Pre veľké množstvo e-shopov v segmente B2C je vianočné obdobie vrcholom sezóny. Predaje stúpajú už v priebehu októbra a postupne rastú.
V PPC reklame rastie aj cena za kliknutie. V aukcii sa zvyšuje počet konkurentov a mnohí z nich inzerujú v Google Ads len na Vianoce, preto sú ochotní zaplatiť viac. Navyše, kliknutia sú hodnotnejšie a častejšie vedú ku konverzii.
Ale zaujímajte sa skôr o cenu za konverziu. Koľko ste minuli na jedného zákazníka? Aj keď cena za kliknutie rastie, cena za konverziu môže klesať. A to je pre vás podstatné.
Ak vaše kampane počas roka podávali stabilný výkon, pripravte sa. Vianoce prídu ako tornádo a nenechajú nič také, aké bolo doteraz.
Získajte tento rok viac objednávok vďaka týmto tipom:
1. Analyzujte minuloročné Vianoce
Inzerovali ste v Google Ads už minulý rok? Skvelé, ste vo výhode. Porovnajte, v čom sa Vianoce najviac líšili od zvyšných mesiacov. Skúsenosti vám umožnia lepšie sa pripraviť.
Nájdite slabé miesta v kampaniach a ich príčiny. Vymyslite riešenia. Zistite, či sa výsledky zhodovali s vašimi cieľmi.
Ktoré produkty kupovali zákazníci najviac? Majte ich dostatok skladom.
2. Zvýšte denný rozpočet
Počet zobrazení reklamy narastie. Ak sa tá vaša nezobrazí v každej aukcii, môžete prísť o zákazníkov. Zabránite tomu vyšším denným rozpočtom, vďaka ktorému nestratíte žiadne zobrazenia. Na vianočné obdobie si vyčleňte dostatočný rozpočet, aby ste dokázali konkurovať súperom.
3. Zvýšte cenové ponuky kľúčových slov, ktoré prinášajú najviac objednávok
Používate manuálne nastavenie cenových ponúk? Zvýšte ich tak, aby ste nestratili pozície v tuhom boji. Zvyšovanie cenových ponúk využije každý konkurent, aby vás preskočil.
Ak zadávate cieľovú cenu za akvizíciu, na konci roka by ste mali mať dostatok dát, podľa ktorých ju nastavíte správne.
4. Vytvorte samostatnú kampaň pre kľúčové slová, ktoré prinášajú najviac objednávok
V jednej kampani tak budete kontrolovať najvýkonnejšie kľúčové slová. Ľahko v nej zvýšite denný rozpočet a máte istotu, že ho miniete efektívne.
Pozor na zhodu týchto kľúčových slov. Používatelia ich môžu hľadať s prívlastkami vianočný či na Vianoce. S presnou zhodou tieto výrazy nezachytíte.
5. Remarketing
Patríte k ľuďom, ktorí si nechávajú nákup vianočných darčekov na poslednú chvíľu? Potom vedzte, že iní začínajú premýšľať a robiť si prvé prieskumy už teraz. Navštívia vašu stránku, ale ešte nenakúpia.
Týmito ľuďmi by ste mali zaplniť remarketingové zoznamy. Na vybrané publiká môžete neskôr zacieliť kampane. Zvýšite cenovú ponuku, prípadne upravíte reklamný text a máte väčšiu šancu, že sa k vám vrátia.
Môžete vytvoriť špecifické publiká z používateľov, ktorí navštívili konkrétne produktové kategórie či opustili košík. Dajte si však pozor, aby v nich neboli tí, ktorí už nakúpili.
6. Buďte špeciálni
Ponúkate vianočné zľavy? Sú úplne bežné skoro v každom obchode. Zákazníci sú často prekvapení, keď chcú nakúpiť a nenájdu žiadny tovar v akcii. Neznamená to, že máte radikálne znížiť ceny a nakoniec nič nezarobiť. Ale rátajte s tým, že vaši konkurenti využijú systém zliav agresívnejšie ako inokedy počas roka.
Preto príďte s niečím špeciálnym. Nemusia to byť len klasické zľavy. Môžete vylepšiť služby:
- rýchlejšie dodanie,
- doprava zadarmo,
- zákaznícka podpora do večerných hodín,
- malý darček k objednávke.
Každá špeciálna akcia vás môže priblížiť k vysnívanému konverznému pomeru.
