Prečo ladiť nadpis článku až do dokonalosti
Nadpis často rozhodne o tom, či používateľ otvorí článok a začíta sa. Podľa štatistík to však urobia iba dvaja z desiatich. Zvyšných osem ľudí nadpis nezaujme.
Čo robiť, aby ste sa vzopreli tejto štatistike a získali viac návštevníkov? Vyhnite sa základným chybám.
Nechajte si dosť času na tvorbu nadpisu. Niekedy potrvá dlhšie ako písanie článku. Vypracujte rôzne varianty, kombinujte ich, skracujte. Vyberte si z viacerých verzií.
A riaďte sa tým, čo v nadpisoch funguje.
Čo v nadpisoch funguje
Ako napísať skvelý nadpis? Cení sa originalita. Prečítajte si nadpisy článkov na rovnakú tému a odlíšte sa od konkurencie. Vymyslite pútavejší titulok.
Nadpis má byť krátky, jedinečný a výstižný. Taký, ktorý súvisí s obsahom článku a budí zvedavosť. Ľahko sa pamätá a odpovedá na to, čo sa chce používateľ dozvedieť.
Kľúčové slovo
V článku použite jeden hlavný nadpis. Označte ho ako H1.
Pridajte doň kľúčové slovo. Ideálne hneď na začiatok nadpisu. Ale len vtedy, keď tam pasuje a celý titulok znie prirodzene.
Práve prirodzenosť je dôležitá vlastnosť nadpisu v súvislosti s kľúčovým slovom. Google rozumie aj kontextu a skloňovaniu, takže titulok má mať v prvom rade logický význam.
Atraktívne slová
Ďalšia dôležitá vlastnosť nadpisu je konkrétnosť. Použite ukazovacie zámeno toto a jeho varianty tieto, touto či týmito.
- vy, váš, vám/ty, tvoj, tebe
Týmito zámenami priamo oslovíte čitateľa. A ten si uvedomí, že článok sa ho týka.
Slovo nový vyjadruje pokrok. Nový totiž zvyčajne znamená lepší. Zdôrazníte ním aj prekvapenie: pretože čo je nové, to čitatelia nepoznajú.
Exkluzívny obsah je taký, ktorý neponúka nikto iný. Toto slovo podporuje unikátnosť, zriedkavosť a hodnotu.
Pri tento formulácii čitateľ ihneď pochopí, že ste sa v článku zamerali na riešenie problému. To zvyšuje vašu dôveryhodnosť a potvrdzuje odbornosť.
Ľudí odjakživa zaujíma, prečo sa veci dejú. Pošteklite ich zvedavosť. Podobný nadpis dáva signál, že v článku odhalíte detaily a pomôžete čitateľom pochopiť podstatu problému.
Čísla
Čísla vynikajúco pútajú pozornosť. Líšia sa od písmen a pomáhajú usporiadať informácie v logickom poradí. Tým uľahčujú prácu mozgu.
Ľudia milujú číslované zoznamy. Už z nadpisu zistia, koľko nového sa dozvedia. 36 % používateľov preferuje číslo v nadpise.
Čísla napovedajú, že článok bude rýchly, jednoduchý a účinný. Nadpisy s číslom získavajú až o 73 % viac zdieľaní na sociálnych sieťach.
O niečo lepšie fungujú nepárne čísla. Úplne najlepšia je sedmička.
Záver
Čitateľ uvidí nadpis ako prvú časť článku. Ešte netuší, čo obsahuje zvyšok. Nadpisom ho buď upútate, alebo unudíte.
Z nadpisu musí pochopiť, o čo v článku ide. Pridajte lákadlo, ktoré ho povzbudí do čítania. Môžete použiť urgentnú výzvu na akciu.
Hlavne si uvedomte, že nadpis je kľúčová časť článku a dokáže vám zvýšiť návštevnosť webu.
Najnovšia aktualizácia článku: 4. november 2019
Dostaňte svoje články do Googlu
Absolvujte 9-dňový e-mailový kurz zdarma.
Získate návod krok za krokom, ako postupovať, aby Google zobrazil vaše články na vysokých pozíciách.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články