Dajte si záležať hlavne na vstupných stránkach, na ktoré sa používateľ dostane hneď po kliknutí na reklamu. Musia spĺňať základné požiadavky, aby prinášali zákazníkov.
Tu je 7 dôvodov, prečo reklama sama o sebe nestačí a potrebujete pracovať aj s webom.
1. Konverzia prichádza zvyčajne až na stránke
Ani špičkovo nastavená PPC kampaň neznamená automatický nárast objednávok. Reklama je len prostriedok. Jej úlohou je priviesť na stránku ľudí, ktorí majú potenciál stať sa vašimi zákazníkmi. Ale tí konvertujú väčšinou až na webe.
Toto je hlavný dôvod, prečo zlepšovať funkčnosť a použiteľnosť stránky. Hlavne tej, na ktorú sa používateľ dostane priamo z reklamy.
Návštevníkom čo najviac uľahčite vykonanie požadovanej akcie:
- vyplnenie kontaktného formulára,
- objednávku,
- registráciu.
Vytvorte výraznú výzvu na akciu, ktorú nikto neprehliadne. Odlíšte ju od bežného textu. Graficky, farebne, veľkosťou písma. Výzva na akciu je najdôležitejší prvok na stránke z hľadiska predaja.
2. Máte obmedzený čas osloviť návštevníka
HubSpot uvádza, že až 55 % návštevníkov strávi na stránke menej ako 15 sekúnd. Ako využívate tento čas? Dokážete motivovať používateľa, aby na vašom webe vydržal dlhšie?
Najzásadnejšie je zrýchliť web. Rýchlosť načítania vplýva na bounce rate a pôsobí na výkonnosť kampaní. Určite nestrácajte čas vyskakovacími oknami po otvorení stránky. Aj tak ich každý hneď zavrie.
Stavte na jednoduchý, prehľadný a príjemný dizajn. Návštevník sa na webe nesmie stratiť. Dôležité je správne zobrazenie na všetkých zariadeniach. Veď si pozrite, koľko ľudí si prezerá vašu stránku na mobile a tablete.
Kľúčové informácie umiestnite nad záhyb stránky. To je miesto, ktoré používateľ uvidí ako prvé po príchode na web. Bez toho, aby sa posúval nižšie.
V mobile vám toho nad ohyb nevojde veľa. Zahrňte aspoň logo firmy, prípadne intuitívne menu. Návštevník na tomto mieste očakáva aj krátky opis vašej ponuky a čo získa, keď ju využije.
Desktopová verzia poskytuje širšie možnosti. Ozrejmite návštevníkovi, čo má na stránke urobiť. Jasne a stručne. Texty musia byť zrozumiteľné a čitateľné, aby ich pochopil aj laik.
Každá podstránka potrebuje cieľ. Alebo aspoň navigáciu k cieľu. Logický ďalší krok. Ak nemáte cieľ, nie je čo merať a zlepšovať.
Aký cieľ zvoliť? Závisí od toho, čo má návštevník urobiť. Nerátajte to, že by si mal prečítať text a dozvedieť sa o vás. Už o vás vie, veď videl vašu reklamu a dostal sa na web. Teraz ho veďte k tomu, aby klikol na dôležitú podstránku, zaregistroval sa, niečo si objednal a podobne.
3. Efektívna štruktúra kampaní závisí aj od webu
Štruktúra webu a štruktúra kampaní v Google Ads by mali čo najviac ladiť. Niekedy je to však nemožné. A chyba je na webe.
Vďaka stránke môžete vytvoriť efektívnejšie cielenie PPC kampane. Ale najmä pri väčších e-shopoch s tým zvyknú byť problémy.
Analýza kľúčových slov ukáže možnosť cielenia na úzko zamerané skupiny produktov, ale e-shop nie je dostatočne členený. Kategórie obsahujú produkty, ktoré spolu tak úzko nesúvisia. Vtedy je veľmi ťažké nasmerovať používateľa na vhodnú vstupnú stránku.
Predstavte si, že predávate nástenné hodiny, ale máte všetky na jednom mieste. Používatelia hľadajú rôzne druhy. Dizajnové, nalepovacie, vintage, s tichým chodom. Tieto podkategórie však v e-shope nemáte, a tak ich môžete poslať len do hlavnej kategórie. A tam sa stratia.
Čiastočne sa to dá riešiť filtrami či vyhľadávaním na webe. Ale ani tak nevyužijete všetky možnosti, ktoré vám ponúka práca s kľúčovými slovami.
Vytvorte kombinácie kľúčových slov, reklám a vstupných stránok tak, aby na seba čo najviac nadväzovali. Tým zvýšite skóre kvality a Google vás odmení lacnejšími kliknutiami.
