Aj vy vnímate Vianoce ako kľúčové obdobie a vyčlenili ste na ne významnú časť marketingového rozpočtu? Rovnako zmýšľa vaša konkurencia. Niektorí inzerenti nemajú spustenú PPC reklamu celý rok. Kampane v AdWords si zaplatia len pred Vianocami.
Vyhľadávanie služieb v B2B segmente v tomto období klesá. Naopak, vyhľadávanie produktov v B2C stúpa. V niektorých oblastiach veľmi prudko. A nemusím pripomínať, že ľudia hľadajú darčeky čoraz viac online.
Vezmime si kľúčové slovo pánsky sveter. Priemerne má 320 hľadaní mesačne, ale v decembri oveľa viac. Až 1 300.
Vianoce v PPC reklame = väčšia konkurencia a väčší dopyt.
Vianočné kampane sa vám vyplatia, ak nezaspíte. Optimalizujte ich ešte predtým, než sa na vyhľadávanie cez Google vrhne nával kupujúcich. Musíte sa pripraviť skôr, ako sú zákazníci pripravení nakupovať. Tesne pred Vianocami už nemá zmysel začínať s PPC reklamou.
Aby boli vaše PPC kampane v AdWords počas Vianoc úspešné, vyžadujú si zopár efektívnych zásahov. Prečítajte si 6 tipov na osvedčené zmeny a vylepšenia.
1. Vianočné upratovanie
Inzerujete v AdWords, ale o vaše kampane sa priebežne nikto nestará? Ľahko v nich vznikne chaos. A môže vás pripraviť o úspech vo vianočnom období.
Teraz je čas upratať všetko, čo znižuje kvalitu kampaní.
Zamerajte sa na prehľad hľadaných výrazov. Nájdite v ňom vylučujúce kľúčové slová, na ktoré nechcete zobraziť svoju reklamu.
Pred Vianocami môžete dočasne vylúčiť aj slová, ktoré síce súvisia s vašou ponukou, ale ľudia ich hľadajú na začiatku nákupného cyklu. Inokedy sú tieto výrazy prospešné. Používatelia pred kúpou najprv spoznávajú trh a porovnávajú. Ale v dobe Vianoc už majú túto fázu často za sebou. Už chcú nakúpiť. A vedia aj čo.
Počítajte s tým, že objem vyhľadávania sa zvýši. Získate viac dát za kratší čas. S neporiadkom v hľadaných výrazoch by sa vám ťažko vyhodnocovali.
Tiež nájdite a pozastavte duplicity. Duplicitné kľúčové slová si vzájomne konkurujú a zhoršujú vám podmienky v aukcii. To zvyčajne vedie k nižším pozíciám reklamy a drahším kliknutiam.
Analyzujte aj lokality a zariadenia. V ktorých sa vašim kampaniam najviac darí? Upravte podľa toho cenové ponuky.
2. Časový rozvrh a zobrazovanie reklám
Dôkladne sa pozrite na časový rozvrh reklám. Zistite, v ktorých častiach dňa získavate konverzie. Aj podľa toho upravte cenové ponuky.
Kliknutia v rôznych hodinách majú rôznu hodnotu. Pred Vianocami sa zamerajte hlavne na dáta o konverziách. Menej riešte CTR a ďalšie metriky. Zvýšte cenu tam, kde sú konverzie. A znížte tam, kde nie sú.
Snažte sa, aby sa reklama zobrazovala celý deň. Alebo aspoň v rámci rozvrhu, ktorý ste si určili. Podiel stratených zobrazení vo vyhľadávaní kvôli vyčerpanému dennému rozpočtu musí byť čo najnižší. Ideálne 0 %.
Denný rozpočet sa nesmie vyčerpať skoro. Inak prídete o návštevnosť. A keď máte kampane v dobrej kondícii, bola by to škoda. Pretože v období Vianoc rastie počet používateľov, ktorí sú pripravení nakúpiť.
Spôsob zobrazovania reklám si nastavte na štandardný.
3. Špeciálne reklamné texty
Reklamné texty upravte tak, aby súviseli s Vianocami. Možno sa vám zdá nelogické, že to ľuďom musíte pripomínať. Ale aj oni najviac reagujú na reklamy, ktoré odkazujú napríklad na vianočné zľavy.
Počas vianočnej doby porovnávajte reklamy s konkurenciou. Aj vaši konkurenti si zmenia texty na vianočné. Teraz bude ešte ťažšie odlíšiť sa od nich. Napriek tomu to skúste a texty priebežne upravujte.
Keď už sme pri konkurentoch, po Vianociach skontrolujte prehľad Štatistiky aukcií. Uvidíte, ako sa vám darilo v porovnaní s nimi. A môžete sa lepšie pripraviť na budúci rok. Porovnajte hlavne kľúčové slová, ktoré vám priniesli najviac konverzií.
4. Dojem urgencie a funkcia odpočítavania
Na atraktívnejšie reklamné texty použite ešte jeden trik. Vytvorte pocit urgencie.
Čím viac sa blížia Vianoce, tým viac sa ľudia ponáhľajú kupovať darčeky. V tomto prípade funguje urgencia aj sama. Ale dojem časovej tiesne ešte umocníte, keď do reklám pridáte odpočítavanie.
Prínos funkcie odpočítavania som už vyzdvihol v článku o účinných výzvach na akciu v PPC kampaniach. Využite ju vtedy, keď ponúkate akciu s časovým obmedzením. Priamo v reklame zobrazíte aktuálny čas do jej konca.
Odpočítavajte napríklad čas do dátumu, do ktorého garantujete doručenie vianočných darčekov.
Stačí, keď do nadpisu alebo popisu zadáte znak { (na klávesnici Alt+B). AdWords vám automaticky zobrazí možnosť odpočítavania.
5. Remarketing a zľavy
Vianočné obdobie je ideálne na chytrý remarketing. Oslovte používateľov, ktorí už boli na vašich stránkach. Môžete si vybrať tých, čo nakúpili. Ale aj tých, čo odišli bez konverzie. Pomocou špeciálnych vstupných stránok ich ľahko prilákate nejakou zľavou.
Remarketingové zoznamy sa však pred Vianocami často naplnia ľuďmi, ktorí sú aktívni len v tomto čase. Inak nemajú záujem o vaše produkty. Alebo nenakupujú online. Preto zvážte, či na tieto kontakty neskôr zacielite remarketingovú kampaň.
6. Vylepšenia vstupnej stránky
Používatelia zvyčajne nakupujú až na vstupných stránkach. V dobe Vianoc si majú z čoho vyberať. Vaše vstupné stránky preto musia byť čo najlepšie.
Ak ste ich zanedbávali počas celého roka, aspoň pred Vianocami sa o ne príkladne postarajte. Vstupná stránka musí čo najviac pomáhať konverziám. Snažte sa o čo najvyšší konverzný pomer.
Kvalita landing page súvisí aj so skóre kvality, cenami za kliknutie a pozíciami.
Vstupné stránky sledujte aj počas decembrovej nákupnej špičky. Analyzujte, čo vám bránilo získať viac zákazníkov. Neskôr to môžete efektívne využiť. Aspoň v budúcoročnej vianočnej kampani.
Starostlivosť o PPC kampane sa však nekončí vianočným obdobím. Už som spomínal zopár tipov, ktoré využijete aj po sviatkoch. Sledujte výkonnosť kľúčových slov, zariadení, konkurencie či vstupných stránok. A na ďalšie Vianoce sa pripravíte ešte lepšie.
Najnovšia aktualizácia článku: 15. október 2018
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články