Ako si uľahčiť prácu copywritera? Tieto rady vám ušetria čas a námahu

SEO copywriting | Martin Sobek | 26. 11. 2018

ako si uľahčiť prácu copywritera

Napísať viac za kratší čas? Sen každého copywritera. Odviesť kvalitnú prácu a užívať si zaslúžený oddych je dokonalé spojenie.

Ale málokomu to ide podľa predstáv. Nie je ľahké dosiahnuť spokojnosť zadávateľa, získať adekvátnu odmenu za dobre odvedenú prácu a ešte ušetriť čas. Copywriteri, ktorí sa priblížia k tejto trojkombinácii, sa majú čím pýšiť.

 

Našťastie, existujú možnosti, ako si prácu copywritera uľahčiť a spestriť. Tieto rady využijú copywriteri na voľnej nohe, vo firmách a marketingových oddeleniach. Ale aj obsahoví marketéri.

Plánujte

Úlohy si zapisujte do pracovného kalendára. Ihneď zistíte, či vám aktuálna vyťaženosť umožní pracovať na novom projekte. Vďaka tomu (a poctivej práci) budete všetko stíhať.

 

Plánujte, aby ste vedeli, čo budete robiť zajtra. Pracovný kalendár vám výrazne uľahčí časový manažment.

Stanovte si deadline

Určte si reálny termín, v ktorom odovzdáte hotový projekt. A to aj vtedy, keď vám zadávateľ dáva voľnú ruku a netlačí na vás.

 

Ide skôr o vašu motiváciu. Poviete si, že to dokončíte niekedy o týždeň alebo v priebehu tohto mesiaca? Nebudete pod tlakom.

 

Možno práve vám takýto systém nevyhovuje. Ale veľmi veľa copywriterov si ho pochvaľuje. Keď ide o čas, vedia podať efektívnejší výkon.

 

Stanovený deadline dodržte. Ak sa vám to nepodarí, stratíte dôveru zadávateľa. A sklamete aj seba.

Používajte redakčný kalendár

Redakčný kalendár vám výrazne uľahčí plánovanie obsahu a prácu na firemnom blogu. Do tabuľky v Exceli si napíšete témy článkov a uvediete k nim všetky dôležité informácie:

 
 

Prehľadná tabuľka vám umožní rýchlo sa zorientovať. Ja používam podrobný redakčný kalendár, ktorý zahŕňa až 31 stĺpov.

Stiahnite si šablónu redakčného kalendára

Prehľadná tabuľka v Exceli na plánovanie obsahu.

Zdarma.

Priebežne vymýšľajte nové nápady na obsah

Predstavte si, že vás čaká tvorba redakčného kalendára na niekoľko mesiacov. Ak publikujete pravidelne, potrebujete vymyslieť veľa tém. Na redakčný kalendár zrejme máte dosť času, ale s inšpiráciou môže byť problém. Brainstorming nemusí fungovať na počkanie.

 

Nápady na nový obsah vymýšľajte a zapisujte priebežne. Sledujte rôzne zdroje inšpirácie:

 
  • vlastné produkty a služby,
  • vlastný publikovaný, a zároveň populárny obsah,
  • obsah od konkurencie,
  • komentáre vašich čitateľov,
  • predstavy, potreby a túžby vašich zákazníkov,
  • užitočné nástroje.

Pracujte s užitočnými nástrojmi

Nemusia súvisieť priamo s copywritingom. Pomôžu vám lepšie si zorganizovať čas či nájsť inšpiratívne zdroje informácií.

 

Vrelo odporúčam napríklad tieto:

 
 

Medzi užitočné nástroje patrí aj Excel. Venujete sa okrem copywritingu aj obsahovému marketingu? Využijete ho pri analýze kľúčových slov, plánovaní obsahu aj obsahovom audite.

Stiahnite si šablónu na obsahový audit

Prehľadná tabuľka v Exceli zdarma.

