložitejší. Dodržte tento postup:
- Začnite jasným CTA tlačidlom.
- Skráťte nákup na minimum krokov.
- Logicky navigujte zákazníka smerom k nákupu.
- Zapojte prehľadnú a bezpečnú platbu.
- Nenúťte zákazníka, aby si v priebehu objednávky vytvoril účet.
Každý musí zvládnuť nakúpiť.
5. Kvalitné obrázky
Hlavne e-shopy by mali zbystriť pozornosť pri vizuálnej stránke produktov. Špičková fotografia má väčšiu šancu zaujať a presvedčiť než vybrúsený popis.
67 % zákazníkov považuje obrázky produktu a ich kvalitu za dôležitý faktor pri rozhodovaní. Spôsob, akým produkt zobrazíte, má vplyv na váš konverzný pomer v mobile.
Dajte si záležať, aby vaše obrázky pôsobili profesionálne. Zobrazte produkt z viacerých uhlov a aj pri samotnom používaní. Keď sa sústredíte na detaily, používateľ si produkt ľahšie predstaví, aj keď si ho nemôže vyskúšať.
6. Viditeľné kontaktné údaje
Zákazník vám musí veriť, aby nakúpil. Preto umiestnite firemné a kontaktné údaje na viditeľné miesto.
Dokážte, že stránku zodpovedne prevádzkuje skutočná firma alebo osoba. Hlavne e-shopy bez firemných údajov nepôsobia seriózne. Zákazníka odrádza, že sa nemá na koho obrátiť pri prípadnej reklamácii alebo výmene tovaru.
Pridajte aj ďalšie prvky, ktoré zvyšujú dôveryhodnosť:
- recenzie od reálnych zákazníkov,
- certifikáty,
- ocenenia.
Záver
Konverzia väčšinou prebieha až na stránke. Aby ste získali viac konverzií z mobilu, nestačí zvládnuť zacielenie kampaní. Potrebujete rýchly, funkčný a prehľadný web s logicky usporiadaným nákupným procesom.
Preto si počas prípravy Google kampaní overte, že stránka fičí na 100 %. A odstráňte všetky nástrahy, ktoré môžu brániť zákazníkom v nákupe. Výkonnosť kampaní v mobile priamo súvisí s použiteľnosťou webu.
Potrebujete viac konverzií z mobilu?
Venujte nám 15 minút a poradíme vám.
Získajte 15-minútovú konzultáciu zdarma.
K ničomu vás nezaväzuje.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články