Niektorí copywriteri nechcú o SEO copywritingu ani počuť. Pritom na ňom nie je nič zlé.
Túžite dostať obsah do prirodzeného vyhľadávania? Fajn. V prvom rade sa však sústreďte na copywriting. Čiže kreatívne (ale niekedy aj menej kreatívne) písanie, ktorým zaujmete čitateľa. A oslovíte ho s konkrétnym zámerom.
SEO len okorení tento proces. Píšte prirodzene a nemyslite na pozície v Googli.
Keby ste nakoniec nezískali tie na prvej strane, obsah dostanete do povedomia publika aj inak. Keď sa vám to podarí, nebude vôbec dôležité, na ktorej pozícii sa umiestnil, koľkokrát ste použili hlavné kľúčové slovo a či ho máte aj v treťom podnadpise.
Pri tvorbe textov s ohľadom na SEO sa netrápte otázkami typu:
- Aká je ideálna hustota kľúčových slov? (Neexistuje.)
- Koľkokrát mám použiť hlavné kľúčové slovo v texte? (Toľkokrát, aby to pôsobilo prirodzene.)
- Musím sa v článku sústrediť len na jednu kľúčovú frázu? (Len to nie. Optimalizujte obsah na témy kľúčových slov.)
Veľa autorov stále rieši tieto otázky a výsledky ich práce sa nedajú čítať. Návštevníci nahnevane opúšťajú stránku a zvyšujú bounce rate. Google vyhodnotí prínos obsahu ako nulový.
Takže ako? Môže SEO kompletne pochovať váš obsah? Áno. Ak to robíte zle.
1. Zahlcujete text kľúčovými slovami
Toto robí už len ten, kto vôbec nemá šajnu, čo vlastne robí. A celá idea optimalizácie obsahu mu je úplne cudzia. Táto technika je dávno zabudnutá a krčí sa pod prachom histórie. Bohužiaľ, stále nevydýchla poslednýkrát.
Výsledkom keyword stuffingu je nečitateľný text. Vašich návštevníkov nedovedie k objednávke, registrácii na odber noviniek či inému vytúženému cieľu. Samozrejme, neumiestni sa ani v Googli. A práve tam sa chcel autor dostať, keď sa zameral na hustotu kľúčových slov.
To však ani náhodou neznamená, že každý text, ktorý prešiel optimalizáciou, je zlý. Práve naopak. Len musíte poznať mieru.
2. Píšete pre Google a nie pre čitateľa
Vždy myslite na to, že text bude čítať reálny človek. Návštevník vašej stránky. Váš potenciálny zákazník. Alebo od vás nakupuje Google?
Vysvetlím na príklade meta titulku a nadpisu H1. Áno, majú obsahovať kľúčové slovo. Áno, čo najviac na začiatku. Ale čo z toho, keď vznikne nadpis, ktorý nikoho nezaujme? Alebo bude pôsobiť umelo?
Nadpis je predsa kľúčový, aby čitateľ článok aspoň otvoril. To isté platí o meta titulku. Vo vyhľadávači má rovnakú funkciu: lákať na kliknutie.
Optimalizované nadpisy áno, ale musí ich oceniť hlavne čitateľ. Ten vás odmení kliknutím, lajkom, zdieľaním. Nie Google.
Podobne je to s ideálnou dĺžkou obsahu. Je fajn prečítať si štúdie, že dlhé články získajú vyššie pozície v Googli. Hodnota takého článku však nespočíva v počte slov, ale v detailnom pokrytí témy. Nekvalitný dlhý článok nikto nikdy nedočíta do konca. A celé úsilie vyjde nazmar.
Zbytočné opakovanie kľúčových slov, ich neustále zvýrazňovanie hrubým písmom, anchor texty vo forme rovnakého kľúčového slova. To všetko čitateľov ruší, mýli a rozčuľuje.
Menej dbajte na počet kľúčových slov, viac na čitateľnosť textu. Inak sa dopúšťate chýb, ktoré oslabujú priazeň vašich návštevníkov. A kazia snahu dostať obsah do Googlu. Ak o nich ešte neviete, je najvyšší čas.
Záver
Správna kombinácia SEO a copywritingu zvýši šancu, že obsah zaboduje vo vyhľadávači. Stačí vhodne prepojiť písanie s optimalizáciou. Používateľov navediete k cieľu, a zároveň sa dostanete do Googlu. Ide to.
Obsah môžete pochovať len neodborným použitím techník, ktoré súvisia so SEO. Alebo lepšie povedané: iba sa tak tvária.
Najnovšia aktualizácia článku: 31. august 2020
Nenechajte si ujsť ďalšie články
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články