4. Na stránke presvedčíte viac ľudí ako v reklamnom texte
Google v poslednom čase rozširuje počet znakov v reklamnom texte. Stále však ponúka malú plochu a obmedzené možnosti. Zákazníka nimi len tak neohúrite. Potrebuje navštíviť váš web a presvedčiť sa, že stojíte za to.
Už v reklamnom texte by ste mali uviesť aspoň jeden dôvod, prečo sa návštevník má stať vaším zákazníkom. Na vstupnej stránke ten dôvod zdôraznite a pridajte ďalšie. Vysvetľujte a motivujte.
Návštevník stránky musí pochopiť, že urobí správnu vec, keď si vyberie práve vás. Čo mu prinesiete? Ako mu uľahčíte život? Zamerajte sa hodnotu produktov a služieb.
Hodnotu, nie cenu.
5. Odlíšite sa od konkurencie
Súvisí s predošlým bodom. Pracujte na konkurenčných výhodách, ktoré si zákazník spojí s vašou firmou. Len minimum malých a stredných firiem si dá záležať na tom, aby sa vymedzili oproti konkurencii. Zákazník sa potom stráca a nevie si vybrať. Nedokážete ho dostatočne osloviť.
Firmy ako svoje výhody často uvádzajú širokú ponuku alebo nízke ceny. Nič viac. Nič, čím si môžu dlhodobo budovať imidž a miesto na trhu. Veď zajtra môže prísť nová firma, ktorá bude mať širšiu ponuku a ešte nižšie ceny. Čo potom?
Na stránke sa odlíšte od konkurentov a ukážte, v čom ste lepší. Niektoré výhody budú zhodné s konkurenciou. Nevyhnete sa tomu. Ale potrebujete aj také, ktorými vyniknete. A mali by byť zásadné, aby ich používateľ zobral do úvahy a rozhodol sa podľa nich.
6. Vybudujete si dôveryhodnosť
Rôzne podstránky majú na webe rôzne funkcie. Pozor na hľadané výrazy, na ktoré zobrazujete reklamu. A na vstupné stránky, na ktoré odkazujete.
Ak budete používateľa ihneď žiadať, aby nakúpil, aj keď zadal výraz bez nákupného zámeru, stratíte jeho dôveru. Pomyslí si, že chcete len rýchlo predať a potom sa ho zbaviť.
Všeobecne platí, že čím je produkt drahší, alebo znamená dlhodobú investíciu, tým viac času používateľ potrebuje, aby nakúpil.
Vyhýbajte sa gramatickým chybám a preklepom. Môžu odplašiť až 59 % potenciálnych klientov. Naopak, stavte na všetko, čo zvyšuje dôveryhodnosť:
- reálne referencie od zákazníkov,
- ocenenia,
- certifikáty,
- prípadové štúdie.
7. Stránka uľahčuje kontakt medzi vami a zákazníkom
Aby vám používateľ veril, zverejnite kontaktné a firemné údaje:
- názov firmy,
- adresu firmy,
- e-mail,
- telefón,
- prípadne IČO a DIČ.
Hlavne e-shopy bez týchto údajov pôsobia neseriózne. Potenciálneho zákazníka odrádza, že sa ťažko dopracuje k možnej reklamácii a nemá sa na koho obrátiť. Chce vám dať svoje peniaze. Bez plnej dôvery to neurobí.
Dokážte, že za stránkou stojí reálna firma alebo osoba, ktorá ju zodpovedne prevádzkuje. Kontaktné údaje umiestnite na viditeľné miesto. Návštevníci sú zvyknutí, že v menu nájdu sekciu kontakt, na vrchu stránky telefón a e-mail a v pätičke firemné údaje.
Špecialitou je kontaktný formulár. Ak je pre vás kľúčové, aby ho návštevníci vypĺňali, pýtajte si čo najmenej údajov. Len také, ktoré potrebujete na ďalší kontakt.
Na začiatok vám možno postačí e-mailová adresa a potom už dokážete používateľa navigovať a presvedčiť, aby sa z neho stal zákazník. Ale bez jeho e-mailu sa nepohnete. Čím menej údajov si vyžiadate, tým viac návštevníkov sa o ne podelí. A to je pre vás dôležité.
Sumár: Prečo je web kľúčový pre konverzie z PPC reklamy
- Konverzia prichádza väčšinou až na stránke.
- Máte obmedzený čas zachytiť pozornosť návštevníka.
- Efektívna štruktúra PPC kampaní závisí aj od webu.
- Na stránke presvedčíte ľudí ľahšie ako v reklamnom texte.
- Webom sa odlíšite od konkurencie.
- Vybudujete si dôveryhodnosť.
- Stránka uľahčuje kontakt medzi vami a zákazníkom.
Najnovšia aktualizácia článku: 1. jún 2020
Potrebujete lepší web?
Venujte nám 15 minút a poradíme vám.
Získajte 15-minútovú konzultáciu zdarma.
K ničomu vás nezaväzuje.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články