Neviete si nájsť dosť času na písanie? Alebo vás pri práci stále niečo vyrušuje? Prokrastinácii zabránia aplikácie na zvýšenie časovej produktivity. Ja používam Goodtime productivity timer. 30-minútové cykly sú rozdelené na 25 minút práce a 5 minút oddychu.

 

A čo platené nástroje? Nevyhýbajte sa im. Ak sa vám naozaj vyplatila free verzia, investujte do platenej. Často získate prístup k zaujímavým funkciám, ktoré vám ešte viac uľahčia a spestria tvorbu. Aj vďaka nim budete nakoniec pracovať efektívnejšie.

Nepodceňte prípravu

Príprava na tvorbu nového článku či predajného textu zahŕňa hlavne analýzu zdrojov a publika. Nevykašlite sa na to. Že vám to predĺži prácu? Len na prvý pohľad. Výsledok bude kvalitnejší. A to znamená spokojnosť všetkých strán.

 

Príprava vám uľahčí písanie. Keď pracujete s relevantnými zdrojmi, máte podložené informácie a spoľahlivo spracujete každú tému.

 

Zozbierali ste zdroje informácií? Vytvorte z nich osnovu. Docielite tým, že text bude mať vhodnú a pripravenú štruktúru. To je základ efektívnej tvorby článku. Zanedbanú prípravu odhalí zadávateľ aj čitateľ.

Pomôžte si šablónami nadpisov

Nemusím pripomínať, že nadpisy stoja za osobitnú pozornosť. Ak sa trápite s vymýšľaním úderných titulkov, použite overené vzorce.

 

Riaďte sa šablónami nadpisov, do ktorých stačí dosadiť kľúčové slová podľa témy článku. Sú pripravené tak, aby zaujali čitateľov. Použite ich viac, aby ste mali pestré titulky a mohli porovnať, čo platí na vaše publikum.

 

Pri tvorbe nadpisu sa vyhnite základným chybám. Ak je to možné, zahrňte do titulku číslo, neprezraďte riešenie problému a apelujte na čitateľove emócie.

 

dôležitosť nadpisu

Nepredlžujte úvod článku

Úvod článku by mal byť krátky, aby ste sa čím skôr dostali k pointe. Práve tá zaujíma vaše publikum. Zbytočné omáčky hneď na začiatku pokazia akúkoľvek snahu. Čitateľov rovno odradia.

 

V úvode načrtnite problém. Ideálne krátkym príbehom, vďaka ktorému čitatelia pochopia, že sa viete vžiť do ich kože. Potom prejdite k jadru. Ušetríte čas sebe aj publiku.

 

Začiatok článku si pýta napríklad zaujímavé štatistiky. Ideálne s odkazom na primárny zdroj. Môžete tu uviesť prekvapivé fakty, ktoré ihneď zaujmú. Pozornosť upúta aj citát.

Merajte čas, ktorý venujete práci

Ktoré činnosti vám zaberajú najviac času? Merajte ich pri každom projekte. Zistíte, ako môžete skrátiť alebo zjednodušiť svoju prácu.

 

Získate presnú predstavu o tom, koľko pracujete. A koľko času venujete jednotlivým úlohám. Ak pracujete na voľnej nohe, možno prídete na to, že spolupráca s daným klientom sa vám nevypláca. Obetujete jej príliš veľa času za nízku odmenu.

 

Na sledovanie časovej produktivity používam Toggl.

 

nástroj Toggl

Sumár: 8 tipov ako si uľahčiť prácu copywritera

  • Plánujte si úlohy v pracovnom kalendári.
  • Stanovte si reálny deadline.
  • Používajte redakčný kalendár.
  • Nápady na nový obsah vymýšľajte postupne.
  • Pracujte s užitočnými nástrojmi.
  • Poctivo sa pripravte na tvorbu obsahu.
  • Pomôžte si šablónami nadpisov.
  • Nepredlžujte úvod článku.
  • Merajte svoju časovú produktivitu.

Nenechajte si ujsť ďalšie články

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články