Niekoľko údajov o konkurencii získate z prehľadu Štatistiky aukcií (Auction Insights).
Štatistiky aukcií si zobrazíte na troch úrovniach:
- na úrovni kampane,
- na úrovni reklamnej skupiny,
- na úrovni kľúčového slova.
Kde nájdete Štatistiky aukcií?
Vyberte kampaň, reklamnú skupinu alebo kľúčové slovo, ktoré chcete porovnať s konkurenciou. Nezabudnite na rozsah dátumov. A v menu pod grafom kliknite na Podrobnosti.
Chcete vedieť, koľko vaši súperi platia za kliknutie? Aký majú denný či mesačný rozpočet? Ktoré kľúčové slová používajú?
Sklamem vás. Google tieto informácie neprezrádza.
V ľavom stĺpci prehľadu Štatistiky aukcií si pozriete aspoň zoznam konkurentov. Budete presne vedieť, s kým zápasíte o priazeň klienta. V ďalších stĺpcoch sa nachádza 6 metrík na porovnanie.
1. Podiel zobrazení
Myslíte si, že stačí inzerovať na isté kľúčové slovo a Google zobrazí vašu reklamu všetkým, ktorí ho napíšu do vyhľadávača?
Zrejme sa mýlite. Pravdu sa dozviete v stĺpci Podiel zobrazení.
Čím vyššie percento, tým lepšie. Dosiahli ste 100 %? Bravó. Vaša reklama sa zobrazila pri každom jednom vyhľadávaní daného kľúčového slova.
2. Priemerná pozícia
Tu je to jasné. Vyberte kľúčové slovo a uvidíte, na akej priemernej pozícii sa pri ňom zobrazuje reklama vašich konkurentov. Možno vás prekvapí, ako sa vám v porovnaní s nimi (ne)darí.
3. Miera zobrazenia reklám prekrytím obsahu
Názov stĺpca znie zložito. Ale údaje v ňom sú jednoduché.
Predstavte si, že do vyhľadávača zadáte kľúčové slovo, na ktoré inzerujete. Google zobrazí vašu reklamu vo výsledkoch vyhľadávania. Ale zobrazí aj konkurenčné reklamy.
Ktorí konkurenti s vami priamo bojovali o zákazníka? A koľkokrát? Percentuálne vyjadrenie nájdete v tomto stĺpci.
4. Miera zobrazenia reklám nad konkurenciou
Nejasajte, keď uvidíte vysoké čísla. Je to presne naopak.
Pri konkurentoch si pozriete, ako často sa ich reklama zobrazila nad vašou. Samozrejme, len vtedy, keď sa vaše reklamy zobrazili súčasne.
5. Miera zobrazenia reklám v hornej časti stránky
Koľko zobrazení nad prirodzenými výsledkami vyhľadávania ste získali? V tomto stĺpci si porovnáte percentá s konkurenciou.
6. Podiel víťazných zobrazení
Podiel víťazných zobrazení vám prezradí, koľkokrát Google zobrazil vašu reklamu vyššie ako konkurenčnú. Percentuálne vyjadrenie zahŕňa aj prípady, keď sa vaša reklama zobrazila, no konkurenčná nie.
3 tipy ako v prehľade čítať medzi riadkami
Všetko sú to zaujímavé porovnania. Ale na prvý pohľad nie veľmi praktické.
Pozrime sa na niektoré užitočnejšie detaily.
Čo v Štatistikách aukcií vyčítate medzi riadkami?
Možno ste si všimli, že vám v poslednom čase ubúdajú kliknutia. Vaša priemerná pozícia sa zhoršila. Čo za tým môže byť?
Často aktivita konkurencie. Porovnajte prehľady pred zmenou a po nej.
Údaje v Štatistikách aukcií môžete segmentovať. Jednou z možností je segmentácia podľa času.
Veľmi rýchlo zistíte, ktorí konkurenti si nastavili vlastné časové plánovanie reklám. Sledujte hlavne zmeny v stĺpci Podiel zobrazení. Prídete na to, ako si upravili cenové ponuky v jednotlivých častiach dňa.
Segmentujte aj podľa zariadenia. AdWords vám zobrazí všetky údaje o inzercii konkurentov v počítačoch, mobiloch a tabletoch. Môžete zistiť, ktoré zariadenie je vašou slabinou.
SUMÁR: Čo odhalia Štatistiky aukcií?
- Zoznam vašich konkurentov.
- Podiel zobrazení vašej reklamy pri každom kľúčovom slove.
- Porovnanie priemerných pozícií pri kľúčových slovách.
- Ako často ste zvádzali priamy súboj s jednotlivými konkurentmi.
- Ako často vaši konkurenti obsadili vyššiu pozíciu.
- Ako často ste sa vy a vaši konkurenti zobrazili na prvých pozíciách.
- Koľkokrát sa vaša reklama zobrazila vyššie ako konkurenčná.
Najnovšia aktualizácia článku: 18. december 2018
Máte problém s Google Ads?
Venujte nám 15 minút a poradíme vám.
Získajte 15-minútovú konzultáciu zdarma.
K ničomu vás nezaväzuje.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články