Na vianočné zľavy lákajte už v reklamnom texte. V Google Ads pridajte rozšírenie o promo. Ako príležitosť zvoľte Vianoce.
7. Pridajte ďalšie rozšírenia, ktoré súvisia s Vianocami
Rozšírenia vám zaistia viditeľnejšiu reklamu a viac možností na kliknutie. Reklama zaberie väčšiu plochu a používateľom v nej poskytnete ďalšie užitočné informácie. Dokonca získate lepšie hodnotenie reklamy oproti konkurentom, ktorí nepoužívajú rozšírenia. Alebo používajú menej relevantné.
Okrem spomínaného rozšírenia o promo Google odporúča aspoň tieto:
- rozšírenie o odkazy na podstránky,
- rozšírenie o volanie,
- rozšírenie o štruktúrované úryvky,
- rozšírenie o popisy.
Samozrejme, môžete pridať aj iné. Odkazmi na podstránky pošlete návštevníkov do sekcií s vianočnými darčekmi. Prípadne vytvorte dočasnú kategóriu produktov, ktoré súvisia s Vianocami.
8. Uistite zákazníkov, že darčeky prídu včas
Vo vianočnom období kladú zákazníci dôraz aj na cenu dopravy a rýchlosť dodania. Ak je v tomto konkurencia výrazne pred vami, nemôžete čakať, že ju porazíte.
Ľudia chcú mať istotu, že im darčeky prídu do Štedrého dňa. Veľa závisí od dátumu, do ktorého garantujete dodanie. Ak len trochu hrozí, že pod vianočným stromčekom ostane prázdno, určite nakúpia inde.
Predstavte si, že posledné zásielky odosielate 21. decembra. Vaši konkurenti až 22. decembra. V tento deň im prepustíte všetkých zákazníkov. A ak náhodou máte overené, že práve vaše produkty ľudia nakupujú na poslednú chvíľu, je to pre vás poriadne mínus.
Keď sa priblíži posledný deň odosielania, v reklamnom texte využite funkciu odpočítavania. V zákazníkoch posilníte dojem, že sa majú rozhodnúť čo najskôr.
9. Upravte časový rozvrh reklám
Správanie používateľov pred Vianocami sa líši od ich bežného správania počas roka. Určite budú nakupovať aj po večeroch. Pred Štedrým dňom využijú na hľadanie darčekov každú voľnú chvíľu.
Prispôsobte tomu časový rozvrh reklám. Všimnite si výkonnosť kampaní v rôznych častiach dňa, a prípadne reagujte úpravou cenových ponúk.
10. Doplňte feed o nové atribúty
Shopping kampane sú pre e-shopy často kľúčové a Vianoce to zvyknú len potvrdiť.
Ak máte nákupné kampane spustené už dlhšie, pred Vianocami sa oplatí aktualizovať produktový feed. Skúste pridať tieto atribúty:
- expiration date – Dátum, kedy sa produkt prestane zobrazovať v reklame. Produkty môžu mať odlišnú dobu doručenia. Dátum exspirácie k nim pridajte podľa toho, ako garantujete dodanie do Vianoc.
- sale price effective date – Obdobie, v ktorom platí zľavnená cena tovaru. Hodí sa, keď máte vianočný výpredaj alebo špeciálne vianočné zľavy.
- shipping – Cenu dopravy nastavíte v účte Google Merchant Center a vzťahuje sa na celý feed. Pri jednotlivých produktoch ju však môžete zmeniť. Napríklad vtedy, keď pri niektorých ponúkate dopravu zadarmo ako vianočnú akciu.
- custom label – Vlastný štítok, ktorý slúži na orientáciu v kampani a prehľad v cenových ponukách. Na štítku môžete uviesť, že produkt je vo vianočnej akcii.
Sumár: 10 tipov, aby vám vianočné PPC kampane priniesli viac objednávok
- Vychádzajte z minuloročných Vianoc.
- Zvýšte denný rozpočet, aby ste nestratili zobrazenia.
- Zvýšte cenové ponuky najvýkonnejších kľúčových slov.
- Vytvorte samostatnú kampaň pre najvýkonnejšie kľúčové slová.
- Vyskúšajte remarketingové kampane.
- Ponúknite zľavy alebo vylepšené služby.
- Pridajte rozšírenia reklamy.
- Uistite zákazníkov, že darčeky prídu včas.
- Upravte časový rozvrh reklám.
- Do produktového feedu pridajte nové atribúty.
Najnovšia aktualizácia článku: 9. september 2022
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články