Na princípe PPC funguje aj služba Google AdWords. Oproti ostatným druhom reklamy má početné výhody. V čom spočívajú?
Jednou z hlavných predností je už samotná inzercia v najpopulárnejšom internetovom vyhľadávači na svete. Google si stále drží pozíciu jednotky na trhu. Navyše, PPC (pay-per-click) v praxi znamená, že zadávateľ reklamy neplatí za zobrazenie svojich inzerátov. Ale až za reálnu návštevu webu (kliknutie na platený odkaz).
Hrajte sa s kľúčovými slovami
Veľmi dôležitou súčasťou kampane je príprava a nastavenie. Texty vašich inzerátov sa budú zobrazovať len po zadaní vybraných kľúčových slov. Keď potenciálny zákazník hľadá dizajnový nábytok, Google mu zobrazí iba odkazy na stránky s produktom, o ktorý sa zaujíma.
S voľbou kľúčových slov pomôže aj bezplatný nástroj Keyword Planner (Plánovač kľúčových slov). Okrem neho AdWords ponúka aj pokročilé nástroje na automatizáciu kampane.
Počet kľúčových slov v kampani je neobmedzený. Môžete ich hocikedy pridávať a odoberať. Alebo ich označiť ako vylučujúce kľúčové slová. Rovnako môžete kedykoľvek pozastaviť a znovu spustiť reklamné skupiny aj celé kampane.
Na oslovenie čo najpresnejšej skupiny ľudí nevyužijete len kľúčové slová. Môžete sa zamerať aj na konkrétne publikum. Inzeráty uvidia po správnom nastavení len ľudia vo vami zvolenej geografickej oblasti. Cieliť môžete aj na demografické kritériá (napr. vek, pohlavie).
Kontrolujte rozpočet
Cieľom PPC kampane je väčšinou získať nových zákazníkov a zvýšiť celkový profit. S tým súvisí snaha o čo najvyššiu pozíciu medzi platenými odkazmi. Preto je dôležité nastavenie rozpočtu kampane.
Zabezpečí vyššia investícia do PPC reklamy vyššiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania? Nie vždy. Vyššia pozícia nezávisí len od výšky rozpočtu. Google hodnotí aj relevantnosť inzerátu. Takže rozhoduje aj šikovnosť pri výbere kľúčových slov a tvorbe reklamných textov. A v neposlednom rade aj kvalita vstupnej stránky.
Rozpočet v AdWords máte celý čas pod dohľadom. Môžete si nastaviť maximálnu cenu za kliknutie či maximálny denný limit. Čo sa stane, keď denný rozpočet dosiahne strop? Google jednoducho prestane v daný deň vaše inzeráty zobrazovať.
Financovanie PPC kampane má dve alternatívy. Prostriedky na konto v AdWords môžete previesť kedykoľvek manuálne. Alebo vám ich systém odpíše z bankového účtu po nahromadení určitých nákladov. Ak splníte nenáročné podmienky, Google vás odmení bonusovým kreditom.
Pravidelne sledujte výsledky
Čo ešte patrí medzi najvýznamnejšie pozitíva AdWords? Merateľnosť účinku kampane. Pri inzercii v tlači či televízii ťažko zistíte, koľko ľudí vašu reklamu naozaj videlo. A koľkých presvedčila, aby u vás nakúpili.
PPC systém ponúka presné štatistiky a rozšírené prehľady. Takmer v reálnom čase môžete sledovať počet zobrazení reklamy, mieru prekliknutia, cenu za kliknutie alebo počet konverzií. Podľa výkonnostných prehľadov si kampaň ľahko upravíte. Detailné štatistiky vám pomôžu aj pri optimalizácii rozpočtu, aby ste platili čo najmenej. A dosiahli čo najvyšší zisk.
Službu Google AdWords využijú prakticky všetky weby s komerčným obsahom. Hlavne také, ktoré ponúkajú (nielen internetový) predaj tovaru a služieb. Účinnosť PPC reklamy najpresnejšie zmerajú e-shopy s nastaveným sledovaním konverzií.
AdWords pomôže pri budovaní povedomia o značke, hľadaní nových zákazníkov a zvyšovaní návštevnosti stránok. Ostáva na vás, ako službu využijete vo svoj prospech.
Najnovšia aktualizácia článku: 18. december 2018
Odoberajte novinky zdarma
Najnovšie rady a tipy na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články